Jump to content

Fallskärmsjägare kull 88


Recommended Posts

Den andra ”vännen” var kängorna, som jag antingen sprang runt i eller putsade. Lyckligtvis var jag och kängorna mycket ”goda vänner” sedan tidigare då jag burit dem nästan dagligen under ett halvår, sprungit mycket med dem samt marscherat kontinuerligt med packning innan testperioden.

 

Vart kan man få tag på kängorna? Kan ju vara bra att löpträna med dom redan nu.... :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 654
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Den andra ”vännen” var kängorna, som jag antingen sprang runt i eller putsade. Lyckligtvis var jag och kängorna mycket ”goda vänner” sedan tidigare då jag burit dem nästan dagligen under ett halvår, sprungit mycket med dem samt marscherat kontinuerligt med packning innan testperioden.

 

Vart kan man få tag på kängorna? Kan ju vara bra att löpträna med dom redan nu.... :)

 

Känga m90 går att köpa på bl.a garderoben.

Saken är den att varje kängpar är speciellt när du gått in dem.

Det som menas är att han gått och sprungit i just DE kängorna mycket, vilket gör att de var väldigt bra ingådda(stavning?).

D.v.s. att det spelar inte så stor roll(förutom att du vänjer fötterna en smula) om du går runt i m90 nu eftersom du ändå får ut ett par andra efter EM.

Link to comment
Share on other sites

Efter att ha genomfört Fallskärmsjägarskolans förtest med godkänt resultat så erhåller du ett par 90-kängor av Kronan att träna i under förberedelserna inför inrycket och testperioden.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Nu börjar verkligheten. Njut av att ha hela värnplikten framför er, för er som klarar det kommer det vara den bästa tiden i era liv.

 

Lycka till och ge allt ni har!

 

Mvh

...sett i backspegeln ja. :rolleyes:

 

/K

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hahaha någon verkar vara lite avundsjuk ;-)

Du är också jätteduktig, dessutom så sitter det ju lite respekt i en sån båge också så sluta gnäll :)

 

Men jag tror inte att det där är det enda prov som de blivande fallskärmsjägarna gör. De förkänar nog sin örn ska du se ;-)

 

Måste passa på att säga grattis till alla er som klarade testperioden(lite i efterskott men ändå) och provet. Lycka till med allt som komma skall :D

Edited by Cesium
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hahaha någon verkar vara lite avundsjuk ;-)

Du är också jätteduktig, dessutom så sitter det ju lite respekt i en sån båge också så sluta gnäll :)

 

Men jag tror inte att det där är det enda prov som de blivande fallskärmsjägarna gör. De förkänar nog sin örn ska du se ;-)

 

Måste passa på att säga grattis till alla er som klarade testperioden(lite i efterskott men ändå) och provet. Lycka till med allt som komma skall :rockon:

 

Tack! Och, ja, vi har en lång väg kvar att vandra, minst sagt ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Jag fortsätter med min fina länkserie.

 

Det här vill jag göra om!!!!

 

De där bilderna väckte några frågor.

 

1. Vem är snubben i den gröna baskern? Hoppade ni med folk från andra ställen också eller?

2. Bilden av uppställningen innan hoppet fick mig att rycka till. Första personen man kan se ansiktet på var sjukt lik min gamla lt H, men det kan väl inte ha varit han? I och för sig är han med ISTAR i Karlsborg nu såvitt jag vet...

Link to comment
Share on other sites

Jag fortsätter med min fina länkserie.

 

Det här vill jag göra om!!!!

 

De där bilderna väckte några frågor.

 

1. Vem är snubben i den gröna baskern? Hoppade ni med folk från andra ställen också eller?

2. Bilden av uppställningen innan hoppet fick mig att rycka till. Första personen man kan se ansiktet på var sjukt lik min gamla lt H, men det kan väl inte ha varit han? I och för sig är han med ISTAR i Karlsborg nu såvitt jag vet...

 

Nu är inte jag helt säker, men det skulle kunna bero på att han av någon anledning inte gjorde hoppet (skada etc.).

Link to comment
Share on other sites

Jag fortsätter med min fina länkserie.

 

Det här vill jag göra om!!!!

 

De där bilderna väckte några frågor.

 

1. Vem är snubben i den gröna baskern? Hoppade ni med folk från andra ställen också eller?

2. Bilden av uppställningen innan hoppet fick mig att rycka till. Första personen man kan se ansiktet på var sjukt lik min gamla lt H, men det kan väl inte ha varit han? I och för sig är han med ISTAR i Karlsborg nu såvitt jag vet...

 

 

Tyckte mig känna igen ett befäl från Vadsbo skv. :-(

Link to comment
Share on other sites

Nu är inte jag helt säker, men det skulle kunna bero på att han av någon anledning inte gjorde hoppet (skada etc.).

 

 

Så du menar att fallskärmsjägare som inte klarar första hoppet av olika anledningar får en vanlig kavalleribasker "så länge", och inte att det var en person från ett annat förband?

Link to comment
Share on other sites

Nu är inte jag helt säker, men det skulle kunna bero på att han av någon anledning inte gjorde hoppet (skada etc.).

 

 

Så du menar att fallskärmsjägare som inte klarar första hoppet av olika anledningar får en vanlig kavalleribasker "så länge", och inte att det var en person från ett annat förband?

 

Det ser suspekt ut med en gul (k3?) namnbricka istället för vinröd FJS. Han tillhör ju ändå det förbandet, trots att han ej genomförde det första hoppet?

 

 

Mvh

Taureau

Link to comment
Share on other sites

FJS har en befälskurs där officerare gör grundutbildning på fallskärm samtidigt som de värnpliktiga. Så det är inte konstigt om du känner igen någon.

Angående killen med grön basker så gjorde han inte illa sig eller något sådant. Får jag spekulera vilt tror jag att han bara hellre ville ha den än en vinröd.

Link to comment
Share on other sites

FJS har en befälskurs där officerare gör grundutbildning på fallskärm samtidigt som de värnpliktiga. Så det är inte konstigt om du känner igen någon.

Angående killen med grön basker så gjorde han inte illa sig eller något sådant. Får jag spekulera vilt tror jag att han bara hellre ville ha den än en vinröd.

 

Ja, då var det därför man kände igen sin plutonchef i leden! ;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...