Axial Posted January 11, 2004 Report Posted January 11, 2004 Jag vill ha tillbaks truppmina 9, vilken MacGyver- grej! Behöver ju inte använda den som mina, är ju funkis som vapen också Truppmina 9 ingår i Truppminutrustning 1. Beskrives på sidorna 204-205 i boken "BESKRIVNING LANDMINMATERIEL" M7786-009241, utgiven 1996. Ska se om jag kan scanna eller ta kort på sidorna. Quote
15,5cm Posted January 11, 2004 Report Posted January 11, 2004 (edited) Framförallt var det väl så att det var Churchill (Crocodile) som hade en liten bränslekärra på släp, har aldrig sett en Sherman med sådant släp.Men jag kan ju ha missat det förstås. The Swede Såg ett program på Discovery där de avhandlade stridsvagnarna som användes efter landstigningen i Normandie. De visade en mängd olika versioner av Sherman b.l.a. en "Flamethrowing Sherman" med bränslekärra. Men programet gick sent och jag var trött. Minnet kan svika. Pansarknektarna på forumet har säkert bättre koll på ämnet än en gammal artillerist... EDIT: Stavar som en kratta. Edited January 11, 2004 by 15,5cm Quote
lanrezac Posted December 25, 2004 Report Posted December 25, 2004 Gammal tråd, men vad väljer ni ?? Fi dör en hemsk död eller vära soldater dör ?? Quote
dxl Posted December 26, 2004 Report Posted December 26, 2004 Gammal tråd, men vad väljer ni ?? Fi dör en hemsk död eller vära soldater dör ?? ööö syftar du på eldkastare/sprutor så fins det ju en anledning till att vi inte använder dom längre. Naturligtvis ser jag hellre en död fiende än jag ser en död kamrat men inte till vilket pris som helst. Ledsen men jag förstår faktiskt inte frågan och inte heller hur den hör ihop med tråden? Quote
Recommended Posts