Jump to content

Kostnad för borttappad mtrl?


boopidoo

Recommended Posts

Jag lånade i och med medlemskar i FVRF viss mtrl. Nu, 7 flyttar och 10 år senare, när jag ska återlämna allting upptäcker jag till min fasa att jag inte hittar all mtrl. Den mtrl jag saknar är givetvis den jag oftast använt i skogen, vilket är:

M7320-203000 FÄLTSKJORTA M KRAGE

M7320-207000 FÄLTSKJORTA 90 GRÖN

M7321-230000 TRÖJA 90 GRÖN

M7323-053000 YTTERSTRUMP FROTTE

M7331-202000 FEMFINGERHANDSKAR90

M7337-101000 GUMMISTÖVLAR

M7352-317000 FÄLTBYXOR 90

M7355-026000 FÄLTJACKA 90

M7360-010000 VÄRMEJACKA 90

M7370-303000 TRÄNINGSBLUS POPLIN

M7370-304000 TRÄNINGSBYXA POPLIN

M7410-051000 KÅSA

M7498-101001 MATBESTICK

 

Det som är i feststil är den mtrl, enligt F21, är viktigast att den återlämnas.

 

Då jag inte finner denna mtrl kommer jag mest troligt bli återbetalningskyldig eller något liknande. Är det någon som vet vilka belopp F21 kommer att begära för dessa saker?

Link to comment
Share on other sites

Nu, 7 flyttar och 10 år senare

 

Frågor på det?

 

Folk tappar ju bort strumpor i tvättmaskinen, vad är det så konstigt med att sumpa grejer i flytt? Man har ju liksom en tendens att "rensa" när man flyttar.

Link to comment
Share on other sites

En anledning till att jag inte hittar dem kan vara ett inbrott som skedde när jag förvarade mitt hushåll i en väns förråd under tiden jag var i Kosovo för 5 år sedan. Dock saknade inte min kompis någonting utan sa bara att "de rört runt utan att ta någonting". Jag saknade heller som jag kunde se men öppnade aldrig de två kartonger som innehöll persedlarna. En brand (för 7 år sedan) som skedde i ett förråd kan också vara anledningen till att jag inte hittar dem, men jag kan inte komma mig till minnes att jag ens såg rester av dem då och att jag då hade allting i två kartonger.

 

Som sagt, jag har knappt använt grejorna sedan jag hämtade ut dem utan några gånger i skogen. Det troligaste är dock att de står i ett förråd troots att jag inte hittar dem. En del har skickats från mig i Uppsala och en del har lämnats in av min far i Luleå, kan dock ej heller garantera att kan luskammat hela garaget efter grejer. Det kan mycket väl finnas en kartong han ej letat i.

 

Oavsett vilket var inte frågan HUR de försvunnit (vilket de inte har då de måste finnas någonstans) eller VARFÖR jag inte hittar dem utan om någon vet vilket kostnad jag kan tänkas behöva betala för persedlarna jag inte kan lämna tillbaka.

 

Jag har ringt och frågat F21 avseende kostnader men de vill inte lämna ut dessa. Har kollat upp de kostnader jag hittar här på soldf.com men hittar endast fyra av persedlarna. Jag får försöka ringa FMLog och se om jag hittar en mer komplett lista.

 

Kan det vara så att det är FMLogs priser de kommer att kräva av mig? I så fall har jag iaf en idé om vad det kan kosta mig så här i julklappstider.

Edited by boopidoo
Link to comment
Share on other sites

Jag har ringt och frågat F21 avseende kostnader men de vill inte lämna ut dessa. Har kollat upp de kostnader jag hittar här på soldf.com men hittar endast fyra av persedlarna. Jag får försöka ringa FMLog och se om jag hittar en mer komplett lista.

 

Vill inte lämna ut dessa?

 

Du sa alltså att du sumpat grejer som du kvitterat ut och dom kunde inte "lämna ut" vad du blir skyldig?

 

Kan nästan garantera dig att det hela kommer bli glömt i någon gammal pärm om du helt sonika skiter i och lämnar in grejerna.

Link to comment
Share on other sites

Hittade ett förlustunderlag för nåt år sen på nåt forum med priser och antal försvunna under ett år.

Vet ej om det är för hela FM men det var en hel del som verkar ha försvunnit.Vet ej heller om all mtrl som du söker är med.

Skicka ett pm om du vill ha filen.

Edited by HomerJ
Link to comment
Share on other sites

Jag blev medlem i FVRF för ungefär ett år sen, det jag förväntade mig var självklart att komma ut i gratängen lite, men icke sanicke, det enda jag sett av den föreningen är 1-2 brev med inbjudan till middag. Valuta för pengarna!

Link to comment
Share on other sites

Jag blev medlem i FVRF för ungefär ett år sen, det jag förväntade mig var självklart att komma ut i gratängen lite, men icke sanicke, det enda jag sett av den föreningen är 1-2 brev med inbjudan till middag. Valuta för pengarna!

 

Flygvapnet.. Gick med CFB då det var 30:- per år eller nått liknande. Ett 5-10tal kurser värda 4000-5000:- styck är valuta. Där också inte inräknat mindre tripper ut i skogen med gratis resor och "logi" i hela Sverige. Nån valuta ska man ju ha för skattepengarna :/

Link to comment
Share on other sites

Jag blev medlem i FVRF för ungefär ett år sen, det jag förväntade mig var självklart att komma ut i gratängen lite, men icke sanicke, det enda jag sett av den föreningen är 1-2 brev med inbjudan till middag. Valuta för pengarna!

En liten fråga, hur många av deras kurser har du sökt? Eller väntar du på en personlig inbjudan?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...