MBW Posted April 12, 2003 Report Posted April 12, 2003 Vem har gjort stycket och vad heter det......passar in på lodrätt 5...hehe Syftar på scenen i apocalyps now där helikoptrarna flyger in och spränger byn till atomer.
softfeel Posted April 12, 2003 Report Posted April 12, 2003 Richard Wagner - Valkyrierytten B) Edit: på engelska heter den Ride of the Walkyries.
The_mistaken Posted April 12, 2003 Report Posted April 12, 2003 aah en liten tävling i filmmusik kanske man ska ha i en film Arnold Schwarzenegger gjorde en riktig skitrulle bara för att få ihop pengar till reklamen för en större film och min fråga är Vad heter filmen? och vilken stones låt är med i en pang pang scen? Först till kvarn får först mala Vinnaren får en lax på chatten
Tomas Posted April 12, 2003 Report Posted April 12, 2003 "Hercules i New York"? hursomhelst kan jag varmt rekommendera den, det är Arnolds filmdebut där han är dubbad hela filmen går ut på att han är jättestark och folk lyfter på ögonbrynen när det visar sig hur stark han är
mace Posted April 12, 2003 Report Posted April 12, 2003 aah en liten tävling i filmmusik kanske man ska ha i en film Arnold Schwarzenegger gjorde en riktig skitrulle bara för att få ihop pengar till reklamen för en större film och min fråga är Vad heter filmen? och vilken stones låt är med i en pang pang scen? Först till kvarn får först mala Vinnaren får en lax på chatten Öhhh.... "Raw Deal" borde det vara... Låten heter bara "Satisfaction" tror jag, har även hört att den ska heta "I can´t get no satisfaction" Skitsamma, det är en väldigt bra låt i alla fall.
The_mistaken Posted April 12, 2003 Report Posted April 12, 2003 Grattis mace nästa fråga Das boot har en scen med en sjungande fransk dam på baren och frågan är vad heter låten hon sjunger? Sug på den ni
mace Posted April 12, 2003 Report Posted April 12, 2003 Grattis mace nästa fråga Das boot har en scen med en sjungande fransk dam på baren och frågan är vad heter låten hon sjunger? Sug på den ni Mon Gars? Edit: Eller är det "J'attendrai"
Guest Sudden Posted April 12, 2003 Report Posted April 12, 2003 Här har ni en annan som ni kan fundera på. 1. Vad heter introlåten/themesong till Pluton B i Vietnam? 2. Vilka har gjort låten?
106 Posted April 12, 2003 Report Posted April 12, 2003 Här har ni en annan som ni kan fundera på.1. Vad heter introlåten/themesong till Pluton B i Vietnam? 2. Vilka har gjort låten? 1. Paint it black 2. the Rolling Stones
mace Posted April 12, 2003 Report Posted April 12, 2003 Här har ni en annan som ni kan fundera på.1. Vad heter introlåten/themesong till Pluton B i Vietnam? 2. Vilka har gjort låten? 1. Paint it black 2. the Rolling Stones Ahhh.... Han är snabb.
Guest Sudden Posted April 12, 2003 Report Posted April 12, 2003 Här har ni en annan som ni kan fundera på.1. Vad heter introlåten/themesong till Pluton B i Vietnam? 2. Vilka har gjort låten? 1. Paint it black 2. the Rolling Stones Rätt. Och snabbt var det. (Hoppas att jag inte inkräktar på The Mistakens grej) Men här kommer en till: I Forrest Gump är Forrest i vietnam ett tag... 1. En Jimmi Hendrix låt är med när de går längs en väg. Vad heter den?
