-Archon- Posted April 14, 2003 Report Posted April 14, 2003 Det visar inte så himla mycket då det är rätt långt avstånd till kameramannen... som tur e :P http://usmilitary.about.com/library/milinf...ts/blmoab-2.htm Quote
Fu Dahlberg Posted April 14, 2003 Report Posted April 14, 2003 Cheessus!! DÄr snackar vi en ordentlig penisförlängare Quote
Amfibie Posted April 14, 2003 Report Posted April 14, 2003 Det var inga dåliga grejor det! Satan vilken smäll! Quote
Guest Lt. payne Posted April 14, 2003 Report Posted April 14, 2003 Jag är glad att det inte var min eldställning dom siktade på.... Quote
JBP Posted April 14, 2003 Report Posted April 14, 2003 JÖSSES...mmmmm vilken butik säljer dom?? Det är ju Påsk om ett par dagar Quote
snake Posted April 14, 2003 Report Posted April 14, 2003 Skaplig påsksmällare.....vill nog helst hålla mig så långt bort som möjligt från en sådan..... Quote
Hotel Charlie One Posted April 14, 2003 Report Posted April 14, 2003 Jovisst... men hur fanken fäller man en sån med hyfsad träffsannolikhet? Jag menar C130 är ju inget under av precision precis? Med tanke på C130s långa och vida svängar får man väl vara glad om en sån där smällkaramell landar i rätt land över huvud taget ... Quote
kronvrak Posted April 14, 2003 Report Posted April 14, 2003 Jovisst... men hur fanken fäller man en sån med hyfsad träffsannolikhet? "Unlike the Daisy Cutter, which is a free-fall (dumb) bomb, that descends attached to a parachute, the MOAB is a precision bomb guided by GPS (Global Position Satellite). After being pulled out of the cargo hold of the aircraft by a parachute, the parachute releases, and the GPS guides the bomb to the target destination. " http://usmilitary.about.com/library/milinf...acts/blmoab.htm Quote
Guest elric the sniper Posted April 14, 2003 Report Posted April 14, 2003 Jag tillför inte något till diskutionen, men vilken jä.la smäll....... klart användbar för att jämna ett kvarter eller två med marken! Quote
Myran Posted April 15, 2003 Report Posted April 15, 2003 Jovisst... men hur fanken fäller man en sån med hyfsad träffsannolikhet? Jag menar C130 är ju inget under av precision precis? Med tanke på C130s långa och vida svängar får man väl vara glad om en sån där smällkaramell landar i rätt land över huvud taget ... precisions bombning gäller inte när man snackar om MOAB, MOAB utrotar ALLT inom en km radius.. at least so i´ve been told :P Quote
Recon Posted April 15, 2003 Report Posted April 15, 2003 precisions bombning gäller inte när man snackar om MOAB, MOAB utrotar ALLT inom en km radius.. at least so i´ve been told :P Aningen överdrivet. MOAB är som tidigare sagt ett GPS styrt "precisionsvapen" Quote
Raptor Posted April 15, 2003 Report Posted April 15, 2003 Jag kommer nog i fortsättningen ta några spadtag extra när jag gräver mitt värn.... Quote
HappyMeaI Posted April 15, 2003 Report Posted April 15, 2003 Jag kommer nog i fortsättningen ta några spadtag extra när jag gräver mitt värn.... Jag kommer nog göra tvärtom. Det spelar ju ingen roll om jag ens bygger en fin betongbunker som man kan gömma sig i. Den går ju bara inte undkomma. Den är ond. :( Quote
Raptor Posted April 15, 2003 Report Posted April 15, 2003 Jag kommer nog göra tvärtom. Det spelar ju ingen roll om jag ens bygger en fin betongbunker som man kan gömma sig i. Den går ju bara inte undkomma. Den är ond. :( Nej, det säger ju sig självt att man inte blir skyddad mot en sådan bomb bara för att man tar ett par spadtag extra. Man behöver givetvis komplettera sitt skydd med ett coctail-paraply som man håller ovanför huvudet som skydd mot tryckvågen. ;) Quote
HappyMeaI Posted April 15, 2003 Report Posted April 15, 2003 Nej, det säger ju sig självt att man inte blir skyddad mot en sådan bomb bara för att man tar ett par spadtag extra. Man behöver givetvis komplettera sitt skydd med ett coctail-paraply som man håller ovanför huvudet som skydd mot tryckvågen. ;) Varje godsoldats universalverktyg… coctail-paraplyt bra till allt. Finns i camofärg. :P Quote
serg. Runander Posted April 16, 2003 Report Posted April 16, 2003 jag vill inte ha en sån i min båt vart kan man köpa pallvis med såna paraplyn? Quote
jonte72 Posted April 16, 2003 Report Posted April 16, 2003 Jovisst... men hur fanken fäller man en sån med hyfsad träffsannolikhet? Jag menar C130 är ju inget under av precision precis? Med tanke på C130s långa och vida svängar får man väl vara glad om en sån där smällkaramell landar i rätt land över huvud taget ... precisions bombning gäller inte när man snackar om MOAB, MOAB utrotar ALLT inom en km radius.. at least so i´ve been told :P En JDAM med en MK84 på 2000 Pound ( ca 900 Kg) har ett riskavstånd på över 500 m..... Quote
Recommended Posts