Yman Posted August 12, 2007 Report Posted August 12, 2007 Körde tills för igår med Norton Internet Security 2005, som förvisso hade sina brister men något det var bra på var att hålla rent sidor. Bytte igår till 2007 och jag blir helt galen! Alla sidor jag går ut på ser ut som skit! Blinkande reklam överallt, dessutom blockeras inte popups heller. Så nu är jag på jakt efter något bra program som tar hand om detta, popupblockerare har jag hittat ett antal, men program som tar bort äckliga reklambanners verkar det värre med. Tips, förslag?? //Y, desperat.
Kanna Posted August 12, 2007 Report Posted August 12, 2007 Kör du FF ska du använda tillägget Ad-Block Plus. http://adblockplus.org/en/ Kräver förvisso att man manuellt "dödar" ett antal banners först men sedan slipper du dem.
Yman Posted August 12, 2007 Author Report Posted August 12, 2007 Kör du FF ska du använda tillägget Ad-Block Plus. http://adblockplus.org/en/ Kräver förvisso att man manuellt "dödar" ett antal banners först men sedan slipper du dem. Kör IE och vill gärna fortsätta med det. //Y
Kanna Posted August 12, 2007 Report Posted August 12, 2007 Då hoppas jag att någon annan har ett bra svar på din fråga. *L*
Sir Vival Posted August 12, 2007 Report Posted August 12, 2007 Testa IE7Pro det ger IE "Firefox-egenskaper" (har bara installerat det på jobb, men inte testat) Edit: typo
QuizQuoz Posted August 12, 2007 Report Posted August 12, 2007 Körde tills för igår med Norton Internet Security 2005, som förvisso hade sina brister men något det var bra på var att hålla rent sidor. Bytte igår till 2007 och jag blir helt galen!Alla sidor jag går ut på ser ut som skit! Blinkande reklam överallt, dessutom blockeras inte popups heller. Jag kör norton 360 och för att bli av med all reklam och spammejl så skulle man ladda ner gratis tilläggs kompnenter, kolla runt i inställningarna och se om det är samma med 2007.
stolpskottet Posted August 13, 2007 Report Posted August 13, 2007 google toolbar blockerar väl en hel del också har jag för mig! men FF och adblock plockar även bort den mesta reklamen från sidorna så du slipper alla blinkande flash-animationer etc! FF och adblock
Forumsledning Kimster Posted August 13, 2007 Forumsledning Report Posted August 13, 2007 Jag anser nog FF är bättre på att blocka än IE7 framförallt med pluginen installerade.
Yman Posted January 8, 2008 Author Report Posted January 8, 2008 Hittade en lösning på problemet som jag skarpt kan rekomendera! Adblock Pro finns att tanka hem som en 30-dagars trial, därefter kostar en registrering $19.95, jag har testat programmet i min två burkar och efter ungefär en vecka kan jag bara säga att jag är helnöjd! Även aftonbladet.se går att titta på utan epileptiska anfall, senast jag kollade blockerades 28 reklambanners på den sidan //Y
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.