BJK Posted February 4, 2003 Report Share Posted February 4, 2003 Saknar ett renodlat forum om allt som rör utlandstjänst (ansökan, uttagning, platser, kollegor, händelser, utbildning, tip&råd, bataljoner, utrustning o.s.v.)! Som det är nu känns det som om denna info/diskussioner finns lika utspridd som en BLU-fällning över alla forum.... :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted February 4, 2003 Report Share Posted February 4, 2003 håller med, kanske inte behövs en renodla avdelning men att slänga in i tex Markan "off-topic och utlandstjänst" eller liknande så det samlas. hittade en tråd som sa det redan fanns en tråd i det ämnet men kunde inte hitta den.. förvirrande.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJK Posted February 4, 2003 Author Report Share Posted February 4, 2003 Håller med du! Känns skönt när det är struktur och man lätt återfinner det man är intresserad av. Mitt stora intresse, som du förstår, är ju utlandstjänst och då önskar man ju inget hellre än att ha det lättillgängligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haegg Posted February 4, 2003 Report Share Posted February 4, 2003 Jag har inget behov av fler avdelningar. Det finns sökfunktion som fungerar ypperligt om man letar efter någonting. Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen, ett stort antal avdelningar kommer att utarma forumet. Vi kommer att få ett forum där de som är intresserade av X har sin avdelning och de som är intresserade av Y sin osv. Det gör att den korsbefruktning vi nu har kommer att minska. Dessutom kommer de avdelningar som lockar få skribenter uppfattas som "döda" och därmed locka ännu färre. Nu säger jag inte att forumet måste ha exakt den indelning som finns idag. Man ska dock vara väldigt försiktig med att lägga till nya avdelningar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJK Posted February 4, 2003 Author Report Share Posted February 4, 2003 Också en åsikt som ska respekteras, men jag håller inte med i det fallet. Ser en skönhet i att under en rubrik kunna samla en mängd ämnen knutna mot just Utlandstjänst. T ex skulle man nog utan svårighet kunna plocka trådar från vart forum och med lätthet lägga dom under rubriken t ex Utlandstjänst (bl a dom topics jag nämnde i mitt första inlägg). Detta, anser jag, skulle skapa en mer renodlad och lättläst struktur. Men som sagt var, det är ju min personliga åsikt. Är det sedan så att vissa avdelningar "självdör" så visar det ju bara på att intresset för just den specifika avdelningen inte är stort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted February 4, 2003 Forumsledning Report Share Posted February 4, 2003 BJK Jag är förstående med dig om utlandstjänst-grejen, Men som det ser ut nu så kommer det INTE att dycka upp fler forum. Inte än på ett tag iaf, vad framtiden säger vet jag inget om. ..Men som det är nu är tillräckligt och så kommer det oxå att vara. / Kimster BlåGul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJK Posted February 4, 2003 Author Report Share Posted February 4, 2003 Halloj! Önska kan man ju alltid, och motivera sig bör man, men sedan blir det ju inte alltid som man tänkt sig! B) Det är bara att jag saknar en BRA site motsv som behandlar detta ämne på ett organiserat sätt, och den här redan idag ypperliga siten skulle mkt väl kunna innehålla ett sådant ämne. Som det är nu så upplever jag att detta ämne finns så utspritt över nätet så att det tyvärr känns så meningslöst och lösryckt att söka/diskutera/inhämta info motsv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrew Posted February 4, 2003 Report Share Posted February 4, 2003 Låt oss då hålla denna tråden vid liv om admin tycker att det är fel med ett sådant forum. Om tillräckligt många vill ha ett sådant forum så dyker det säkert upp i framtiden. Forumet är väl till för de som besöker det ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted February 4, 2003 Forumsledning Report Share Posted February 4, 2003 Jag har inte sagt att det är "fel" med ett nytt forum. Det jag menar är det är inte lämpligt med ytterliggare ett just nu. Det är mest pga av feedback som vi fått av forumets medlemmar samt så har blågula inkl. henke disskuterat och kommit fram till att det räcker nu på ett tag. Varför inte använda de trådar som redan tar hand om ämnet hyffsat? Det är många viljor som vill en massa... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted February 4, 2003 Report Share Posted February 4, 2003 men ska vi bestämma en avdelning som temporär utlandsmission avdelning då? markan/pliktverket eller luckan.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJK Posted February 5, 2003 Author Report Share Posted February 5, 2003 Mig kvittar det bara det finns samlat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrew Posted February 5, 2003 Report Share Posted February 5, 2003 Instämmer med föregående skribent ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts