Jump to content
Sign in to follow this  
Minimi

Varför ser jag ej profiler?

Recommended Posts

Varför kommer det upp en ruta som meddelar att jag ej har behörighet att titta på medlemarnas profiler? (Jag har tidigare haft möjlighet att göra det.)

0:)

Jag öppnar denna igen då jag har fått många mail från folk som säger att de inte kan läsa profiler.

Som det förklarats i tidigare trådar så har det införts ett nivåsystem på forumet (se tråd) och nivå 10 (alltså ni med 0 till 9 inlägg) kommer inte kunna se andras profiler. Det är meningen det ska vara så och är inget fel.

Så fort man har nått nivå 9 så kan man se profiler igen.

Ni som har fler än 10 inlägg och ändå ligger på nivå 10 måste skriva ett inlägg för att forumet ska uppdatera ert konto. Forumet klarar dock bara av att förflytta er en nivå i taget. Så ska man gå från nivå 10 till nivå 4 t.ex. så måste man skriva 6 inlägg någonstans för att hamna rätt.

Likaså har antalet PM som man kan spara dragits ned markant pga av olika skäl, så kan ni inte skicka eller spara PM så beror det på att ni har för många PM sparade och måste alltså radera.

Det kommer komma upp listor med exat hur mycket av varje som varje nivå har tillgång till.

Kimster

/BlåGul

yes, men när kommer FAQen upp så man kan se direkt hur många inlägg man ska ha för en viss nivå, vet visserligen att det stod i typ den första tråden du drog upp det här systemet kimster, men som du vet finns det många trådar på det här forumet så det kan vara lite grötigt att hitta vissa saker.

:rolleyes:

Eftersom den tråden finns i alla forum högst upp samt länkas i denna tråd så ska det inte bara grötigt alls att hitta, det var iaf tanken.

Den tråden kommer ligga där tills jag blivit klar med FAQn. Jag befinner mig mitt sista fasen av mitt examensarbete och då kommer tom forumet i andra hand vilket innebär att vissa saker får vänta, och jag hoppas ni förstår det och kan vänta.

hehe ja det kan man ju inte klandra, hade du tagit forumet i första hand hade man kunnat börja ställa frågor däremot :surprise:

ja ok nu hajjar jag , trodde jag hade missat ngt så visst var d skönt att det va fler som missade det...jag e ju mest intresserad av ks16 dit jag själv numer ska innan det var det bara hvs insatspluton snacket jag intresserad av så jag får väl ätta igång o skriva vad jag tycker då... tjo

ja ok nu hajjar jag , trodde jag hade missat ngt så visst var d skönt att det va fler som missade det...jag e ju mest intresserad av ks16 dit jag själv numer ska innan det var det bara hvs insatspluton snacket jag intresserad av så jag får väl ätta igång o skriva vad jag tycker då... tjo

ehm okej (??)

Det får du ta någon annanstans tack. Man måste inte skriva att man har uppfattat hur det fungerar.

---

För övrigt kan jag ju svara på mig själv och även säga i denna tråden att nivåinformationen nu finns i Hjälpen

jag kan inte heller läsa profiler bara min egen jag kör med firefox vad är felet?

"..heller"? ..är det fler under nivå10 som inte kan se profiler ?

I såfall vill jag veta allt.. när var hur datum tid dator allt rubbet

jag klickar på namnet o får upp listan på alternativ men när jag klickar så funkar ingen av dom

tid 2253

Profil kimster

soldf desert v2.2

och du använder en fungerande språkfil på forumet där det inte står att det är trasigt eller ??

och du använder en fungerande språkfil på forumet där det inte står att det är trasigt eller ??
jag bytar o testar

o det funkar nu tack kimster

Edited by joppe

jag har rätt antal inlägg nu men ändå kan jag inte se profilerna, sorgligt tycker jag...jag hoppas ni förstår att många som e sådana där "gluttare" och inte skriver så mkt men mest är inne och kollar läget kommer att lämna många dumma inlägg bara för att komma upp i nvån, men jag hoppas det funkar som ni vill och att rensningen går bra.....hum...

jag har rätt antal inlägg nu men ändå kan jag inte se profilerna, sorgligt tycker jag...jag hoppas ni förstår att många som e sådana där "gluttare" och inte skriver så mkt men mest är inne och kollar läget kommer att lämna många dumma inlägg bara för att komma upp i nvån, men jag hoppas det funkar som ni vill och att rensningen går bra.....hum...

