Jump to content

Recommended Posts

Guest Lt. payne
Posted

Jag är glad att det inte var min eldställning dom siktade på....

Posted

Skaplig påsksmällare.....vill nog helst hålla mig så långt bort som möjligt från en sådan..... :ph34r::lol:

Posted

Jovisst... men hur fanken fäller man en sån med hyfsad träffsannolikhet? Jag menar C130 är ju inget under av precision precis? Med tanke på C130s långa och vida svängar får man väl vara glad om en sån där smällkaramell landar i rätt land över huvud taget ...

Posted
Jovisst... men hur fanken fäller man en sån med hyfsad träffsannolikhet?

"Unlike the Daisy Cutter, which is a free-fall (dumb) bomb, that descends attached to a parachute, the MOAB is a precision bomb guided by GPS (Global Position Satellite). After being pulled out of the cargo hold of the aircraft by a parachute, the parachute releases, and the GPS guides the bomb to the target destination. "

http://usmilitary.about.com/library/milinf...acts/blmoab.htm

Guest elric the sniper
Posted

Jag tillför inte något till diskutionen, men vilken jä.la smäll.......

klart användbar för att jämna ett kvarter eller två med marken!

Posted
Jovisst... men hur fanken fäller man en sån med hyfsad träffsannolikhet? Jag menar C130 är ju inget under av precision  precis? Med tanke på C130s långa och vida svängar får man väl vara glad om en sån där smällkaramell landar i rätt land över huvud taget ...

precisions bombning gäller inte när man snackar om MOAB, MOAB utrotar ALLT inom en km radius.. at least so i´ve been told :P

Posted
precisions bombning gäller inte när man snackar om MOAB, MOAB utrotar ALLT inom en km radius.. at least so i´ve been told :P

Aningen överdrivet. MOAB är som tidigare sagt ett GPS styrt "precisionsvapen"

Posted
Jag kommer nog i fortsättningen ta några spadtag extra när jag gräver mitt värn....

:)

Jag kommer nog göra tvärtom. Det spelar ju ingen roll om jag ens bygger en fin betongbunker som man kan gömma sig i.

Den går ju bara inte undkomma. Den är ond. :(

Posted
Jag kommer nog göra tvärtom.  Det spelar ju ingen roll om jag ens bygger en fin betongbunker som man kan gömma sig i.

Den går ju bara inte undkomma.  Den är ond. :(

Nej, det säger ju sig självt att man inte blir skyddad mot en sådan bomb bara för att man tar ett par spadtag extra.

Man behöver givetvis komplettera sitt skydd med ett coctail-paraply som man håller ovanför huvudet som skydd mot tryckvågen.

;) :)

Posted
Nej, det säger ju sig självt att man inte blir skyddad mot en sådan bomb bara för att man tar ett par spadtag extra.

Man behöver givetvis komplettera sitt skydd med ett coctail-paraply som man håller ovanför huvudet som skydd mot tryckvågen.

;) :D

Varje godsoldats universalverktyg… coctail-paraplyt bra till allt. :)

Finns i camofärg. :P

Posted
Jovisst... men hur fanken fäller man en sån med hyfsad träffsannolikhet? Jag menar C130 är ju inget under av precision  precis? Med tanke på C130s långa och vida svängar får man väl vara glad om en sån där smällkaramell landar i rätt land över huvud taget ...

En JDAM med en MK84 på 2000 Pound ( ca 900 Kg) har ett riskavstånd på över 500 m.....