Recon Posted January 30, 2003 Report Posted January 30, 2003 Ahh... kan bara hålla med, MEN, om man nu bestämmer sig för att man skall ha ett vapen i PDW klassen så tycker jag att det är smartast att välja den enklaste vägen. Dvs min väg ;) Quote
F10H Stril Posted January 31, 2003 Report Posted January 31, 2003 // En som inte vill ha K-pist i händelse av ofred...... Jag grundutbildades på k-pist och är till min stora förvåning fortfarande krigsplacerad. Skulle det gå illa vill jag ha min m/45b! 4*36 i magasinen, några kottar och en snabbladdare - vad mer kan man vilja ha? Quote
Knekt Posted January 31, 2003 Report Posted January 31, 2003 // En som inte vill ha K-pist i händelse av ofred...... Jag grundutbildades på k-pist och är till min stora förvåning fortfarande krigsplacerad. Skulle det gå illa vill jag ha min m/45b! 4*36 i magasinen, några kottar och en snabbladdare - vad mer kan man vilja ha? Jag grundutbildades också på m45. Döm om min förvåning när jag vid Kfö fyra år efter muck plockar ut en Ak4 ut mobförådet. Då visade det sig att vi omutrustats och en halvdag lades på utbildning. Så ta ingenting för givet inom Kungens här. Quote
softfeel Posted January 31, 2003 Report Posted January 31, 2003 Jag röstar på AK5D.Nån som har längd uppgifter på den? Celsius spec. blad på CG A5 P anger längden som 820mm, kolven vikt 560mm. 260mm piplängd. Jag tror inte att det skiljer nämnvärt på dem (CG A5 P och Ak5D). Var har du hittat Celsius spec. blad på CG A5 P? Jag är mycket intreserad och har efter febrilt sökande inte lyckats hitta något av värde. Quote
2Sharp Posted January 31, 2003 Report Posted January 31, 2003 (edited) Var har du hittat Celsius spec. blad på CG A5 P? Jag är mycket intreserad och har efter febrilt sökande inte lyckats hitta något av värde. Ett produkt blad i min skrivbordslåda... fick det av en god vän som är med i särskilda beredskapspolisen. Finns detta tel. nummer på det: 016-169100 ring och be dem skicka ett!? Edited January 31, 2003 by 2Sharp Quote
Recommended Posts