Jump to content

Fallskärmsjägare kull 88


Recommended Posts

  • Replies 654
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Var ute på en långpromenad med hunden ikväll i de nya kängorna. Första intrycket; GRYMT SKÖNA! Antar att negativa effekter kan komma att visa sig i och med att distansen ökas samt att man har packning med sig, men utifrån denna fotförflyttning är jag helnöjd med dem. Någon annan som har hunnit bilda sig en uppfattning om hur man går ihop 90:orna?

Edited by rnc
Link to comment
Share on other sites

Var ute på en långpromenad med hunden ikväll i de nya kängorna. Första intrycket; GRYMT SKÖNA! Antar att negativa effekter kan komma att visa sig i och med att distansen ökas samt att man har packning med sig, men utifrån denna fotförflyttning är jag helnöjd med dem. Någon annan som har hunnit bilda sig en uppfattning om hur man går ihop 90:orna?

 

Har desvärre haft galna muskelknutor på vaderna som hindrat mig från det men tänkte faktiskt dra ut en sväng imorgon eller i övermorgon beroende på när värken släpper. Kul att höra att de är såpass sköna!

Link to comment
Share on other sites

Var ute på en långpromenad med hunden ikväll i de nya kängorna. Första intrycket; GRYMT SKÖNA! Antar att negativa effekter kan komma att visa sig i och med att distansen ökas samt att man har packning med sig, men utifrån denna fotförflyttning är jag helnöjd med dem. Någon annan som har hunnit bilda sig en uppfattning om hur man går ihop 90:orna?

 

Har desvärre haft galna muskelknutor på vaderna som hindrat mig från det men tänkte faktiskt dra ut en sväng imorgon eller i övermorgon beroende på när värken släpper. Kul att höra att de är såpass sköna!

 

Jag jobbade med mina onsdag-fredag går och står mkt i jobbet. ska göra det i fortsättningen också. har skaffat egna sulor avgjutna för mina fötter så det är riktig skönt :mellow:

Link to comment
Share on other sites

Vill gratta alla som klarade det :) Hade själv varit med på provet om det inte varit för min bristande syn :( Men jag är inte bitter, och ska göra det mesta av tjänsten jag faktiskt fick :). Grattis igen alla!

Link to comment
Share on other sites

Var ute på en långpromenad med hunden ikväll i de nya kängorna. Första intrycket; GRYMT SKÖNA! Antar att negativa effekter kan komma att visa sig i och med att distansen ökas samt att man har packning med sig, men utifrån denna fotförflyttning är jag helnöjd med dem. Någon annan som har hunnit bilda sig en uppfattning om hur man går ihop 90:orna?

 

Har desvärre haft galna muskelknutor på vaderna som hindrat mig från det men tänkte faktiskt dra ut en sväng imorgon eller i övermorgon beroende på när värken släpper. Kul att höra att de är såpass sköna!

 

Jag jobbade med mina onsdag-fredag går och står mkt i jobbet. ska göra det i fortsättningen också. har skaffat egna sulor avgjutna för mina fötter så det är riktig skönt :)

 

Har gått några ggr nu med skorna. Var inte länge sedan vi fick dem och det märks. Håller med om att de är riktigt bekväma att gå i, men har fått mina första skoskav....tur man fick med sig salva :-P

Link to comment
Share on other sites

Har ni fått info ifall inryck kommer vara i September eller Januari?

Kommer när det kommer, ha tålamod så dyker det snart upp...(tipps, börja träna inför sep)

Jag ska in på K3 bara för att klargöra det... Men lycka till ni aspiranter. Bete er inte som ett fåtal av de inneliggande fallskärmsjägarna tydligen gjort i A-jaur. (Se vpl nytt "känga" för mer info.

 

Jag är imponerad av er som fixade det. Tror FJS har en riktigt bra utbildning, bra utrustning och en anda som tilltalar vissa.

Link to comment
Share on other sites

Hej alla!

 

Jag håller på att samanställa en lista över mailadresser, namn och Mtfnr för att kunna skicka ut detta till alla de som klarat testerna. Tanken är att vi ska kunna hålla kontakten med varandra och de som bor nära varandra kan träffas och hitta på saken som vandringar mm. :banghead:

 

Exempel på hur info ska se ut:

 

#207 efternamn, Förnamn - Ort

[email protected]

Tfn: 0768-XX XX XX

 

Redan med på listan är: #146, #207, #219, #221, #251, #253 ;-)

 

 

(Om #201 & #244 ser detta!! Era mailadresser går inte att skicka till :rockon: . Skicka ett mail till mig så jag får den korrekta adressen)

 

Min mail är: [email protected]

Edited by cuatro
Link to comment
Share on other sites

Känns de smart o skriva ut sitt namn sådär? :D Era blivande befäl lär kolla in här då och då.

 

bara en tanke. ;-)

 

Mjo... med lite eftertänksamhet så nja det var kanske inte bra...men infon finns ändå på eniro eller i profilen B-)

Link to comment
Share on other sites

Det är nog inga problem för dem att kolla upp respketive snubbes nummer dvs ex. #225, det har väl de uppskrivet antar jag!?

