vikwil Posted October 10, 2007 Report Posted October 10, 2007 Träna spinningcykel och marklyft om ni vill göra bra ifrån er på mönstringen och inte siktar på direkt jägartjänst. Ja, men då ser man rolig ut om man tränar det i ett år. Jag har inget behov av att spänna mig på stranden. Jag har behov av att klara av mönstringen med goda resultat. Vem bryr sig om utseende före funktion? Du. Quote
Agentorange67 Posted October 10, 2007 Report Posted October 10, 2007 (edited) Träna spinningcykel och marklyft om ni vill göra bra ifrån er på mönstringen och inte siktar på direkt jägartjänst. Ja, men då ser man rolig ut om man tränar det i ett år. Förklara detta inlägg? Bara undrar varför man skulle se rolig ut? För att det blir ojämn fördelning av musklerna. Typ mycket ryggmuskler men taniga armar. Edited October 10, 2007 by Agentorange67 Quote
KOB Posted October 10, 2007 Report Posted October 10, 2007 Men du... man kan väl träna övriga muskelgrupper lika mycket? Quote
rnc Posted October 10, 2007 Report Posted October 10, 2007 Låt oss säga såhär.. det finns människor som utövar idrotten fotboll. Nu använder man ju armarna en del där (tröjslitning, hands, inkast) men det är i liten skala. Trots att man nästan uteslutande använder benen är det sällan som man ser fotbollsspelare med fullständigt deformerade och oproportionerliga kroppar. Tilläggas kan; att långt ifrån alla fotbollsspelare kör bänkpress och bicepcurls efter bollpassen. Så alla ni som räds marklyft och cykel p.g.a eventuell deformerad kropp - tänk om, mata på med viktskivor, dra in ordentligt med luft i lungorna, rak i ryggen, blicken uppåt och kötta! Quote
Agentorange67 Posted October 10, 2007 Report Posted October 10, 2007 Det är ju statisk styrka på fotbollen. Det andra är mer pumpande på gym, vilket ger starkare muskler om du frågar mej. Quote
vikwil Posted October 10, 2007 Report Posted October 10, 2007 Skitsamma. Vi låter alla göra som de vill. Tillbaka till topic tycker jag. Quote
Cesium Posted October 10, 2007 Author Report Posted October 10, 2007 Skitsamma. Vi låter alla göra som de vill. Tillbaka till topic tycker jag. Japp det tycker jag också. Någon som vet om det går att få reda på EXAKT när man ska mönstra? Jag gillar inte deras hemlighetsmakeri Quote
Nestor Posted October 10, 2007 Report Posted October 10, 2007 Skitsamma. Vi låter alla göra som de vill. Tillbaka till topic tycker jag. Japp det tycker jag också. Någon som vet om det går att få reda på EXAKT när man ska mönstra? Jag gillar inte deras hemlighetsmakeri Maila namn och personnummer till pliktverket. Så utövar de lite magi medest databas. Quote
Zeto Posted October 11, 2007 Report Posted October 11, 2007 (edited) Ingen verkar särskillt ambitiös enligt mej om man "satsar" på en 7. jag själv så vill jag hamna på FJS så jag satsar så klart på 9 i allt alla tränar som dem vill låt folk klara sig själva med förberedelserna så får man se vem som klarar vad. /Zeto BTW så ska jag också mönstra nästa år nån gång dem sa ju att man skulle bli kallad tidigast oktober så man får se vilket datum. Edited October 11, 2007 by Zeto Quote
Andreas_901 Posted October 11, 2007 Report Posted October 11, 2007 Det är ju statisk styrka på fotbollen. Det andra är mer pumpande på gym, vilket ger starkare muskler om du frågar mej. Föresten, berätta hur det gick på mönstringen, resultat och tjänst säg allt Quote
MatsLennarth Posted October 11, 2007 Report Posted October 11, 2007 Det är ju statisk styrka på fotbollen. Det andra är mer pumpande på gym, vilket ger starkare muskler om du frågar mej. Föresten, berätta hur det gick på mönstringen, resultat och tjänst säg allt kolla in mönstring 2007 tråden så finner du vad du letar efter. Quote
Agentorange67 Posted October 11, 2007 Report Posted October 11, 2007 (edited) Det är väl inget jag är direkt stolt över. Edited October 11, 2007 by Agentorange67 Quote
