Miffo Posted July 10, 2007 Report Posted July 10, 2007 Dålig fart på den här tråden... Har hört att det ska finnas en personskyddsenhet på MP08. Någon som vet något om den? Vilka är med, arbetsuppgifter osv. Slut kom. Quote
Victor Posted July 11, 2007 Author Report Posted July 11, 2007 Jo, det finns en p-skyddsenhet på MP08. Består av 2 grupper mig veterligen. Varav den ena har Lt. Bra som Gruppchef. Quote
Tobba Posted July 22, 2007 Report Posted July 22, 2007 Hej! Rycker in på Livgardet den 6 augusti för utbildning i MP 08. Jag har inte fått någon vägledning om hur jag tar mig från Centralstationen och vidare till Kungsängen och Livgardet. Någon annan som kan tala om hur jag gör? Enligt information från chefen sker inställelse vid kasern 214 klockan 12.30. Tobba Quote
Pete Posted July 22, 2007 Report Posted July 22, 2007 Hej! Rycker in på Livgardet den 6 augusti för utbildning i MP 08. Jag har inte fått någon vägledning om hur jag tar mig från Centralstationen och vidare till Kungsängen och Livgardet. Någon annan som kan tala om hur jag gör? Enligt information från chefen sker inställelse vid kasern 214 klockan 12.30. Tobba Börja med att ta pendeltåget mot Bålsta och hoppa av på Kungsängens station. Väl där kommer du efter att ha gått uppför en trapp ut till en del busshållplatser. Ta därefter sikte på buss 559 (finns flera som går till LG, står på tidtabellerna) och avvakta ca 15 min innan du går av. (Du ser vakten från bussen) Quote
MEDROK Posted July 24, 2007 Report Posted July 24, 2007 Sökt och blivit antagen. Men jag har aldrig varit med om en sådan dålig information innan inryck. Jag vet när jag ska vara på LG, thats it! Sedan brukar vi som bor långt norr om Dalälven få flyga ner men nu verkar jag ska kuska med de statliga järnvägarna istället. Vilket innebär 6-10 timmars restid. Jag tänker sura nu och tycka synd om mig själv.. Quote
Hemlig Posted July 24, 2007 Report Posted July 24, 2007 Sökt och blivit antagen. Men jag har aldrig varit med om en sådan dålig information innan inryck. Jag vet när jag ska vara på LG, thats it! Sedan brukar vi som bor långt norr om Dalälven få flyga ner men nu verkar jag ska kuska med de statliga järnvägarna istället. Vilket innebär 6-10 timmars restid. Jag tänker sura nu och tycka synd om mig själv.. Angående resan har det inte varit problem med at få flyg (Skåne) de gångerna jag har varit inne på LG MP02/MP06. Det är bara och ringa resehandläggaren vill dock inte lämna ut namn och nummer här men om du skickar ett PM kan jag skicka kontaktuppgifter. Quote
björk Posted July 24, 2007 Report Posted July 24, 2007 Glodde lite på LGs hemsida idag och såg att de hade en liten artikel där det står "Sedan börjar en fem månaders lång utbildning av militärpoliserna innan styrkan tas i kraft..." Här satt jag och trodde att det var tre månader (gick efter anställningsbeviset)...nån som har full koll på vad som gäller egentligen? Quote
björk Posted July 25, 2007 Report Posted July 25, 2007 Svarar på min egen fråga, kom på att det antagligen gäller NBG-snubbarna med fem månader... Kan även rekommendera dom som åker över Västerås/Enköping med tåg att gå av i Bålsta och ta pendeln därifrån till K-ängen, sparar mycket tid! Quote
Minimi Posted July 25, 2007 Report Posted July 25, 2007 NU vill jag allt ha ett schema på hur utbildningen ser ut. Framförallt är jag intresserad av när vi är lediga, har kvälls- helgtjänst o.s.v. På jobbet planerar jag i 6-veckors perioder, och som det ser ut nu är det svårt att planera någon med sambon. (Hon planerar också i 6-veckors perioder och det vore bra för henne att veta hur hon skall planera kommande tid.) Quote
MPMöller Posted July 25, 2007 Report Posted July 25, 2007 HAH! Schema? Med dom befälen ni kommer ha, så kommer de nog bli fattigt med sånt. om dom inte ändrat sig markant sen början av sommaren ;) Quote
MEDROK Posted July 25, 2007 Report Posted July 25, 2007 NU vill jag allt ha ett schema på hur utbildningen ser ut. Framförallt är jag intresserad av när vi är lediga, har kvälls- helgtjänst o.s.v. På jobbet planerar jag i 6-veckors perioder, och som det ser ut nu är det svårt att planera någon med sambon. (Hon planerar också i 6-veckors perioder och det vore bra för henne att veta hur hon skall planera kommande tid.) Har liknande problem med planeringen. Pratade med min GruppChef och han sa att det schema han hade fått se innehöll inga helgtjänster men en heroisk massa kvällstjänster. Var dock uppmärksam att inget är säkert förrän du står där med schemat i handen (och mest troligt inte ens då). Slut. Quote
björk Posted July 25, 2007 Report Posted July 25, 2007 (edited) tackade nej idag... Var du reserv eller? Polare som blev uppringd idag också... Får man fråga varför du tacka nej också? Edited July 25, 2007 by björk Quote
Minimi Posted July 25, 2007 Report Posted July 25, 2007 Har liknande problem med planeringen. Pratade med min GruppChef och han sa att det schema han hade fått se innehöll inga helgtjänster men en heroisk massa kvällstjänster. Var dock uppmärksam att inget är säkert förrän du står där med schemat i handen (och mest troligt inte ens då). Slut. Hmm, jag är Grpch, men jag har inte fått någon information alls... Quote
MDahlberg Posted July 27, 2007 Report Posted July 27, 2007 tackade nej idag... Var du reserv eller? Polare som blev uppringd idag också... Får man fråga varför du tacka nej också? Vet inte om jag var reserv elle inte.. inte hört ellre fått något.. Är så att jag känner att MP-tjänsten inte är något jag direkt vill pyssla med o sökte mest ihopp om personskyddsbiten men ändrat mig på den biten. Quote
Minimi Posted July 30, 2007 Report Posted July 30, 2007 Hmm, någon form av framförhållning vore ju trevligt. Okej om jag var 20 år, nymuckad, singel och bodde kvar hemma hos mor och far, då hade det inte varit några problem. Men nu, närmare 40, sambo och hela fadderullan, då vill jag ha lite mer framförhållning... Idag en vecka kvar, vart är schemat!? (Jo, jag vet att det är meningslöst att klaga på ett forum, men jag var bara tvungen att skriva av mig lite missnöje.) Quote
MEDROK Posted July 31, 2007 Report Posted July 31, 2007 Hmm, någon form av framförhållning vore ju trevligt. Okej om jag var 20 år, nymuckad, singel och bodde kvar hemma hos mor och far, då hade det inte varit några problem. Men nu, närmare 40, sambo och hela fadderullan, då vill jag ha lite mer framförhållning... Idag en vecka kvar, vart är schemat!? (Jo, jag vet att det är meningslöst att klaga på ett forum, men jag var bara tvungen att skriva av mig lite missnöje.) VÄL TALT! Kan bara instämma. Mycket dåligt av LG! Quote
Minimi Posted August 1, 2007 Report Posted August 1, 2007 Idag kom lite info inför nästa och till viss del kommande veckor. Quote
Recommended Posts