Snälla afa Berit, när det står "OBS TRASIG" i val av språk så kan man inte komma och påstå att något ska fungera.

Jag kommer numer tvinga bort alla från den språkfilen, det var ett misstag av mig att låta den ligga ute tydligen. Jag måste dock ha den kvar ute då den fungerar som referens när vi bygger upp den nya språkfilen.

Jag öppnar denna igen då jag har fått många mail från folk som säger att de inte kan läsa profiler.

Som det förklarats i tidigare trådar så har det införts ett nivåsystem på forumet (se tråd) och nivå 10 (alltså ni med 0 till 9 inlägg) kommer inte kunna se andras profiler. Det är meningen det ska vara så och är inget fel.

Så fort man har nått nivå 9 så kan man se profiler igen.

Ni som har fler än 10 inlägg och ändå ligger på nivå 10 måste skriva ett inlägg för att forumet ska uppdatera ert konto. Forumet klarar dock bara av att förflytta er en nivå i taget. Så ska man gå från nivå 10 till nivå 4 t.ex. så måste man skriva 6 inlägg någonstans för att hamna rätt.

Likaså har antalet PM som man kan spara dragits ned markant pga av olika skäl, så kan ni inte skicka eller spara PM så beror det på att ni har för många PM sparade och måste alltså radera.

Det kommer komma upp listor med exat hur mycket av varje som varje nivå har tillgång till.

Kimster

/BlåGul

Åh jag som har funderat och funderat på varför jag inte ens kan se min egen profil :rolleyes:

Om man letar så hittar man svaren... men det tog en stund.

Robban

Som ny medlem måste jag instämma med föregående inlägg.

Jag lyckades hitta denna tråden av en slump via sökmotorn.

Vad ska du med tråden till då? Svaret på varför man inte ser profiler för nivå 10 finns ju under hjälp och Grupp och nivåsystemet

Är man ny och undrar saker så är hjälpdelen ett alldeles utmärkt ställe att leta svar på B-)

:baskerFN:

Vad ska du med tråden till då? Svaret på varför man inte ser profiler för nivå 10 finns ju under hjälp och Grupp och nivåsystemet

Är man ny och undrar saker så är hjälpdelen ett alldeles utmärkt ställe att leta svar på B-)

:baskerFN:

Kan bero på att jag sökte på Profiler istället för Grupper och Nivåer , men tack för tipset om den välfyllda Hjälpsektionen.

Kan man se sin nivå utan att lägga in ett inlägg?

Jag hittar inget som hjälper på min sida, det jag kan se iaf.

Nivån på profilsidan står precis under ditt användarnamn och över graden. Rutan är placerad i överst i mitten så det borde inte gå och missa.

Nivån på profilsidan står precis under ditt användarnamn och över graden. Rutan är placerad i överst i mitten så det borde inte gå och missa.

Men innan jag nådde till nivå 9 så kunde jag inte se min egen sida. Det enda jag kan kunde använda var "My controls", och där hittar jag inget om nivåer..

Men om man inte uppnått nivån så var kan man då se det? Eller ska man helt enkelt inte se något om man är helt ny och/eller är på nivå 10? Sin egen borde man väl få se iaf?

Men innan jag nådde till nivå 9 så kunde jag inte se min egen sida. Det enda jag kan kunde använda var "My controls", och där hittar jag inget om nivåer..

Men om man inte uppnått nivån så var kan man då se det? Eller ska man helt enkelt inte se något om man är helt ny och/eller är på nivå 10? Sin egen borde man väl få se iaf?

Har samma "problem" jag kan inte se min egen profil eller någon anans för den delen.

Men du, Kimster!

Hur länge är man PRAO då?

Motsvarar det nivå 10? (Eller kanske 11.... :wub: )

Vill gärna lära mig mer om detta med inlägg, samt kanske få till några kloka rader framöver....:)

Hälsningar,

Jenny

Sign in to follow this  

• Create New...