Kaliber600 Posted March 1, 2010 Report Posted March 1, 2010 Tja, själv fick jag förra veckan. Beror kanske på vilken vecka det är du ska prövas, och var. Quote
Longan Posted March 1, 2010 Report Posted March 1, 2010 Tja, själv fick jag förra veckan. Beror kanske på vilken vecka det är du ska prövas, och var. Vad sökte du för något då om man får fråga? Jag är en så kallad OP enkelsökande, vilket jag tolkade som att testdag 2 skulle genomföras på Karlberg. Mvh Quote
Munken_swe Posted March 2, 2010 Report Posted March 2, 2010 Ja, vi som är enkelsökande genomför testdag 2 på Karlberg. Detta har medfört lite problem för Karlberg eftersom man fått många fler enkelsökande än man väntat sig, vilket försvårat planeringen för dem, enligt officerarna på min testdag 1. Alltså förväntade man sig att många fler skulle intervjuas på förbanden instället. Quote
Longan Posted March 2, 2010 Report Posted March 2, 2010 Ja, vi som är enkelsökande genomför testdag 2 på Karlberg. Detta har medfört lite problem för Karlberg eftersom man fått många fler enkelsökande än man väntat sig, vilket försvårat planeringen för dem, enligt officerarna på min testdag 1. Alltså förväntade man sig att många fler skulle intervjuas på förbanden instället. Jo, jag ringde idag och hörde mig för lite. Dom kunde inte ge besked om testdag 2 just nu, till mig i varje fall. För det var mycket att stå i ungefär. Och nu vet jag ju varför det är så. Quote
Gustaf Psilander Posted March 2, 2010 Report Posted March 2, 2010 Vad är det för tester som skall göras på Karlberg? Professions intervju och psykolog intervju? OT: MHS Karlberg har alltid mycket att stå i... Quote
Marjo Posted March 3, 2010 Report Posted March 3, 2010 Då är det alltså så att alla inte fått besked ang testdag 2? Som jag fattade det så skulle alla kallelser skickas ut under vecka 8, men det kanske snarare är så att de började skickas ut under v.8? Någon som vet? Quote
qwertin Posted March 3, 2010 Report Posted March 3, 2010 jag kom just hem från testdag två och K3, godkänd läkarundersökning och ett trevligt samtal med en officer och ett annat minst lika trevligt samtal med en psykolog. Så nu gäller det bara att de tycker att man var tillräckligt rubbad för att komma in. Hoppas Hoppas! Däremot va ju regementsläkaren en lustig jäkel, stressad o otrevlig. De trevliga damerna på HSA skämdes för honom o bad så hemskt mycket om ursäkt för hans beteende. En riktigt skön lirare som helt klart prioriterade sin kafferast före att dela ut ett papper som han redan fyllt i. Quote
emiltorsten Posted March 3, 2010 Report Posted March 3, 2010 Bör man kontakta HR-centrum om man inte fått kallelse till testdag 2 ännu eller kommer den kallelsen lite olika beroende på vilket förband man söker till? Quote
qwertin Posted March 4, 2010 Report Posted March 4, 2010 den informationen fick du under inledningen av testdag 1. men för att undvika att va en dryg jävel såhär på torsdagsmorgonen så kan jag tala om att du kallas olika veckor beroende på vart du sökt dig. K3 till exempel hade två tidiga veckor och ett annat exempel, Ing 2, hade två sena. Quote
emiltorsten Posted March 4, 2010 Report Posted March 4, 2010 den informationen fick du under inledningen av testdag 1. men för att undvika att va en dryg jävel såhär på torsdagsmorgonen så kan jag tala om att du kallas olika veckor beroende på vart du sökt dig. K3 till exempel hade två tidiga veckor och ett annat exempel, Ing 2, hade två sena. Så mycket kommer jag också ihåg, jag har finkammat mil.se efter denna lista när test2 ska genomföras på respektive förband, dock utan framgång. Någon som har den listan på papper, länk eller i huvudet? Quote
Donmalle Posted March 5, 2010 Report Posted March 5, 2010 Någon som har den listan på papper, länk eller i huvudet? Listan när förbanden har sina testveckor finns i bekräftelsemailet man fick på sin ansökan Quote
klasse Posted March 9, 2010 Report Posted March 9, 2010 Det fanns inte med i mitt mail, men det kanske är för jag enbart sökte OP. Men det låter som jag inte är ensam när det gäller att inte ha blivit kallad till testdag 2. Jag vill dock minnas att jag ska få kallelsen snart, de gick väl igenom datumen under testdag 1? Nä, jag ska vara tålmodig Quote
Longan Posted March 11, 2010 Report Posted March 11, 2010 Mailade HRC med frågan "Jag har sökt OP och genomfört testdag 1 med godkänt resultat och undrar när testdag 2 kommer genomföras för enkelsökande?" Fick till svar: "Du kommer att genomföra dag 2 (intervjuer) på Karlberg i Sthlm. Kallelse kommer att skickas ut av Karlberg (vad jag vet idag). Intervjuerna påbörjas v 13. " Kanske ger någon annan lite klarhet också Quote
