Munken_swe Posted March 18, 2008 Report Share Posted March 18, 2008 Har efter en tids strul med Internet Explorer börjat använda firefox. Men nu verkar IE istället blivit kapat av ett reklamprogram. Vanliga antireklamprogram funkar inte. Har försökt neka IE åtkomst till internet, och det har bara resulterat i att IE startas ofta med popups och ligger och suger åt sig minne. Så den slutliga lösningen måste nog bli att stoppa IE från att ens startas. Finns det något program eller smidigt sätt att göra det? /M Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted March 18, 2008 Report Share Posted March 18, 2008 Har efter en tids strul med Internet Explorer börjat använda firefox. Men nu verkar IE istället blivit kapat av ett reklamprogram. Vanliga antireklamprogram funkar inte. Har försökt neka IE åtkomst till internet, och det har bara resulterat i att IE startas ofta med popups och ligger och suger åt sig minne. Så den slutliga lösningen måste nog bli att stoppa IE från att ens startas. Finns det något program eller smidigt sätt att göra det? Installera om maskinen. Enklaste lösningen för allt. /J Link to comment Share on other sites More sharing options...
imint Posted March 18, 2008 Report Share Posted March 18, 2008 Har efter en tids strul med Internet Explorer börjat använda firefox. Men nu verkar IE istället blivit kapat av ett reklamprogram. Vanliga antireklamprogram funkar inte. Har försökt neka IE åtkomst till internet, och det har bara resulterat i att IE startas ofta med popups och ligger och suger åt sig minne. Så den slutliga lösningen måste nog bli att stoppa IE från att ens startas. Finns det något program eller smidigt sätt att göra det? Installera om maskinen. Enklaste lösningen för allt. /J Köp en Mac... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kustbo Posted March 18, 2008 Report Share Posted March 18, 2008 Om du inte använder IE längre så kan Du ju avinstalera det så bör problemet upphöra!! Vad kör Du för säkerhetsprogram och brandväggar?? Har Du kryssat i rutan som förhindrar Popup så ska det ju inte komma några kan ju hjälpa lite med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r_o_n Posted March 18, 2008 Report Share Posted March 18, 2008 Har efter en tids strul med Internet Explorer börjat använda firefox. Men nu verkar IE istället blivit kapat av ett reklamprogram. Vanliga antireklamprogram funkar inte. Har försökt neka IE åtkomst till internet, och det har bara resulterat i att IE startas ofta med popups och ligger och suger åt sig minne. Så den slutliga lösningen måste nog bli att stoppa IE från att ens startas. Finns det något program eller smidigt sätt att göra det? /M Om du inte använt IE så har du någon trojan eller liknande i din dator. Hitman pro städar effektivt http://www.hitmanpro.nl/hitmanpro/content/view/3/9/lang,en/ En genomkörare kan ta några timmar. Ca. 7-8 program integrerade som körs via hitman pro Att följa riktigt dumma förslag om att lägga om windows för att IE strular behövs inte. (Om någon annan svarat detta så har jag missat det p.g.a. det stupida trådupplägget med infällda svar som jag inte orkar fälla ut). Link to comment Share on other sites More sharing options...
stolpskottet Posted March 18, 2008 Report Share Posted March 18, 2008 Du blir inte av med IE utan att blåsa datorn och installera valfritt icke MS-operativsystem. det kommer ändå ligga och skvalpa kvar. vad har du IE till om du nu kör med firefox? MS-update? om du måste använda IE är FF med IE-tab en mycket finurlig lösning. glöm inte att ladda ner ad-block plus också så slipper du 99% av reklam och surfandet går som en dans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r_o_n Posted March 18, 2008 Report Share Posted March 18, 2008 Om du inte använder IE längre så kan Du ju avinstalera det så bör problemet upphöra!! Vad kör Du för säkerhetsprogram och brandväggar?? Har Du kryssat i rutan som förhindrar Popup så ska det ju inte komma några kan ju hjälpa lite med. Om en trojan drar igång IE så hjälper det nog inte att kryssa i rutan. Däremot kan man ju, om man inte vinstallera IE sätta alla säkerhetsnivåer på högsta samt stoppa all activeX som körs liksom java m.m. borde spärra en del. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted March 18, 2008 Report Share Posted March 18, 2008 (Om någon annan svarat detta så har jag missat det p.g.a. det stupida trådupplägget med infällda svar som jag inte orkar fälla ut). Om du ändrar forumslayout med knappen "options" uppe till höger till "standard" så slipper du det "stupida trådupplägget". I övrigt ser jag gärna att skribenter på forumet håller en ödmjuk och artig attityd. mvh Erik G BlåGul Link to comment Share on other sites More sharing options...
r_o_n Posted March 19, 2008 Report Share Posted March 19, 2008 (Om någon annan svarat detta så har jag missat det p.g.a. det stupida trådupplägget med infällda svar som jag inte orkar fälla ut). Om du ändrar forumslayout med knappen "options" uppe till höger till "standard" så slipper du det "stupida trådupplägget". I övrigt ser jag gärna att skribenter på forumet håller en ödmjuk och artig attityd. mvh Erik G BlåGul Det senare är mer normalt för mig. Blev lite irriterad när jag satt och läste/skrev igårkväll. Sorry för OT... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted March 19, 2008 Report Share Posted March 19, 2008 Det senare är mer normalt för mig. Blev lite irriterad när jag satt och läste/skrev igårkväll.Sorry för OT... Ingen fara, Du är ursäktad. ...för denna gången Men du förstår att de där 30 sekunderna av flood control kan vara bra ibland mvh Erik G BlåGul Link to comment Share on other sites More sharing options...
