Koskela Posted March 30, 2003 Report Posted March 30, 2003 (edited) Hej! Jag hittade i skafferiet några gamla Nödlivsmedel/S (papperspaketen från Compact A/S). FMV-koden på dessa 903. Inte för att jag har planerat att äta dessa, men är de fortfarande ätbara? Som ni kan förstå har jag inte vågat smaka på dem än.... Edited March 30, 2003 by Koskela Quote
jonte72 Posted March 30, 2003 Report Posted March 30, 2003 Hej! Jag hittade i skafferiet några gamla Nödlivsmedel/S (papperspaketen från Compact A/S). FMV-koden på dessa 903. Inte för att jag har planerat att äta dessa, men är de fortfarande ätbara? Som ni kan förstå har jag inte vågat smaka på dem än.... Tillverkade mars 1990....kan nog inte vara så farliga att äta. Quote
Eskelinen Posted March 30, 2003 Report Posted March 30, 2003 Klart den går att äta, frågan är bara hur bra du mår efter åt Quote
Doyle Posted March 30, 2003 Report Posted March 30, 2003 Jag öppnade och provsmakade lite Nödlivsmedel jag hade för några månader sen. Tillverkade 1988. Inte för att nödlivsmedlet var speciellt gott, men det hade inte blivit dåligt. Så länge det är oöppnat och luft inte har smitit in i förpackningen så är det bara att tugga i sig Quote
Isgubbe Posted March 30, 2003 Report Posted March 30, 2003 Jag öppnade och provsmakade lite Nödlivsmedel jag hade för några månader sen.Tillverkade 1988. Inte för att nödlivsmedlet var speciellt gott, men det hade inte blivit dåligt. Så länge det är oöppnat och luft inte har smitit in i förpackningen så är det bara att tugga i sig Var det spånplattorna? Blir lite sugen.... Quote
Doyle Posted March 30, 2003 Report Posted March 30, 2003 Var det spånplattorna? Blir lite sugen.... Det var spånplattorna och nåt som liknade små chokladkakor Quote
Holmlund K4 97/98 Posted March 30, 2003 Report Posted March 30, 2003 Nödlivsmedel är gott, bara man tillför tillräkligt med vatten vi förtäring.... Quote
Slasken Posted March 31, 2003 Report Posted March 31, 2003 Det håller nog, jag åt leverpastej i guldburk som jag hittade i källarskrubben från 1989, var skitgott på det rostade brödet.... Quote
Johan ES Posted March 31, 2003 Report Posted March 31, 2003 Häromdagen satte jag i mig ett paket med den torra sorten (spånskivorna i grön förpackning). Var faktiskt riktigt gott. Jag förvarade den öppnade förpackningen i kylskåpet och konsumerade den under en vecka. Det är alltså inga problem att förvara kakorna en kortare tid. Min var tillverkad maj 1986. /Johan ES Quote
Cinnes Posted March 31, 2003 Report Posted March 31, 2003 Var uppe på vandring med scouterna för några år sen och vi var väl en 30 pers som var där... Efter att ha vandrat i en vecka och inte ätit något kött WSE plockar en av killarna fram en rulle pansarkex och två burkar av försvarets leverpastej. När vi andra såg leverpastejen flög det upp en tanke i huvet på oss allihop: KÖTT! Kan ju säga att han inte fick mycket av dom där kexen och pastejen själv... Quote
FBS Posted April 5, 2003 Report Posted April 5, 2003 Nödlivsmedlet som finns i alu förpackning innehåller ett STORT antal kalorier... tänk på d så ni inte blir några tjockisar............ Quote
Gotcha Posted April 5, 2003 Report Posted April 5, 2003 Mina är från maj -84 och funkar alldeles utmärkt! Quote
Malaj Posted April 5, 2003 Report Posted April 5, 2003 Mina är från maj -84 och funkar alldeles utmärkt! - som vad? /:/ Quote
Recommended Posts