WhiskeyBravo_Grey Posted February 4, 2009 Report Share Posted February 4, 2009 (edited) tjenare!jag rycker in i början av januari 2010 som stridsfordonsskytt/förare på en PBV 302 vid livgardet. Kommer jag få standard M90 uniformen eller kommer jag få Pansar varianten vid min tjänstgöring? Edited October 17, 2013 by henke Titel och taggar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blackadder Posted February 4, 2009 Report Share Posted February 4, 2009 tjenare! jag rycker in i början av januari 2010 som stridsfordonsskytt/förare på en PBV 302 vid livgardet. Kommer jag få standard M90 uniformen eller kommer jag få Pansar varianten vid min tjänstgöring? både och /b Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnToX Posted February 4, 2009 Report Share Posted February 4, 2009 (edited) Du kommer antagligen få ut tre. En vanlig fältuniform, en P version och en högvakts M/90(vanlig) som är i riktigt bra skick. Edited February 4, 2009 by AnToX Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danhild Posted February 5, 2009 Report Share Posted February 5, 2009 (edited) Jag fick ut tre uniformer när jag var VC på PATGB203 på ING2 06/07. 2 st M90 för GSU, 1 st M90P för vagnstjänst. Dessutom fick vi ut 1 st M/87, vilken vi aldrig använde... Edited February 5, 2009 by danhild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ignorance Posted February 6, 2009 Report Share Posted February 6, 2009 Vi fick ut 2 vanliga M90, en för fält och en för kasern var det sagt! Sen fick vi ut en M90p när vi började med vagns tjänsten (flertalet i plutonen fick nya byxor/jacka) Och efter att vi fått ut M90p'n användes inget annat... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuperCrw Posted February 7, 2009 Report Share Posted February 7, 2009 Fast nu är det bara tjaffsigare och tjaffsigare med förrådet på LG. Vi på Livskvadron har endast fått ut gamla M90, vi var "lovade" en fält och en Kavkas uniform men det blev inget. Vi har svårt att få ut M87 också. VI har inte heller fått ut korpral hylsor till motoroverallen och gud förbjude om man vill byta sin M90, då måste man ha en påskriven lapp av ett befäl som har godkänt någon anledning för att få byta. Man borde tillhöra FMC, de får ut 2 nya M90 och en M90L :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beaver_sthlm Posted February 7, 2009 Report Share Posted February 7, 2009 Fast nu är det bara tjaffsigare och tjaffsigare med förrådet på LG. Vi på Livskvadron har endast fått ut gamla M90, vi var "lovade" en fält och en Kavkas uniform men det blev inget. Vi har svårt att få ut M87 också. VI har inte heller fått ut korpral hylsor till motoroverallen och gud förbjude om man vill byta sin M90, då måste man ha en påskriven lapp av ett befäl som har godkänt någon anledning för att få byta. Man borde tillhöra FMC, de får ut 2 nya M90 och en M90L :P ´ Det var exakt likadant med förrådet förra året för oss på livskv. Ni får dock en ny m90 till högvakten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts