nexs Posted January 9, 2008 Author Report Posted January 9, 2008 Ja, det kanske får bli att fixa den tidigare biljetten ändå. Så man inte måste stressa o sånt! Tack för informationen! Quote
Rött kors Posted January 10, 2008 Report Posted January 10, 2008 Någon som vet något om hur långt det är från stationen till garrisonen förresten? Är nämligen så att det kommer bli lite tajt med tiden för mig, kommer till stationen 11:40 och senaste anmälan är vid 12:00. Det var antigen det eller att vara där 3 timmar för tidigt.. Det tar 20 minuter MAX om du håller en vettig marschtakt, och då räknat till den nya vakten. Quote
bartil Posted January 11, 2008 Report Posted January 11, 2008 Någon som vet något om hur långt det är från stationen till garrisonen förresten? Är nämligen så att det kommer bli lite tajt med tiden för mig, kommer till stationen 11:40 och senaste anmälan är vid 12:00. Det var antigen det eller att vara där 3 timmar för tidigt.. Det tar 20 minuter MAX om du håller en vettig marschtakt, och då räknat till den nya vakten. Det tog 50min för mig en gång, och då hade jag ändå legat inne i 9 månader. Kan ju tillägga att jag gick åt helvete fel, samt att orientering inte var min starkaste egenskap i lumpen. :P Quote
nada4u Posted January 11, 2008 Report Posted January 11, 2008 Ringde o hörde efter enligt de i växeln så går det inga bussar... Quote
nexs Posted January 11, 2008 Author Report Posted January 11, 2008 Ringde o hörde efter enligt de i växeln så går det inga bussar... Då får man hoppas man inte går fel! Iofs lyckades jag hitta en bättre rutt efter lite snack med SJ så jag kommer vara vid stationen 11:12 istället. Det borde iaf vara mer än nog med tid Quote
The Swede Posted January 11, 2008 Report Posted January 11, 2008 En snabb vägbeskrivning. När du kliver av tåget och har stationshuset framför dig tittar du snett vänster. Där borde du skymta ett litet torg samt konsums parkering. Gå i den riktningen. När du kommer fram till konsum följer du vägen upp mot torget/kyrkan. Passera över torgets högerkant, framför kyrkan, och fortsätt på den väg du går, in bland affärena och trähusen. (du ska passera till vänster om kondiset på hörnan) Fortsätt bara rakt fram genom trähusbebyggelsen tills du kommer till kyrkogården, fortsätt rakt fram med kyrkogården till höger om dig. Efter några hundra meter ser du en Shellmack på vänster sida, fortsätt rakt fram längs vägen. När det börjar slutta uppför har du strax regementet till höger (Det är de stora byggnaderna innanför staketet) Vid det här läget bör du inte gena genom att hoppa över staketet utan söka upp en bemannad grind. Troligtvis kommer du kunna passera in genom östra valvet (vid rondellen) Om inte får du fortsätta rakt fram genom rondellen och följa vägen ytterligare något hundratal meter. Ett bra tips är att följa staketet, när det tar slut så viker du höger och där kommer vakten. Visa din inryckningsorder och följ vidare direktiv från vaktpersonalen. Quote
nexs Posted January 12, 2008 Author Report Posted January 12, 2008 Tackar så mycket för denna! Blir o skriva ut o stoppa i fickan! Svårt o tro att det bara är drygt två veckor kvar nu.. Quote
nada4u Posted January 12, 2008 Report Posted January 12, 2008 Tackar så mycket för denna! Blir o skriva ut o stoppa i fickan! Svårt o tro att det bara är drygt två veckor kvar nu.. Ja verkligen! Ses snart Quote
yrsel Posted January 13, 2008 Report Posted January 13, 2008 Ing2 Eksjö, Mk929 (lastbilsförare) MEN mina kamrater, Är det fort.f säkert att det blir inryck för alla den 28e? Försvaret ligger dåligt till Vad kommer detta innebära för oss lumpen sugna? Inte kul att få ett återbud på posten inom 1 vecka. Quote