 

Precis. Sen vet jag inte om man i efterhand kommer kunna "bestraffas" som vpl, bara för att man skrivit ut sin mail offentligt.. Känns ju rätt dumt isåfall, iaf om man inte har "läckt" några statshemligheter eller liknande. Och skulle så vara fallet, så kan nog den som vill, och kan, kolla upp en utan att man skriver ut sina personuppgifter. Lägg ner hypen säger jag. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Det är nog inga problem för dem att kolla upp respketive snubbes nummer dvs ex. #225, det har väl de uppskrivet antar jag!?

 

Precis. Sen vet jag inte om man i efterhand kommer kunna "bestraffas" som vpl, bara för att man skrivit ut sin mail offentligt.. Känns ju rätt dumt isåfall, iaf om man inte har "läckt" några statshemligheter eller liknande. Och skulle så vara fallet, så kan nog den som vill, och kan, kolla upp en utan att man skriver ut sina personuppgifter. Lägg ner hypen säger jag. :rockon:

 

Exakt. Tror inte heller någon här är så dum att han avslöjar hemliga saker efter att ha varit där.

Link to comment
Share on other sites

Guest koenigsegg88
Det är nog inga problem för dem att kolla upp respketive snubbes nummer dvs ex. #225, det har väl de uppskrivet antar jag!?

 

Precis. Sen vet jag inte om man i efterhand kommer kunna "bestraffas" som vpl, bara för att man skrivit ut sin mail offentligt.. Känns ju rätt dumt isåfall, iaf om man inte har "läckt" några statshemligheter eller liknande. Och skulle så vara fallet, så kan nog den som vill, och kan, kolla upp en utan att man skriver ut sina personuppgifter. Lägg ner hypen säger jag. :Malaj:

Jag vet vad du heter på lunarstorm :rockon:

 

Håll er :} till en viss grad

Link to comment
Share on other sites

Haha, Erikoisjääkäripataljoonan rekrytointivideo låter ju faktiskt nästan så att man fattar vad det rör sig om, till skillnad från resten i det språket. :)

 

Fick brev från Pliktverket idag där det stod att jag kunde ändra mitt beslut och skriva in mig som fallskärmsjägare igen, om jag ändrat mig och skälen anses bra.. Så blir jag helt plötsligt sugen på det hela så får det väl bli ett brev. :}

Link to comment
Share on other sites

Grannländernas förband verkar jäkligt potenta. (Sveriges likaså... såklart.)

Edit: kollade igenom norrmännens specialjägarsidas träningsprogram... här är ett citat:

 

"Intensitet

”Lav”: Hvilepuls- 50% av makspuls. ”Prate-tempo.

”Moderat”: 50- 80% av makspuls. Prate med treningsmakker er anstrengende.

”Høy”: 80- 100% av makspuls. (Hold kjeft og tren!!!)"

 

:) Deras officiella sida med. Störtskönt!

adress till deras träningsprogram: http://www.mil.no/multimedia/archive/00089...Spes_89053a.pdf

Edited by twintip
Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Dåså till er som klarat första delen av antagningen.

 

1. Det behövs inte meddelas att man klarat det.

 

2. Ska ni göra listor och kontaktannonser motsv. så visst gör det, bara ni inte gör det här.

 

3. Ofta kommer det x antal PM till mig dagarna efter extramönstringen eller inrycket om att man vill bli raderad och ens inlägg ska raderas. Konton raderar vi, inlägg raderas i regel INTE på begäran. Så knip igen istället om ni inte vet vad ni pratar om. Order från FJS gäller inte här.

 

(Vill FJS något är de välkomna att kontakta mig vilket de borde veta om vid det här laget. Jag kommer inte gå via budbärare i form av inryckande.)

 

Detta forum har många ögon kan jag garantera, så sätt er inte i en dum situation i onödan.

Link to comment
Share on other sites

Den här tråden verkar ha somnat, dags att väcka den lite. Vill dra mig till minnes att det sades på EM att man skulle få hem lite papper med träningsråd etc under de närmsta veckorna efter. Tänkte bara höra om det är någon här som fått några papper?

Link to comment
Share on other sites

Den här tråden verkar ha somnat, dags att väcka den lite. Vill dra mig till minnes att det sades på EM att man skulle få hem lite papper med träningsråd etc under de närmsta veckorna efter. Tänkte bara höra om det är någon här som fått några papper?

 

Fick ni inte gula papper hos adjutanten när mönstringen var klar? Eller nu kom jag på att det kanske var andra papper och inga träningsråd..

Link to comment
Share on other sites

ett litet tips till alla här tänk på eran egen säkerhet om ni ska göra utlands tjänst i framtiden m.m. finns folk som blivit hotade efter att ha varit på mission m.m. och lägg inte ut bilder på eran utbildning eller på personer på nätet

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...