Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hej!

Jag hittade i skafferiet några gamla Nödlivsmedel/S (papperspaketen från Compact A/S). FMV-koden på dessa 903. Inte för att jag har planerat att äta dessa, men är de fortfarande ätbara?

Som ni kan förstå har jag inte vågat smaka på dem än....

Edited by Koskela
Posted
Hej!

Jag hittade i skafferiet några gamla Nödlivsmedel/S (papperspaketen från Compact A/S). FMV-koden på dessa 903. Inte för att jag har planerat att äta dessa, men är de fortfarande ätbara?

Som ni kan förstå har jag inte vågat smaka på dem än....

Tillverkade mars 1990....kan nog inte vara så farliga att äta.

Posted

Jag öppnade och provsmakade lite Nödlivsmedel jag hade för några månader sen.

Tillverkade 1988. Inte för att nödlivsmedlet var speciellt gott, men det hade inte blivit dåligt.

Så länge det är oöppnat och luft inte har smitit in i förpackningen så är det bara att tugga i sig :)

Posted
Jag öppnade och provsmakade lite Nödlivsmedel jag hade för några månader sen.

Tillverkade 1988. Inte för att nödlivsmedlet var speciellt gott, men det hade inte blivit dåligt.

Så länge det är oöppnat och luft inte har smitit in i förpackningen så är det bara att tugga i sig  :)

Var det spånplattorna?

Blir lite sugen....

Posted

Häromdagen satte jag i mig ett paket med den torra sorten (spånskivorna i grön förpackning). Var faktiskt riktigt gott. Jag förvarade den öppnade förpackningen i kylskåpet och konsumerade den under en vecka. Det är alltså inga problem att förvara kakorna en kortare tid. Min var tillverkad maj 1986.

/Johan ES

Posted

Var uppe på vandring med scouterna för några år sen och vi var väl en 30 pers som var där...

Efter att ha vandrat i en vecka och inte ätit något kött WSE plockar en av killarna fram en rulle pansarkex och två burkar av försvarets leverpastej.

När vi andra såg leverpastejen flög det upp en tanke i huvet på oss allihop: KÖTT!

Kan ju säga att han inte fick mycket av dom där kexen och pastejen själv... :angry: