Jump to content

Recommended Posts

Posted

Skulle vilja ha tag i en översikskarta över regementsområdet på amf4 (med de olika byggnaderna, benämningar m.m.) Om någon har sådan i digitaliserad form eller om någon kan scanna in en papperskopia, så vore det vänligt om ni ville dela med er med denna via mail eller på annat sätt. Någon?

Posted
Skulle vilja ha tag i en översikskarta över regementsområdet på amf4 (med de olika byggnaderna, benämningar m.m.) Om någon har sådan i digitaliserad form eller om någon kan scanna in en papperskopia, så vore det vänligt om ni ville dela med er med denna via mail eller på annat sätt. Någon?

Jag hittar ingen karta över Käringberget, men ring 031-692000 och be dem skicka en (om det finns...)

/:D

Posted

Jag hittar ingen karta över Käringberget, men ring 031-692000 och be dem skicka en (om det finns...)

/<!--emo&:angry:-->beret.gif.webp<!--endemo-->

OK, får prova det. Tack ändå!

Posted
Är inte ALLA regementen skyddsområden............. :D

Jo, det är därför han inte får rita en egen karta.

Vi hade t.ex. orienteringskartor över F4 och vad jag vet så är det inga restriktioner på vem som får ha en sån

Posted

ja, vilket fall somhelst får väl ju inte en privat person ha en karta över militära områden med utmärkta objekt.eller? rätta mej om jag har fel. :D

Posted

Det är bara att klicka in på Lantmäteriets hemsida så kan vem som helst få ett finfint flygfoto över samtliga (bedömt) regementen i Sverige med hyffsad zoom/upplösning, eller de flesta andra platser av vikt med för den delen. Amf4 finns dessutom i färg. Och ja, mitt hus är med, komplett med tvättlinor med tvätt på. Stundtals tämligen roande faktiskt.

Posted
ja, vilket fall somhelst får väl ju inte en privat person ha en karta över militära områden med utmärkta objekt.eller? rätta mej om jag har fel. :D

Vet faktiskt inte vad som gäller, men på F4 hade vi ett antal olika kartor och ingen sa nånsin nåt om att de var hemliga eller nåt liknande.

Och dom sa till när det var nåt som inte var för Kjell Kriminells ögon & öron

• Forumsledning
Posted

Senaste Försvarets Kartbok innehåller översiktskartor av samtliga Garnisoner och Regementen.

Den är inte hemlig. Ni HV-snubbar kan få ut den via bokförrådet.

Posted
Det är bara att klicka in på Lantmäteriets hemsida så kan vem som helst få ett finfint flygfoto över samtliga (bedömt) regementen i Sverige med hyffsad zoom/upplösning, eller de flesta andra platser av vikt med för den delen. Amf4 finns dessutom i färg. Och ja, mitt hus är med, komplett med tvättlinor med tvätt på. Stundtals tämligen roande faktiskt.

Vilken funktion väljer du för att se de kartorna?

/Johan ES

Posted

/Johan ES

Ungefär i mitten av sidan...

Leta efter "Sverigebilden"

Posted (edited)

För övrigt hittade jag en lämplig via Lantmäteriet... Tack Mojo!

Några schyssta stridsbåtar i action finns även med på fotot....

Edited by Fransson-AmfPB
Posted (edited)
Hehe, det var ju skitcoolt! Har hittat en Viggen och några farliga förråd och anläggningar!  B)

Haha!

Var inne o letade efter Viggen på Lanmäteriet. Antar attd et var på F 4 du hittade dom med tanke på att det var där du låg.

Hittade inga plan.

MEN dock så hittade jag små vita plipar, ungefär stora som flugplan med ungefär samma spetsiga form.

:angry:

Försvaret HAR folk som övervakar forumet!

EDIT: det är inte bara små flygplan som är övermålade.

Stora delar av hela Basen är helt vitmålad!

Edited by Cinnes
Posted

Det är rätt så tuff känsla att sitta och zooma och scrolla runt där på sverigebilden, eller hur?

