Gotcha Posted January 16, 2003 Report Posted January 16, 2003 Ksp 90 har man ju dratt iväg ett och annat skott med, men jag undrar hur det är med B-versionen och dess kortare pipa - är v0 och Dmax (vilka är ascii-koderna för "nedsänkta" 0 och max?) lägre eller oförändrat? Är träffbilden densamma? Övriga moddar? Intryck? En och annan yxa borde kunna ge svar..?!! Quote
Forumsledning Kimster Posted January 16, 2003 Forumsledning Report Posted January 16, 2003 (edited) Ksp 90 har man ju dratt iväg ett och annat skott med, men jag undrar hur det är med B-versionen och dess kortare pipa - är v0 och Dmax (vilka är ascii-koderna för "nedsänkta" 0 och max?) lägre eller oförändrat? Är träffbilden densamma? Övriga moddar? Intryck? En och annan yxa borde kunna ge svar..?!! Jag har ingen aning om det är några skillnaden i V0 eller nått sånt. Jag har inte upplevt nån större skillnad i träff resultat. Den e iaf roligare att spreja bly i luften med iaf Edited January 16, 2003 by Kimster Quote
Van der Kaye Posted January 17, 2003 Report Posted January 17, 2003 Den kortare pipan gör att 90B får något lägre Vo än 90 som ligger på 930 m/s. Dock påverkas inte träffbilden så dramatiskt av den kortare pipan, vilket kanske inte är det mest relevanta då det handlar om en kulspruta. I övrigt har man infört en fas på spåret för stödpinnen i utdragaren och en ny stödpinne med en vinklad stödyta för att få en bättre fördelad utdragarkraft för förbättrad funktion. Fk Van der Kaye Quote
Recommended Posts