Guest Calle90 Posted October 14, 2007 Report Posted October 14, 2007 Tjena, mitt första inlägg på forumet... Jag är också kallad till mönstring 2008 mitt mål är att bli placerad som stridsfordon 90 förare/skytt, så nu gäller det att satsa på attt ta körkort så fort som möjligt innan mönstring så man får bi förare Jag har kört enligt lumpen.nu's träningsschema i cirka 8 månader, tror det heter "träningsprogram Bertil" eller något liknanade. Enligt mig är det ett bra program, då det fokuserar jämt på styrka och kondition. Mitt mål på mönstringen är väl att få en 9:a på cyklen och stången, inte för att jag satsar på kustjägare eller nåt liknanade, men med tanke på den tuffa konkurrensen så är det väl bäst att satsa högt för att vara höja sina chanser till en utbildningsplats. Det var någon som skrev att pliktverket skulle kalla dom första 90:orna till mönstring senast oktober 2008, stämmer detta, vilken källa kommer det ifrån? Känns drygt att vänta i ett helt år till, har det inte lite med att göra vilken månad man fyller år i som väger in när man ska bli kallad? tacksam för svar Quote
Andreas_901 Posted October 14, 2007 Report Posted October 14, 2007 Det är väl inget jag är direkt stolt över. läste det. var inte direkt bra resultat du fick men huvudsaken är att du får rycka in och tycker du ska vara glad över det Quote
Agentorange67 Posted October 14, 2007 Report Posted October 14, 2007 Jo, men problemet som kommer uppstå är att jag kommer bli uttråkad. Jag vill ha en fysiskutmaning! Quote
Guest Calle90 Posted October 16, 2007 Report Posted October 16, 2007 Hur vet du att dom ska kalla oss 90:or tidigast i oktober? Eller kan någon annan svara på det? /calle Ingen verkar särskillt ambitiös enligt mej om man "satsar" på en 7. jag själv så vill jag hamna på FJS så jag satsar så klart på 9 i allt alla tränar som dem vill låt folk klara sig själva med förberedelserna så får man se vem som klarar vad. /Zeto BTW så ska jag också mönstra nästa år nån gång dem sa ju att man skulle bli kallad tidigast oktober så man får se vilket datum. Quote
Guest Calle90 Posted October 19, 2007 Report Posted October 19, 2007 Är det verkligen ingen som har någon information om när de första 90:orna ska mönstra? Stämmer ryktet om "tidigast i oktober 2008"? Eller är det någon som vet hur man kan få reda på detta? Quote
Agentorange67 Posted October 20, 2007 Report Posted October 20, 2007 Ring till Pv och fråga. Detta år var definitivt besked, i höst, om man fick mönstra eller inte. Quote
Zeto Posted October 21, 2007 Report Posted October 21, 2007 Är det verkligen ingen som har någon information om när de första 90:orna ska mönstra? Stämmer ryktet om "tidigast i oktober 2008"? Eller är det någon som vet hur man kan få reda på detta? sorry för missförståndet Quote
Guest Calle90 Posted October 21, 2007 Report Posted October 21, 2007 Spelar det överhuvudtaget någon roll NÄR på året man mönstrar? Väger Pliktverket även in NÄR på året man är född när dom bestämmer när på året man ska kallas till mönstring? Är det en fördel att mönstra tidigare på året eller senare? Jag tänker på antalet platser som finns kvar och så... tacksam för svar! /calle Quote
probic Posted October 21, 2007 Report Posted October 21, 2007 Spelar det överhuvudtaget någon roll NÄR på året man mönstrar? Väger Pliktverket även in NÄR på året man är född när dom bestämmer när på året man ska kallas till mönstring? Är det en fördel att mönstra tidigare på året eller senare? Jag tänker på antalet platser som finns kvar och så... tacksam för svar! /calle tror jag nog inte, är det många som söker en tjänst oavsätt när på året så tar dom dem bästa ifrån dem. dom som inte kvalar in får ta nått annat eller heltenkelt slipper att göra lumpen Quote
