Ezaey Posted June 15, 2003 Report Posted June 15, 2003 Humm, nu sitter jag här och längtar till P4... massvis med dagar kvar till Januari 2005 ju. Quote
SkytteSoldat Posted June 15, 2003 Report Posted June 15, 2003 P4/Kvarn, 25 Augusti Weeeeee Längtar!! Hoppas jag blir varmt mottagen med kaffe och kakor :P hehe Någon mer som ska vara skytteslusk på just Kvarn?? Känns konstigt att inte ha hittat en enda människa som ska vara skyttesoldat på KVarn :( Aschh De kanske utbildar Rambo-soldater och jag e den utvalde?? hehe piis ;) Quote
Ezaey Posted June 15, 2003 Report Posted June 15, 2003 P4/Kvarn, 25 Augusti Weeeeee Längtar!! Hoppas jag blir varmt mottagen med kaffe och kakor :P hehe Någon mer som ska vara skytteslusk på just Kvarn?? Känns konstigt att inte ha hittat en enda människa som ska vara skyttesoldat på KVarn :( Aschh De kanske utbildar Rambo-soldater och jag e den utvalde?? hehe piis ;) Om du har lunarstorm kan du kolla in Lejonklou, hon ligger på P4 Kvarn har jag för mig, och skriver om sin värnplikt i dagboken. Hoppas du får det kul. Quote
granQ Posted June 15, 2003 Report Posted June 15, 2003 någon mer som känner för stanna kvar på p4 på helgerna och lära sig hitta badställen med mera. Hoppas på en skön och varm sommar (förutom dom dagarna vi går med massa packning så klart) Quote
Baan Posted June 16, 2003 Report Posted June 16, 2003 (edited) rycker in 28e.. ingen annan ? (augusti!) Edited June 16, 2003 by Baan Quote
thastursk Posted June 19, 2003 Report Posted June 19, 2003 jag ska fan till p4 om några dagar! =) om någon ska till skåningskompani som stridsfordonsförare så svara gärna!!! Quote
NordicFear Posted June 19, 2003 Author Report Posted June 19, 2003 någon mer som känner för stanna kvar på p4 på helgerna och lära sig hitta badställen med mera. Hoppas på en skön och varm sommar (förutom dom dagarna vi går med massa packning så klart) ja...men inte första permis helgen...då ska jag hem...träffa flickvänen och sen ta me lite saker man kan behöva...blir inte mycket med upp nu på månda.... för vi ska göra lumpen...fy fan vad kul det ska bli... Quote
SkytteSoldat Posted June 21, 2003 Report Posted June 21, 2003 någon mer som känner för stanna kvar på p4 på helgerna och lära sig hitta badställen med mera. Hoppas på en skön och varm sommar (förutom dom dagarna vi går med massa packning så klart) ja...men inte första permis helgen...då ska jag hem...träffa flickvänen och sen ta me lite saker man kan behöva...blir inte mycket med upp nu på månda.... för vi ska göra lumpen...fy fan vad kul det ska bli... Känns skönt med folk som ser fram emot att göra lumpen *Jag e inte ensam iaf * Quote
granQ Posted June 22, 2003 Report Posted June 22, 2003 1 dag kvar och man är förkyld plus haft feber i veckan. men det ska inte vara några problem. Tycker bara synd om dom som ska dela rum och få höra mitt hostande på natten. Men då får man väl kompani stryk tills man blir frisk Quote
NordicFear Posted June 28, 2003 Author Report Posted June 28, 2003 1 dag kvar och man är förkyld plus haft feber i veckan. men det ska inte vara några problem. Tycker bara synd om dom som ska dela rum och få höra mitt hostande på natten. Men då får man väl kompani stryk tills man blir frisk har blivit förkyld under min första vecka... hannade på Lif kompaniet istället för på S wadsbo som det stod i min inrycknigspapper. befälen e topppen även om vissa e sten hårda... tidiga morgonar 04:45 uppstigning om man kommer inte i säng förran vid 11 12 tiden på kvällen... det goaste med att få sova är att fötterna får vila. värker rätt bra i dom på kvällarna... det vi har gjort nu under första veckan är att ha exercis typ hela tiden. vi e 56 man i stad o tross plutonen å alla har det inte lika lätt att marchera i takt som andra. andra som nu har rycket in berätta gärna vad n i har gjort och vad ni har råkat utför. darkstar synmd att du inte har Stab och tross plutonen...hade varit kul att se hur du hade varit som intruktör. mvh NordicFear Lif kompaniet Stab och Tross plutonen Quote