Munken_swe Posted March 15, 2010 Report Posted March 15, 2010 Har nu fått kallelse till Testdag 2, lustigt nog på MarinB 6/4. Trodde jag som enkelsökande, dessutom krigsvetenskaplig, skulle till Karlberg. Så nu börjar väl kallelserna rulla ut. Quote
Johns Posted March 16, 2010 Report Posted March 16, 2010 Är det riktigt att anta att om man har sökt OP och inte fått kallelse till testdag 1 än så är man rätt körd? Quote
Johns Posted March 16, 2010 Report Posted March 16, 2010 Är det riktigt att anta att om man har sökt OP och inte fått kallelse till testdag 1 än så är man rätt körd? Quote
emiltorsten Posted March 16, 2010 Report Posted March 16, 2010 Är det riktigt att anta att om man har sökt OP och inte fått kallelse till testdag 1 än så är man rätt körd? Min uppfattning är att det är kört, kan vara så att din ansökan har kommit bort. Men eftersom inget förband genomför testdag1 längre så tror jag tyvärr inte du kan genomföra det. Quote
Irzadi Posted March 20, 2010 Report Posted March 20, 2010 Skickas kallelserna ut via mail eller vanlig post? Quote
qwertin Posted March 20, 2010 Report Posted March 20, 2010 Jag fick mitt via mail. Både till testdag ett och två. Quote
Guest Sköldberg Posted March 21, 2010 Report Posted March 21, 2010 Har också sökt OP. 496 på Multitestet och 8.8 på Beep. Quote
Irzadi Posted March 21, 2010 Report Posted March 21, 2010 Tack för svaret, qwertin. En fråga till: om jag ännu inte fått kallelse till testdag två, skall jag anta att jag inte klarat mig igenom gallringen, eller får man besked oavsett sitt resultat? Quote
klasse Posted March 21, 2010 Report Posted March 21, 2010 Det skulle jag inte anta. De ringde bara för någon dag sedan till mig och bokade tid för testdag 2. Så de verkar fortfarande hålla på att kalla folk. Quote
qwertin Posted March 21, 2010 Report Posted March 21, 2010 förutsatt att du klarat fyskraven så bör du få en kallelse. när du blir kallad beror på vart du ska testas. Quote
Marjo Posted March 22, 2010 Report Posted March 22, 2010 förutsatt att du klarat fyskraven så bör du få en kallelse. när du blir kallad beror på vart du ska testas. bör man? Är det så självklart? Låter ju positivt i så fall för alla som klarat fysen. Quote
klasse Posted March 25, 2010 Report Posted March 25, 2010 Wohoo! Var och hade intervjuer idag och det gick bra (kändes det som). Nu är det medicinska tester som väntar, någon som vet när de är? Quote
Longan Posted March 28, 2010 Report Posted March 28, 2010 Nån annan som ska till Karlberg imorrn? Quote
OscarBravo Posted April 29, 2010 Report Posted April 29, 2010 Ni som redan har genomfört test 2, kan ni vara så vänliga och beskriva professionsintervjun och psykologintervjun? Var det några svåra frågor? Något man bör tänkt på innan man beger sig dit? Tack för svar, rivaler emellan ;) Quote
Munken_swe Posted April 29, 2010 Report Posted April 29, 2010 Professionsintervjun var för mig en blandning av anställningsintervju och psykologintervju. Hur ser ditt liv ut, varför vill du bli officer, vad gjorde du lumpen som, vad är dina intressen. En timmes samtal om dig och ditt liv. Psykologintervjun är mycket om dina känslor och attityder. Men i princip samma sak, fast jag antar att de jämför svar för att se om du uppenbarligen hittat på. Att tänka på: vad är dina starka och svaga sidor? Återuppväck gamla minnen om ditt liv. Och tänk på, berätta bara sanningen. Att ljuga håller inte då de skulle upptäcka det snabbt. De är noga. Svåraste frågan var nog när jag ombads beskriva mina föräldrar. Ja, vad ska man säga? Quote
Munken_swe Posted May 9, 2010 Report Posted May 9, 2010 Har fått kontrollbeskedet. På samtliga utbildningar står det under "Meritvärde/annan info" att "Särskild behörighet saknas". Innebär det bara att jag inte har något särskilt meriterande och har grundläggande behörighet så det inte är nåt att kolla upp, eller att jag saknar behörighet för officersprogrammet? Anledningen till att jag är förvirrad är för att det står så även på militärteknisk profil, som jag sökte trots att jag inte har grundläggande behörighet (Fysik). Quote
Longan Posted May 9, 2010 Report Posted May 9, 2010 Har fått kontrollbeskedet. På samtliga utbildningar står det under "Meritvärde/annan info" att "Särskild behörighet saknas". Innebär det bara att jag inte har något särskilt meriterande och har grundläggande behörighet så det inte är nåt att kolla upp, eller att jag saknar behörighet för officersprogrammet? Anledningen till att jag är förvirrad är för att det står så även på militärteknisk profil, som jag sökte trots att jag inte har grundläggande behörighet (Fysik). ringde och kollade. Samtliga sökande är obehöriga tills dess att testdag 2 resultaten kommit in. Inget att oroa sig för således. Quote
Recommended Posts