Jump to content

HvU i Uppsala


Anderkron

Recommended Posts

Nu snart startar Hemvärns Ungdom här i Uppsala också.

 

Och jag har sökt dit, även en annan på detta forum men då undrar jag finns det några mer ungdomar i uppsala som är intresserade av dette?

eller kanske redan har sökt?

 

Om ni har sökt eller ska söka

berätta det i den här tråden så får vi veta vilka alla är, trevligt att veta.

 

Vi ses!

 

Chip Chip

 

\\Anderkron

Link to comment
Share on other sites

Äntligen! :)

Här har du en som vill söka omgående!

Har hört från en av farsans kompisar som man träffar ofta ett bra tag att man ska starta upp det här i Uppsala men inte hört något mer direkt...

Antar att han säkert håller i det här på något sätt :baskerHV:

 

Var är det man söker någonstans? :camo:

 

/Halldén

Link to comment
Share on other sites

@Halldén

 

Du går in på www.hemvarnet.se

 

Trycker på "Tillförbanden"

Väljer "Uppsala Län"

Därefter "Uppsala Kommun"

Därefter "Östra Aros Hemvärnsbataljon"

 

När du gjort det så trycker du på "rekrytering" som är placerad uppe i vänstra hörnet på sidan och trycker därefter "Anmäl ditt intresse"

 

Sedan fyller du bara i där och hoppas på ett brev under nästa vecka.

 

Sådärja

fyllde i så mycket jag kunde :rolleyes:

 

Träffas väll vi antagligen snart då!

Bye bye

 

\\Anderkron

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Härlig att höra!

vilka delar av Uppsala kommer ni ifrån?

 

Vilka skolor går ni i?

 

Själv är jag 16 och går just nu inte i någon skola då jag har sommarlov, men håller på att byta till Thorén.

Innan jag jag på Doctrina

Link to comment
Share on other sites

Hallo!

Kul att ni är på hugget, har ni flera kamrater som vill vara med så skicka in en anmälan på Webben.

Jag kommer efter detta att skicka ut ansökningshandlingar som ni fyller i och era målsmän skriver under, skicka därefter fortast möjligt in svarskuvertet till Ledningsregementet så att jag kan lägga in er i rullan och ni kan kallas till ett utrustningstillfälle.

Just nu har vi tre stycken nya ungdomar som skall till förrådet och hämta personlig utrustning.

 

Undomsverksamheten i Uppland kommer tillsvidare att skötas av Aros Bataljon och då genom Södra Upplands Kompanis försorg, det går utmärkt att anmäla sig på ??????????????????@??????????.?????, så skickar vi ansökningshandlingar med nästan vändande post.

 

Vecka 26 genomförs ett sommarläger vid Upplands- och Västmanlandsgruppen, sedan är en fjällmarsch inplanerad till v 32-33.

 

 

Vi syns i verksamheten!

 

Henrik ????????????????????

Kompanichef Södra Upplands kompani

 

Fk Satan

Eftersom denna individ inte är verifierad av Blågul på soldf.com så skickar ni era e-post adresser via PM till denna användare. När ni skickar era e-post adresser till denna användare gör ni detta på eget ansvar. Vill ni vara säkra på att ingen obehörig får tag i era personuppgifter skickar ni era uppgifter till ansvarig utbildningsgrupp.

Link to comment
Share on other sites

ni har inte fått någon kontaktinformation om vilken del i uppsala som håller i hvu ?? Jag har nämligen hört om detta förut men då var det ingen ide att starta upp för de fanns ej intresse.

Link to comment
Share on other sites

@Squiddy

 

Undomsverksamheten i Uppland kommer tillsvidare att skötas av Aros Bataljon

 

 

Jag har fått hem ansökningsblankett och ett välkomst brev så jag antar att det faktiskt kommer att starta upp.

Intresset finns nog sålänge man gör mer reklam och går ut med information i rätt årsgrupper.

 

 

\\Anderkron

Link to comment
Share on other sites

Guest JagSKAbliKJARE
Hallo!

Kul att ni är på hugget, har ni flera kamrater som vill vara med så skicka in en anmälan på Webben.

Jag kommer efter detta att skicka ut ansökningshandlingar som ni fyller i och era målsmän skriver under, skicka därefter fortast möjligt in svarskuvertet till Ledningsregementet så att jag kan lägga in er i rullan och ni kan kallas till ett utrustningstillfälle.

Just nu har vi tre stycken nya ungdomar som skall till förrådet och hämta personlig utrustning.

