Jump to content

Vad för strv?

Guest Axel of Sweden

Recommended Posts

Det verkar vara ett fantasibygge. De mindre kanonerna ser ut att vara tagna från någon örlogsfartygsmodell. Och den lilla lyftkranen ser ut att vara från en liten bärgningsbil eller troligare från en flygplanskryssare motsv.

Mina fem öre.

/Stocken

Fem öre till... de där kanonerna framtill till höger på stridsvagnen låser ju varandra i vissa skottvinklar... men men... har en sådan stridsvagn funnits på riktigt i tyska försvaret så kan jag förstå placeringen av de pjäserna... tyskarna har ju haft en del udda konstruktioner, i varje fall när det gäller flyget... se bild...

blohm_und_voss.jpg

/Stocken

På någe sätt får man känslan utav att sidan inte riktigt har seriösa bilder.

Men de är bara en känsla :P

Menar du Achtung Panzer?

Den är väl så seriös det bara går att bli.

Vill man veta något om tyskt pansar från andra världskriget så är det där man ska kolla.

• 1 month later...

Hon påminner svagt om en Leopard 1, men vad är det för torn? Och ksp monterade direkt framför tornet? Ser ut som en ren fantasiprodukt, eventuellt en försöksvagn. Hon ser också större ut än Königstigern, mig veterligen det största tyskarna producerade under andra världskriget. Därför tänkte jag Leopard... men det tornet, det tornet... hon skulle vara för tung och otymplig, bli ett lätt offer för väl grupperade, väl skyddade och snabba mindre vagnar.

Vilken tur att de aldrig byggde den.

Men hade de gjort det skulle fiendens byxor ständigt vara "brunfärgade",

1000 ton som kommer sopandes i 40km/h och med de pjäserna! :dribble:

Om banden skulle vara 3.5 meter bred, tänk vad en platta skulle väga och dessutom bandbyte! :D

• 3 weeks later...
Vilken tur att de aldrig byggde den.

Men hade de gjort det skulle fiendens byxor ständigt vara "brunfärgade",

1000 ton som kommer sopandes i 40km/h och med de pjäserna! :surprise:

Om banden skulle vara 3.5 meter bred, tänk vad en platta skulle väga och dessutom bandbyte! :-(

Med tanke på hastigheten som kungstigern "sopade" runt med vetefan om den hade gjort det :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...