Jump to content

Recommended Posts

Posted

Men det är ju bara att fixa en, inner/ytter hjälm av jänketyp, hjälmdok m. tbh så är det kirrat!

Finns säkert "någon" här som har snorkoll och kan assistera... :)

Posted

nja måste vara en exakt det är tex en stor skillnad mellan wwII och vietnamhjälmarna

men iof så är ju WWII rätt snygga också

Posted

Jiwe: Gamla hjälmar kan du hitta här

Rangershop

22 euro för en amerikansk hjälm med hjälmdok.

Sen gäller det bara att hitta en flaska med insektsmedel (jag har en amerikansk i Grönt)

Det jämte ser ut som servetterna i MRE (meals ready to eat) amerikanska rations.

Och gummiremmen tar du från en kasserad bilslang men jag tror att rem följer med om du köper därifrån.

Du kan säkert ringa till överskottsaffärer i sverige, dom kanske har några gamla prylar liggande.

Posted
men...var kan man hitta MRE's..?? US el .fr ??

MRE´s (US) är jag rätt säker på att Militaryshop har, annars kan man beställa från USA.

Alt, be någon snäll yxa i Kosovo fixa :/

Posted

>> 2Sharp <<

Hmm...militaryshop är för dyr att ens tänka på...jag känner ingen i Kosovo nu heller..

:( :( :(

Tips på mera direkt adress(er)?

Posted

Jag hade med mig 2 lådor MRE från Libanon (12 påsar i varje låda)

Har ätit upp alla huvudmålen men har sparat smågrejer som salt o peppar, servetter, tändstickor mm. har 3 st MRE heaters (påsar man håller vatten i så sker en kemisk reaktion och man stoppar ner värmaren tillsammans med maten i kartongen som maten ligger i så efter 10-15 minuter är maten varm)

Är det hela MRE du är på jakt efter eller delar?

Posted

Tror inte det är något från MRE. Killen verkar till att vara seriös när det gäller tidstypiska effekter och MRE infördes inte förrän i början av 80-talet. Kanske det är något från föregångaren C-ration eller något slags förband.

Posted

Jag tror det kan vara det toalettpapper som följde med C-ration accessory pack. Det är det i mitten på bilden. Färgen stämmer inte riktigt men annars ser de rätt lika ut.

crations.jpg

Posted (edited)

>> 2Sharp, Fu Kjellberg, mfl <<

F.n. köper jag lite av varje, oftast Blåband osv, men det vore trevligt med bättre och enklare mat/portioner.

Så, till en början blir det för att prova, är det bra blir det mera regelbundet.. :)

Jäklar vad dyrt det blir om man beställer från USA/UK..!!

Var kan man annars hitta de franska?

Edited by Gotcha