Jump to content

Recommended Posts

tjenare!

jag rycker in i början av januari 2010 som stridsfordonsskytt/förare på en PBV 302 vid livgardet. Kommer jag få standard M90 uniformen eller kommer jag få Pansar varianten vid min tjänstgöring? :baskerPa:

Edited by henke
Titel och taggar

Vi fick ut 2 vanliga M90, en för fält och en för kasern var det sagt!

Sen fick vi ut en M90p när vi började med vagns tjänsten (flertalet i plutonen fick nya byxor/jacka)

Och efter att vi fått ut M90p'n användes inget annat... :rolleyes:

Fast nu är det bara tjaffsigare och tjaffsigare med förrådet på LG. Vi på Livskvadron har endast fått ut gamla M90, vi var "lovade" en fält och en Kavkas uniform men det blev inget. Vi har svårt att få ut M87 också. VI har inte heller fått ut korpral hylsor till motoroverallen och gud förbjude om man vill byta sin M90, då måste man ha en påskriven lapp av ett befäl som har godkänt någon anledning för att få byta. Man borde tillhöra FMC, de får ut 2 nya M90 och en M90L :P

Fast nu är det bara tjaffsigare och tjaffsigare med förrådet på LG. Vi på Livskvadron har endast fått ut gamla M90, vi var "lovade" en fält och en Kavkas uniform men det blev inget. Vi har svårt att få ut M87 också. VI har inte heller fått ut korpral hylsor till motoroverallen och gud förbjude om man vill byta sin M90, då måste man ha en påskriven lapp av ett befäl som har godkänt någon anledning för att få byta. Man borde tillhöra FMC, de får ut 2 nya M90 och en M90L :P

´

Det var exakt likadant med förrådet förra året för oss på livskv. Ni får dock en ny m90 till högvakten.

:D