suna Posted June 28, 2003 Report Posted June 28, 2003 Första veckan är nu slut och jag måste bara säga lumpen är kul Ont i fötterna som fan har jag men jag hänger kvar. Jag har märkt att det var ganska lätt att ta isär ak5.. bara 6 delar jag som trodde man skulle behöva skruva och grejjer Men jag måste säga... är det inte lite farligt att ge ut en ak5 redan andra dagen? vi ska även skjuta skarpt på tisdag. Ps: Även jag blev förkyld mvh Suna S Wadsbo 2 rep pluton Quote
granQ Posted June 28, 2003 Report Posted June 28, 2003 Lifkompaniet (det trevligaste på P4 just nu ;) ) och andra ledningsplutonen. Säger bara vilket gäng. Vi är 42 man och redan min andra familj. Kan inte ens namnen på alla men spelar ingen roll. Haft rätt okey dock blev alla lite gnälliga (inklusive jag) då vi fick brak 05.23.. ska inte behöva gå upp förens 05.30. En av dagarna hade vi ingen morgon fys och vi på vårat logement planerade in liten egen brak men sen ändrades tiderna med mera så det hann vi icke med. Men rätt kul att folk var beredd gå upp tidigare för att hinna med frivillig brak. Det är sånt som gör att man blir lite stolt. Våran plutonschef "kapten S" är också helt underbar. Tycker var väldigt snällt när hon kom in klockan 23.00 och tittade till våra fötter. Fram för fler befäl som kan visa lite mjuka sidor efter "tjänstetid". Dom andra befälen är överlag också mycke bra och blev personligen mycke motiverad av göra det absolut bästa ifrån mig efter kompanichefens tal. Vi har inte haft så mycke träning i exercis (förutom en grupp som fick springa runt med en av kopralerna väldigt länge när vi andra gjorde lite hörseltest och lyckades maska lite) men har funkat enligt min mening väldigt bra. Mesta övningen har varit till matsalen och liknande och tycker vi börjar bli riktigt bra. Blir dock en hel del otakt när befälen skriker och vi är trötta/sura men när alla vill så funkar det perfekt. Allt har funkat rätt bra förutom min felstavade namnskylt och att vi inte fick ut filtar förens senare (vilket viserligen betydde att vi inte behövde bädda så snyggt i början ) Längtar tillbaka redan även om det fysiska varit rätt jobbigt för mig och man svettas som en dusch så är det sammantaget väldigt kul och tycker synd att vi bara ligger inne i 10 månader,hade gärna stannat minst 20.. Till alla vpl som ligger på P4. Det är vårat ansvar att se till att samtliga ser bra ut, putsade kängor med mera så kan man känna betydligt större stolthet över ligga på skarborgs regmente. Sen personlig fråga..Hur är det med namnbrickorna (färg kompani alltså) vi på Lif har vita namnbrickor och det står även "lif" på dom. Försökt lista ut dom andra men står inge sånt på dom. Quote
Mats Posted June 28, 2003 Report Posted June 28, 2003 Skånings brukar väll ha blå, Wartofta gröna och S. Wadbo har gröna, gula beroende på pluton. Quote
darkstar Posted June 28, 2003 Report Posted June 28, 2003 darkstar synmd att du inte har Stab och tross plutonen...hade varit kul att se hur du hade varit som intruktör. Får väl ta ett snack med den gode löjtnanten då. Quote
Fö strv 122 Posted June 28, 2003 Report Posted June 28, 2003 Namnbrickor på P 4 Likompaniet: vit, 1:a komp Skånings: blå, 2:a komp Wartofta: ljusgrön, 3:a komp S Wadsbo: mörkgrön, 5:e komp Kåkinds: svart, 7:e komp Grenadjär: röd/vit (var iaf så förr...) Lifkompaniet är det enda som skriver ut sitt "lif" på brickan. Jag är lite osäker vad som gäller för grenadjärkompaniet som är förlagt på Kvarn. Quote
Gustav-TS Posted June 28, 2003 Report Posted June 28, 2003 Som det var förra året så stod det P4/Kvarn på grenadjärernas namnbrickor. Och de var röd/vita. Gissar att det är samma iår. Quote
Recommended Posts