Jump to content

Recommended Posts

• Replies 177
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

undrar vad det kan innebära om man varken har fått ett samtal för att man var antagen eller för att man var reserv då ;-)

vi får se nästa vecka helt enkelt!

Posted (edited)

Amen vad i helvete rent ut sagt! Det var ju inga direkt goda nyheter, så det vi väntar på nu är ett besked där det står att vi inte har kommit in eller har blivit antagen som reserv?

Oj såg inte att ni redan hade skrivit något liknande. Hmm vi fick ju sätta upp andrahandsalternativ också. Jag tog:

1. Stridsfordon 90 Vagnchef

2. Marktekniker Mekanik

3. Försörjning Mark

Visade sig såhär i efterhand att jag var för lång för Vagnchef så det är väl upp till de andra utbildningarna.

Edited by Draupner
Posted

ja nu känns det lite jobbigt men vi får helt enkelt se. Känns som att man antingen är en reserv placerad långt bak eller alla personen man är reserv till kanske inte visste om han skulle tacka ja när de rikngde och frågade. men vad vet jag :happy:

håller tummarna iallafall!!!

Posted

Det måste vara några till som har till jobb att meddela oss som varit på aspu testerna om man kommit in eller ej. För han kan inte vara den enda som ska ringa runt till 250 +50 personer. Så han som ringde mig kanske hade en annan strategi att vara steget före, än de andra har. Eller så kanske han började ringa runt V.46 för att inte få för många samtal eller mejl att skriva till veckan.

Posted

Okej, när jag fick reda på att de ringde folk så gjorde jag som någon annan här och ringde till HR-centrum. De sa att de inte hade en aning om att de hade börjat ringa upp folk och tyckte det var ganska konstigt och att alla besked skulle komma vecka 47 så man får väl hoppas.

Posted

ja du, den möjligheten finns alltid :) svårt att spekulera i hur dem faktiskt gör då det finns så många potentiella sätt men absolut, mycket möjligt att det är som du säger....vi får väl hoppas på det :happy:

Posted

Nu dök det upp ett mail i min inkorg från försvarsmatken...

"Utifrån Försvarsmaktens personalförsörjningsbehov och ett noggrant urvalsarbete, befinner Du dig på en nominerbar utbildningsplats, inriktning Skytte och spaningsgruppchef Stridsfordon 90. Beslut om detta kommer att tas på fredag 20/11. Du kommer att få ett formellt antagningsbesked nästa vecka (v48)."

Jag tackade givetvis ja till denna platsen men vad innebär "nominerbar". Sen blir det till att vänta en vecka till :ph34r:

Posted

Jag fick precis samma mail, vilket ska betyda att du blivit antagen du också. För han som ringde upp mig i fredags sa att jag har blivit antagen, han ville då veta om jag skulle tacka JA eller NEJ på det här mailet som kom. Roliga är att jag bytte under dagarna i Skövde från Vagnchef Strf90 till Försörjning Mark. Så jag trodde jag fick en plats till Försörjning Mark men jag blev visst antagen till Vagnchef Strf90.

Posted

Jag fick samma svar för försörjning mark som var ett av mina tillval. Tackade JA, men är fortfarande inte 100 % på att jag får den.

Tror det är bäst att hålla huvudet kallt en vecka tills man får det riktiga antagningsbeskedet.

Försörjning mark verkade faktiskt kul så jag hoppas att det går igenom.

Posted (edited)

Jag har inte fått något mail alls, helvete också, skulle vara surt om jag inte ens hamnar som reserv på mitt andrahandsval. Jag hade 273 poäng på styrka, max poäng på Beep och G5 på MHS, tyckte det borde räcka till någonting. :mellow:

jaja, grattis till er andra då :D

Edited by Nyregistrerad
Posted

Jag fick samma mail idag också, nominerbar plats till ledningssystem luft... GAH! vill ju få det officiella antagningsbeskedet så man vet med säkerhet.

Nån fler här som isåfall kommer hamna i Boden?

Posted (edited)

Min kompis fick sitt resultat idag också, han hade sökt något inom flottan och kom inte in. Nominerbar som jag ser det är att man har kommit in så det är bara till att vara lycklig :mellow: Grattis till er andra också!

Edited by Draupner
Posted

Nominerbart antagen till Skytte/spaningsgruppchef Strf90.. :D

Jag gjorde mina tester på P4 i Skövde och sa att jag kunde tänka mig Försörjning/Mark inriktning sjukvård också.