Raffsec Posted April 12, 2003 Report Posted April 12, 2003 Här har ni en annan som ni kan fundera på.1. Vad heter introlåten/themesong till Pluton B i Vietnam? 2. Vilka har gjort låten? 1. Paint it black 2. the Rolling Stones Rätt. Och snabbt var det. (Hoppas att jag inte inkräktar på The Mistakens grej) Men här kommer en till: I Forrest Gump är Forrest i vietnam ett tag... 1. En Jimmi Hendrix låt är med när de går längs en väg. Vad heter den? Jag skjuter från höften och säger "along the watchtower" (Har ju skivan men den är ju ute på äventyr )
Guest Sudden Posted April 12, 2003 Report Posted April 12, 2003 Jag skjuter från höften och säger "along the watchtower" (Har ju skivan men den är ju ute på äventyr ) Rätt! Nu kommer jag inte på nån mer för tillfället. :P
Raffsec Posted April 12, 2003 Report Posted April 12, 2003 Jag skjuter från höften och säger "along the watchtower" (Har ju skivan men den är ju ute på äventyr ) Rätt! Nu kommer jag inte på nån mer för tillfället. :P vad man kan i bland fullträff med skott från höften
Guest Fågel Fenix Posted April 12, 2003 Report Posted April 12, 2003 Vad heter låten i We were soldiers med Mel Gibson ? Den som spelas i början och slutet av filmen alltså.. Militärtrummorna..
The_mistaken Posted April 13, 2003 Report Posted April 13, 2003 Grattis Mace du tog min fråga igen Mon gars I filmen the Truman show så spelas en låt nör Truman drömmer om Fiji vad heter den låten?
mace Posted April 13, 2003 Report Posted April 13, 2003 Grattis Mace du tog min fråga igenMon gars I filmen the Truman show så spelas en låt nör Truman drömmer om Fiji vad heter den låten? Ganska enkel... "Dreaming of Fiji"
The_mistaken Posted April 13, 2003 Report Posted April 13, 2003 börjar tro att mace och jag delar på exakt samma winamp spellista Grattis igen mace i das boot spelas ett vackert gitarr solo när löjtnant Werner lämnar tillbaka breven,vad heter låten?
mace Posted April 13, 2003 Report Posted April 13, 2003 börjar tro att mace och jag delar på exakt samma winamp spellista Grattis igen mace i das boot spelas ett vackert gitarr solo när löjtnant Werner lämnar tillbaka breven,vad heter låten? Filmer kan jag och musik, speciellt äldre musik. Om jag inte har alldeles fel så borde det vara "Heimkehr" du menar.
Guest Fågel Fenix Posted April 13, 2003 Report Posted April 13, 2003 "why don't mel gison f*** off and die" ? Men då skulle det ju inte bli några humor/vålds filmer! Snygg avatar fressten!
The_mistaken Posted April 13, 2003 Report Posted April 13, 2003 mace snart kommer jag över och modellar om ansiktet på dej Rätt igen!!!! Kan ingen annan svara rätt?? fråga: i bondfilmerna diamonds are forever och you only live twice så är det en låt i scenerna när bond flyger little nellie respektive när oljeplattformen annfalls av helikoptrar och jag undrar vad den låten heter som spelas då mace du kan nog denna frågan
mace Posted April 13, 2003 Report Posted April 13, 2003 mace snart kommer jag över och modellar om ansiktet på dej Rätt igen!!!!Kan ingen annan svara rätt?? fråga: i bondfilmerna diamonds are forever och you only live twice så är det en låt i scenerna när bond flyger little nellie respektive när oljeplattformen annfalls av helikoptrar och jag undrar vad den låten heter som spelas då mace du kan nog denna frågan Heter inte låten bara "Little Nellie"? Ska väl erkänna att jag inte är så hemma på just James Bond-filmer. Men däremot så kan jag mina bondfilmer, Åsa-nisse alltså... Edit: Har jag rätt på den här så slutar jag att svara, då får någon annan anta utmaningen.
mace Posted April 13, 2003 Report Posted April 13, 2003 ÄÄntilgen svarade mace fel!!! hehe Nu kommer du aldrig att bli av med mig.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.