Polisbil Posted November 1, 2007 Report Posted November 1, 2007 Jepp, även jag blev då inkallad till mönstring efter att ha fått det fina kuveret hem i brevlådan. Hursomhelst så har jag planerat när kylan försvinner och det blir lite varmare köra mina springpass uppe i skogen, avkopplande och bra träning. Prövade milen en gång, pressade in mig på liite dryht 52 minuter vilket jag tycker var helt okej eftersom det var fösta gången jag sprang så långt Sen så blir det väl gym ett par gånger men kommer nog satsa på springa. Nån som har några riktvärden på hur vältränade ni var när ni mönstrade? Javet, luddig fråga men lite info hade inte suttit fel Lycka till alla andra 90'or, så syns vi kanske ute på fältet Quote
probic Posted November 2, 2007 Report Posted November 2, 2007 (edited) Jepp, även jag blev då inkallad till mönstring efter att ha fått det fina kuveret hem i brevlådan. Hursomhelst så har jag planerat när kylan försvinner och det blir lite varmare köra mina springpass uppe i skogen, avkopplande och bra träning. Prövade milen en gång, pressade in mig på liite dryht 52 minuter vilket jag tycker var helt okej eftersom det var fösta gången jag sprang så långt Sen så blir det väl gym ett par gånger men kommer nog satsa på springa. Nån som har några riktvärden på hur vältränade ni var när ni mönstrade? Javet, luddig fråga men lite info hade inte suttit fel Lycka till alla andra 90'or, så syns vi kanske ute på fältet haha jag hade inte tränat nått alls på två år.. spelat lite fotboll ibland bara innanjag mönstrade fick handplocka den befattningen jag ville ha iallafall nu dock innan inryck så gör jag 24x2 situps och en del armhävningar varge morgon (dock inte så mycket med det räcker för mig för tillfället)och springer 2-4km varrannan/varge dag beror på hur pigg jag är bestämm innan vad du vill va satt inte författaren sätter dig på nått som du absolut inte hade tänkt dig och ja.. lycka till Edited November 2, 2007 by probic Quote
Cesium Posted November 2, 2007 Author Report Posted November 2, 2007 (edited) @probic: Ok så du fick välja jägare mm. helt utan att ha tränat på två år? @Polisbil: Du kanske ska börja med lite kortare sträckor och jobba dig uppåt, skulle iaf jag göra. Eller rättare sagt, det gör jag Edited November 2, 2007 by Cesium Quote
Dizzy_keys Posted November 2, 2007 Report Posted November 2, 2007 @probic: Ok så du fick välja jägare mm. helt utan att ha tränat på två år? Jag fick även jag välja bland jägartjänsterna utan att ha tränat på minst två år, men jag tackade nej. Man behöver inte träna för att vara i god form, finns massor av andra fritidsintressen som man kan ägna sig åt Quote
Cesium Posted November 2, 2007 Author Report Posted November 2, 2007 Med träning menade jag mer typ fysiskt aktiv =) Tror inte man klarar av att bli jägare av att spela CS i två år, eller? Quote
probic Posted November 3, 2007 Report Posted November 3, 2007 (edited) @probic: Ok så du fick välja jägare mm. helt utan att ha tränat på två år?----------------------- Med träning menade jag mer typ fysiskt aktiv =) ville inte göra jägare, fick ändå handplocka den tjänst jag hade bestämmt mig för ca ett halvår innan mönstrig :P fysisk aktiv är ju alla människor, gjorde inte mycket mer än vad man brukar göra en vardag Edited November 3, 2007 by probic Quote
Guest Calle90 Posted November 4, 2007 Report Posted November 4, 2007 Vilka tjänster hör till de minst populära förresten? Quote
Polisbil Posted November 4, 2007 Report Posted November 4, 2007 @Polisbil: Du kanske ska börja med lite kortare sträckor och jobba dig uppåt, skulle iaf jag göra. Eller rättare sagt, det gör jag Jo det har jag gjort faktiskt, började smått att löpträna för cirka ett år sen, var inte så regelbunden träning då men började på 5,4 och springer nu minst 7,4 varje gång jag springer. Dock tycker jag inte om att springa i kyla och har istället tänkt köra lite spinning under vintern. När det gäller styrke funderar jag på att börja köra "madeinlumpen" passet alternativt gym. Tror att madeinlumpen är bättre när det gäller att få uthålligare muskler. Quote
Recommended Posts