Jag är helnöjd med med svaret och hoppas nu givetvis att det informella beslutet blir formellt. :mellow:

Lycka till alla!

//mvh newblade

Posted (edited)

Jag kom inte in. Enligt killen jag snacka med så fanns det 6 platser på skytte/spaning, låter väldigt lite tycker jag så vet inte om han hade någon koll....så grattis till er som kom in.

Edited by Nyregistrerad
Posted
Jag kom inte in. Enligt killen jag snacka med så fanns det 6 platser på skytte/spaning, låter väldigt lite tycker jag så vet inte om han hade någon koll....så grattis till er som kom in.

Vet att de eftertraktade platserna, de som även är eftertraktade av värnpliktare brukar ha väldigt få platser. De som inte är lika eftertraktade brukar ha fler. Så det kan faktiskt stämma med bara 6 platser då skytte/spaning (liksom jägare) brukar vara rätt eftertraktat.

Posted

Tråkigt att höra och jag vet precis hur det känns. Jag gick till sista steget förra aspiranten och föll på mållinjen. Jag vet precis hur det känns när luften går ur en och bitterheten tar över men...

BIT IHOP!

Skriv ut svaret från rekryteringen och släng upp det med magnet på kylskåpet. och tänk för dig själv "-Nu jävlar!".

Träna måttligt, ta ditt körkort, sök utbildningar/jobb och skaffa liverfarenhet för att sedan söka igen.

Själv är jag i skrivande stund 28 år gammal och var absolut inte bäst på fysen. Jag har dock en skaplig skopa livserfarenhet från krävande yrken.

Förslagsvis så kan du söka den kommande frivilliga soldatutbildningen och på så sätt komma in.

Är det här vad du vill så ge dig inte, livet handlar om motgångar och hur man kommer över dom.

Med en klapp på axeln!

//newblade

Posted

Jag beklagar verkligen. Kan inte säga annat än att ibland kan man få ta några omvägar i livet för att ni sitt mål. Och som newblade sa, bara fortsätt kämpa!

Posted

Fick mitt besked idag. Kom inte in heller. Väldigt konstigt att min kamrat som sökte till tolk fick komma in på skytte/spaning. Är det inte stor kokurans på det?

Posted
Fick mitt besked idag. Kom inte in heller. Väldigt konstigt att min kamrat som sökte till tolk fick komma in på skytte/spaning. Är det inte stor kokurans på det?

Kan vara så att han/hon passade bättre i den rollen baserat på hans/hennes resultat

Posted

Fick också besked idag, ett positivt sådant var det, kom in på Markteknik Mekanik, exakt det jag ville. :ph34r:

Serine, här har du en till som troligtvis kommer hamna i Boden, det var då så jag sade till rekryteringsofficern att jag ville ha det iallafall. Misstänker att det kommer bli förbannat tufft att börja grundutbildningen mitt i smällkalla vintern, men visst ska man väl kunna härda ut. :camo:

Posted

Har heller inte fått nått svar än, sökte som Vapentekniker Sjö. Vart är det ni ringer för att få information? Jag har hört av mig till pliktverket men de verkar inte ha den blekaste om vad jag pratar om. Kanske bara fick tag på fel person. :ph34r:

Posted
Har heller inte fått nått svar än, sökte som Vapentekniker Sjö. Vart är det ni ringer för att få information? Jag har hört av mig till pliktverket men de verkar inte ha den blekaste om vad jag pratar om. Kanske bara fick tag på fel person. :/

HR-centrum ringer vi till (http://www.mil.se/fmhrc/). Men de är ungefär lika hjälpsamma som...vanligt. Det de kommer säga är att resultaten skickas ut vecka 47 via mail.

Posted
Har heller inte fått nått svar än, sökte som Vapentekniker Sjö. Vart är det ni ringer för att få information? Jag har hört av mig till pliktverket men de verkar inte ha den blekaste om vad jag pratar om. Kanske bara fick tag på fel person. :/

Du kommer att få svar via e-mail antingen vecka 47 eller 48. Det sa dem på AU testhelg.

Om du inte kommer in kan du få ett sådant svar:

Du har inte blivit antagen utifrån någon eller några av följande bedömningar:

• I konkurrens med andra sökande ej erhållit ordinarie eller reservplats

• Efter genomförda tester och prövningar matchar inte sökande tillfredstäl-lande för sökt utbildningsinriktning/ar med gällande kravprofil

• Uppfyller inte ställda behörighetskrav för sökt utbildningsinriktning/ar

Posted

Jag ringde till HR-centrum och sen koppla dom vidare mig till en snubbe som visste.