JBP Posted March 20, 2008 Report Share Posted March 20, 2008 Har efter en tids strul med Internet Explorer börjat använda firefox. Men nu verkar IE istället blivit kapat av ett reklamprogram. Vanliga antireklamprogram funkar inte. Har försökt neka IE åtkomst till internet, och det har bara resulterat i att IE startas ofta med popups och ligger och suger åt sig minne. Så den slutliga lösningen måste nog bli att stoppa IE från att ens startas. Finns det något program eller smidigt sätt att göra det? Installera om maskinen. Enklaste lösningen för allt. /J Köp en Mac... Det inlägget förde ju verkligen diskutionen framåt i ämnet och tillförde något nytt i tråden, Har du ingen lösning på Munkens problem utan bara vill hacka ur dej att att Mac är mummel mummel bättre än mummel PC så behöver man inte posta alls. JBP-Blågul Om du inte använder IE längre så kan Du ju avinstalera det så bör problemet upphöra!! Eftersom Explorer är integrerat i stort sett allt i Windows ser jag lite svårigheter i att avinstallera programmet. I så fall kommer inte utforskaren etc etc att fungera mer. Som jag ser det är nog ominstallation av windows enda lösningen. /JBP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kustbo Posted March 21, 2008 Report Share Posted March 21, 2008 Om du inte använder IE längre så kan Du ju avinstalera det så bör problemet upphöra!! Eftersom Explorer är integrerat i stort sett allt i Windows ser jag lite svårigheter i att avinstallera programmet. I så fall kommer inte utforskaren etc etc att fungera mer. Som jag ser det är nog ominstallation av windows enda lösningen. /JBP My misstake Kom på det jag med men försent och då hade redan andra upptäckt det, hoppas inte detta ställde till något för fråggeställaren vilket absolut inte var min mening!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted March 21, 2008 Report Share Posted March 21, 2008 Har efter en tids strul med Internet Explorer börjat använda firefox. Men nu verkar IE istället blivit kapat av ett reklamprogram. Vanliga antireklamprogram funkar inte. Har försökt neka IE åtkomst till internet, och det har bara resulterat i att IE startas ofta med popups och ligger och suger åt sig minne. Så den slutliga lösningen måste nog bli att stoppa IE från att ens startas. Finns det något program eller smidigt sätt att göra det? Installera om maskinen. Enklaste lösningen för allt. /J Köp en Mac... Det inlägget förde ju verkligen diskutionen framåt i ämnet och tillförde något nytt i tråden, Har du ingen lösning på Munkens problem utan bara vill hacka ur dej att att Mac är mummel mummel bättre än mummel PC så behöver man inte posta alls. JBP-Blågul Om du inte använder IE längre så kan Du ju avinstalera det så bör problemet upphöra!! Eftersom Explorer är integrerat i stort sett allt i Windows ser jag lite svårigheter i att avinstallera programmet. I så fall kommer inte utforskaren etc etc att fungera mer. Som jag ser det är nog ominstallation av windows enda lösningen. /JBP Fast byte till Mac är väl en helt ok lösning för att slippa MSIE.. fast det kanske bara är vi som någon gång varit appleanvändare som ser det som en rimlig lösning.. Dessutom, JBP, så sade du ju själv när vi sågs sist att Mac var bättre än PC.. var det inte så, va? va? :P Men visst är det så att mer hjälpsamma svar är att eftersträva. Missade nog det berörda inlägget pga egen bias.. /E Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cykelskytt Posted March 21, 2008 Report Share Posted March 21, 2008 Har efter en tids strul med Internet Explorer börjat använda firefox. Men nu verkar IE istället blivit kapat av ett reklamprogram. Vanliga antireklamprogram funkar inte. Har försökt neka IE åtkomst till internet, och det har bara resulterat i att IE startas ofta med popups och ligger och suger åt sig minne. Så den slutliga lösningen måste nog bli att stoppa IE från att ens startas. Finns det något program eller smidigt sätt att göra det? /M Gå till www.download.com och ladda ned AD-Aware och Spybot Search & Destroy, men det kanske är det det du menar med "vanliga antireklamprogram"? Vid ett liknande problem en gång letade jag upp en funktion som kunde lista varenda fil på hela datorn i tidsordning. Eftersom jag visste ganska väl när problemet hade uppstått kunde jag gissa vad jag skulle radera. Detta är uppenbarligen inte en riskfri metod. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted March 21, 2008 Report Share Posted March 21, 2008 Åh, något jag glömde rekommendera: testa en systemåterställning till innan problemet uppstod. Om du behöver veta mer, klicka på valfri tomyta på skrivbordet/desktop, tryck F1. Sök sedan på Systemåterställning/System recovery. /J Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.