Synd bara att den inte uppdaterades i realtid. B)

Posted
Jahaja... Vilket liv det blev!  :((

Tänkte bara att jag skulle kika på hur stor hamnen på amf4 är, så det var egentligen inget nödvändigt. Jag kan vara utan :D

Speciellt som Tånguddshamnen ska stängas inom kort. Man bygger en ny. Be att man skickar senaste numret av "Västbris", Amf 4 tidning. Där finns en karta över nya hamnen. :D

/:)

Posted
Hehe, det var ju skitcoolt! Har hittat en Viggen och några farliga förråd och anläggningar!  B)

Haha!

Var inne o letade efter Viggen på Lanmäteriet. Antar attd et var på F 4 du hittade dom med tanke på att det var där du låg.

Hittade inga plan.

MEN dock så hittade jag små vita plipar, ungefär stora som flugplan med ungefär samma spetsiga form.

:((

Försvaret HAR folk som övervakar forumet!

EDIT: det är inte bara små flygplan som är övermålade.

Stora delar av hela Basen är helt vitmålad!

Menar du på F4? Det står en bredvid Viklundstorpet om du vet var det ligger! :D

Alla vita fläckar kan vara jord/grus/sand, tror att bilderna är sen dom byggde ut landningsbanan och taxibanan, står mängder med lastbilar på banan iaf.

Det finns en PS870 anläggning någonstans i Sverige som enligt kartan inte har någon väg till sig (den tar tvärslut en bit innan)

Tittade på flygfoton och samma där, en tydlig väg tar bara slut, utan vändplan eller nåt! Är inte tusen procent säker på att det är rätt väg, men nästan... Hmm...

Government denies knowledge, stor mörkläggning, snart kommer säpo och ssg och hämtar mig med! :D

Posted
Menar du på F4? Det står en bredvid Viklundstorpet om du vet var det ligger! :((

Alla vita fläckar kan vara jord/grus/sand, tror att bilderna är sen dom byggde ut landningsbanan och taxibanan, står mängder med lastbilar på banan iaf.

Det finns en PS870 anläggning någonstans i Sverige som enligt kartan inte har någon väg till sig (den tar tvärslut en bit innan)

Tittade på flygfoton och samma där, en tydlig väg tar bara slut, utan vändplan eller nåt! Är inte tusen procent säker på att det är rätt väg, men nästan... Hmm...

Government denies knowledge, stor mörkläggning, snart kommer säpo och ssg och hämtar mig med! :D

Nope, har int en aning om vart viklundstopet ligger men du får gärna förklara!

Tror inte det är grus. Om inte dom som lagt ut gruset är väldigt duktiga på att lägga det i exakta fyrkanter.....

Posted
Om inte dom som lagt ut gruset är väldigt duktiga på att lägga det i exakta fyrkanter.....

Attacus kan nog om dom har timlön! :((

Posted

http://vwgolf.freehomepage.com/images/mil/1.jpg Här är markerat var Viklundstorpet ligger (inne på F4 område).

http://vwgolf.freehomepage.com/images/mil/2.jpg Det markerade på bild 1 är här inzoomat, den högra ringen är runt själva viklundstorpet, den vänstra är en asfalterad plan och den svarta/mörka spetsiga grejen är ett fpl 37

http://vwgolf.freehomepage.com/images/mil/3.jpg Den vänstra ringen är Draken och den högra är Tunnan som står utanför matsalen

Posted
Sitter du och studerar de bilderna med lupp eller? :/

hehe, nä jag vilka ställen jag skulle leta på så då gick det ganska lätt att hitta! :D

Tunnan och Draken står dessutom på betongpelare så dom är ganska lätta att lokalisera!

Posted
http://vwgolf.freehomepage.com/images/mil/1.jpg Här är markerat var Viklundstorpet ligger (inne på F4 område).

http://vwgolf.freehomepage.com/images/mil/2.jpg Det markerade på bild 1 är här inzoomat, den högra ringen är runt själva viklundstorpet, den vänstra är en asfalterad plan och den  svarta/mörka spetsiga grejen är ett fpl 37

http://vwgolf.freehomepage.com/images/mil/3.jpg Den vänstra ringen är Draken och den högra är Tunnan som står utanför matsalen

man tackar!

Posted

/Johan ES

Ungefär i mitten av sidan...

Leta efter "Sverigebilden"

Hittade funktionen!

Ganska kul som sagt att sitta och titta lite.

/Johan ES