 

Undomsverksamheten i Uppland kommer tillsvidare att skötas av Aros Bataljon och då genom Södra Upplands Kompanis försorg, det går utmärkt att anmäla sig på ??????????????????@??????????.?????, så skickar vi ansökningshandlingar med nästan vändande post.

 

Vecka 26 genomförs ett sommarläger vid Upplands- och Västmanlandsgruppen, sedan är en fjällmarsch inplanerad till v 32-33.

 

 

Vi syns i verksamheten!

 

Henrik ????????????????????

Kompanichef Södra Upplands kompani

 

Fk Satan

Eftersom denna individ inte är verifierad av Blågul på soldf.com så skickar ni era e-post adresser via PM till denna användare. När ni skickar era e-post adresser till denna användare gör ni detta på eget ansvar. Vill ni vara säkra på att ingen obehörig får tag i era personuppgifter skickar ni era uppgifter till ansvarig utbildningsgrupp.

 

 

 

Fävällvandring skulle vara grymt kul! Det var några år sedan sist...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nu äntligen börjar det hända lite!

 

Fick imorse ett mail från Södra Upplands Hemvärnskompani om utkvittering av utrustning.

 

Så på onsdag Anderkron goes M/90.

 

 

Hur många andra här har sökt och fått svar?

 

\\Anderkron

Link to comment
Share on other sites

TomS:

 

Byxbälte

Dricksflaska 90/K

Enmanskök mt

Fältbyxa 90

Fältjacka 90

Fältmössa 90 camo

Fältskjorta 90 grön

Fästanordning namnskylt

Första förband

Gummistövlar 90 K

Hörselskydd K

Knästrumpor

Kokkärl m/40

Kortkalsong 93 grön

Marschkängor

Matbestick

Persedelpåse 91

Pälsmössa

Regnställ Byxor 90

-----||---- jacka 90

Ryggsäck 35L

Tröja 90 grön

Tumhandskar vita med krage

Tumvantar frotte

Värmebyxor 90

värmejacka 90-1

 

 

 

Där var allt

 

 

\\Anderkron

Link to comment
Share on other sites

ja de var väldigt mycket grejor ni fick ut.... mer att tappa bort som ni ungdomar har en tendens att göra ;-)

Kan bara hålla med.. på gammla goda tiden var det kokärl, M90 och vinterkängor..´men ändå tappades saker bort :banana

Edited by Beazt
Link to comment
Share on other sites

ja de var väldigt mycket grejor ni fick ut.... mer att tappa bort som ni ungdomar har en tendens att göra ;-)

Kan bara hålla med.. på gammla goda tiden var det kokärl, M90 och vinterkängor..´men ändå tappades saker bort :banana

 

 

dessutom behöver man ju inte så mycket...

Link to comment
Share on other sites

Gummistövlar.. där ser man.

 

Och våra nya ungdomar som inte ens fick underkläder eller sockar. Blir jobbigt när deras civila dito börjar brinna i fält. De var för övrigt troligen några av de sista att få ut fältmössa 59 innan de gick ut ur sortimentet. Av en ren slump är jag och min STF nu de enda ungdomarna i avdelningen med fältmössa 90. Och jag hatar den så innerligt. Går inte att få den att sitta snyggt och ordentligt, iaf inte på medellångt hår, tack vare öronlapparna. Om man försöker att inte ha den nerdragen i nacken dras den ända upp på hjässan och faller av. Att stuka är knappt att tänka på. Man ser ju ut som en slusk med den på. Tur att man har sin favorit-59:a kvar. Stiligt.. :mellow:

 

 

@Beazt

När fick HV AK5b? ;-)

Link to comment
Share on other sites

ja de var väldigt mycket grejor ni fick ut.... mer att tappa bort som ni ungdomar har en tendens att göra >:-(

 

Även ni beväringar har en tendens att tappa bort saker :)

 

 

fast inte på samma sätt som ungdomar *skratt*

Link to comment
Share on other sites

Squiddy:

 

Om du rensar upp bland dina meddelanden så kan jag skicka, står att din inbox är full.

 

 

 

Ontopic:

 

Är det någon mer än jag som ska till Fjällmarschen i Grövelsjön vecka 32-33 här?

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
Det där får du nog utveckla lite.

 

Du är med i HvU Uppsala eller?

 

Isånnafall önskar jag dig hjärtligt välkommen!

 

Som Anderkron sa, utveckla lite så kan vi nog svara rätt så utförligt.

Har du varit med på någon övning hittills och har du koll så att du vet när övningarna kommer att ske framöver?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...