nexs Posted January 13, 2008 Author Report Posted January 13, 2008 Ing2 Eksjö, Mk929 (lastbilsförare) MEN mina kamrater, Är det fort.f säkert att det blir inryck för alla den 28e? Försvaret ligger dåligt till Vad kommer detta innebära för oss lumpen sugna? Inte kul att få ett återbud på posten inom 1 vecka. Är mindre betrygande :( Tyvärr kan det ju också bli så att man rycker in som vanligt men får en betydligt sämre utbildning pga detta.. Quote
Berggren Posted January 13, 2008 Report Posted January 13, 2008 Har iof svårt att tro att de skulle dra in tjänster två veckor innan inryck (minns vilket liv det blev i somras när tjänster försvann, då var det fortfarande ett halvår kvar). Men precis som nexs säger finns väl en viss risk för att utb. får stryka på foten pga. pengabrist. Bara att hoppas. Quote
nada4u Posted January 14, 2008 Report Posted January 14, 2008 Ing2 Eksjö, Mk929 (lastbilsförare) MEN mina kamrater, Är det fort.f säkert att det blir inryck för alla den 28e? Försvaret ligger dåligt till Vad kommer detta innebära för oss lumpen sugna? Inte kul att få ett återbud på posten inom 1 vecka. Här kan du disskutera detta: http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=33330&st=60 (Kopierat från sidan) Rycka in kommer ni alltid att få göra, var så säker! Däremot är det inte säkert att ni får genomföra hela utbildningen. Det har hänt förr att kullar har muckat "i förtid" pga pengabrist. Men det är ju i så fall inget ni behöver oroa er för nu. Observera att jag inte påstår att ni kommer mucka i förtid, bara att risken finns och att det ibland händer. /NoName " Vi får helt enkelt hålla tummarna och göra vårt bästa! Quote
nexs Posted January 15, 2008 Author Report Posted January 15, 2008 http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=733063 Motivationsingivande! .. Quote
nada4u Posted January 15, 2008 Report Posted January 15, 2008 http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=733063 Motivationsingivande! .. Ja, verkligen... :( Det tråkiga är att det slutgiltiga besluten ges när vi ligger inne och att informationen om hur det kommer att påverka Ing2 är knapphändig. Som tidigare sagt, man får helt enkelt göra sitt bästa och hålla tummarna för att utbildningen i sin helhet inte påverkas allt för mycket förutom minus en månad. Quote
nexs Posted January 15, 2008 Author Report Posted January 15, 2008 Har hört att för vissa förband innebär detta inte en månad mindre utbildning utan att termin startar direkt efter termin 1. Alltså, inget sommarlov. Förhoppningsvis blir det så på ing2 också (om nu en månad måste bort) då jag hellre tar en hel utbildning än 4 veckors lov. Quote
simon Posted January 15, 2008 Report Posted January 15, 2008 Det skulle isåfall bara innebära att ni muckar i oktober istället för i november. Det är inte tidsbrist det är frågan om, det är pengabrist. Att "slänga in" mer utbildning under sommaren håller jag av den anledningen som föga troligt. Kom ihåg: Ryktesspridning är satans verktyg och skall förhindras! Quote
nexs Posted January 18, 2008 Author Report Posted January 18, 2008 "Förslaget nu är att utryckningstiden kommer att förändras för cirka 6 000 värnpliktiga som rycker in i början av året. De kommer att rycka ut den 15 november 2008 i stället för i december, men kommer ändå att behålla dagpenningen." "Bevakningsvärnpliktiga berörs inte av dessa neddragningar och inte heller de värnpliktiga som kommer att tas ut till en frivillig tredje termin." Tur eller otur? Återstår att se.. Quote
nexs Posted January 27, 2008 Author Report Posted January 27, 2008 Nu är det tamigfan strax dags! Kommer köra med en militärkeps med liten NY logga på imorn, så om någon får syn på mig tjut till! Quote
Recommended Posts