Jump to content

306 members have voted

1. 1. Snyggaste flygplanet i Flygvapnet!

• J 21
      5
    • J 29 Tunnan
      36
    • J 32 Lansen
      18
    • J 34 Hunter
      12
    • J 35 Draken
      56
    • JA 37 Viggen
      58
    • JAS 39 Gripen
      81
    • Annat (Motivera)
      13

Recommended Posts

Posted
Glömde skriva ett par större övningar - på 80-talet. Tror friv har övat där senare men är osäker. Diskuterade gamla flottiljer med en major från OPIL för tre veckor sedan och vad jag förstod var bergshangaren fortfarande FMs, men jag kan ju missuppfattat det. Vill minnas att det stod vad som såg ut att vara militära prylar innanför staketet till bergshangaren för något år sedan.

Jag var nog lite otydlig. Flygbasen avvecklades på 90-talet. Däremot stämmer det att berghangaren utnyttjades som förråd även därefter. Ett bra bergrum är ju aldrig fel. ;)

• Replies 128
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Det så klart, det var ju inte många flygbaser som undgick nedläggning under 90-talet. Vet du vem som står som ägare till flygplatsen nu?

Förövrigt intressant när de i filmen (Gula divisionen) flyger ett landningsvarv, det är knappt så man känner igen omgivningen (något mindre bebyggelse då).

Guest FhF laddare
Posted

Jag har för mig att bastroppen från F16 försvan 1993 ifrån Barkarby

Har F8 boken och skulle vara kul att få se kaserna å TL tornet å allt annat..Det är ju rundvandring på F18 den 8 maj (F18 Kamratförening)och då skall man dir oxå å ta en massa foton ju

Posted
Jag har för mig att bastroppen från F16 försvan 1993 ifrån Barkarby

Låter rimligt, enligt Barkarby flygklubbs sida övergick fältet i civil drift 1994.

En tanke som slog mig var att det kanske vore bättre om BlåGul kunde flytta inläggen om F8/Barkarby till tråden om bilder från fältet.

Guest FhF laddare
Posted

Jag trodde att FM var borta helt från gamla F8! För LG hade väll 2 Divisionens Bergshangar ett tag??

Posted

Nåja, det kan ju alltid diskuteras... :D

Men visst, alla plan har sin sin charm, även om jag inte tycker att t ex A21 var speciellt vackert. Och Viggen är väl lite mer brutalsnygg än vacker.

Nä, mer Drakenplan åt folket!