boopidoo Posted December 4, 2006 Report Share Posted December 4, 2006 Jag lånade i och med medlemskar i FVRF viss mtrl. Nu, 7 flyttar och 10 år senare, när jag ska återlämna allting upptäcker jag till min fasa att jag inte hittar all mtrl. Den mtrl jag saknar är givetvis den jag oftast använt i skogen, vilket är: M7320-203000 FÄLTSKJORTA M KRAGE M7320-207000 FÄLTSKJORTA 90 GRÖN M7321-230000 TRÖJA 90 GRÖN M7323-053000 YTTERSTRUMP FROTTE M7331-202000 FEMFINGERHANDSKAR90 M7337-101000 GUMMISTÖVLAR M7352-317000 FÄLTBYXOR 90 M7355-026000 FÄLTJACKA 90 M7360-010000 VÄRMEJACKA 90 M7370-303000 TRÄNINGSBLUS POPLIN M7370-304000 TRÄNINGSBYXA POPLIN M7410-051000 KÅSA M7498-101001 MATBESTICK Det som är i feststil är den mtrl, enligt F21, är viktigast att den återlämnas. Då jag inte finner denna mtrl kommer jag mest troligt bli återbetalningskyldig eller något liknande. Är det någon som vet vilka belopp F21 kommer att begära för dessa saker? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FkN Posted December 4, 2006 Report Share Posted December 4, 2006 Ring och fråga kanske? När du fått ett svar så kan du jämföra det mot att köpa grejer på Ö&B, Tradera osv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gislemark Posted December 4, 2006 Report Share Posted December 4, 2006 Det var den längsta lista jag sett. Är det inte menigen att man ska ha koll på sina grejor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsev Posted December 4, 2006 Report Share Posted December 4, 2006 M7352-317000 FÄLTBYXOR 90 M7355-026000 FÄLTJACKA 90 M7360-010000 VÄRMEJACKA 90 Ovanstående persedlar är ju ganska stora, så jag förstår INTE riktigt hur de bara kan försvinna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
os frontale Posted December 4, 2006 Report Share Posted December 4, 2006 M7352-317000 FÄLTBYXOR 90M7355-026000 FÄLTJACKA 90 M7360-010000 VÄRMEJACKA 90 Ovanstående persedlar är ju ganska stora, så jag förstår INTE riktigt hur de bara kan försvinna Camoflage? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FkN Posted December 4, 2006 Report Share Posted December 4, 2006 Nu, 7 flyttar och 10 år senare Frågor på det? Folk tappar ju bort strumpor i tvättmaskinen, vad är det så konstigt med att sumpa grejer i flytt? Man har ju liksom en tendens att "rensa" när man flyttar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malaj Posted December 5, 2006 Report Share Posted December 5, 2006 Det blir jobbigt... FMLog priser har du på http://www.soldf.com/ på resp persedel. Men sen blir det ju en seg förhandling om i vilket skick pinalerna var. Lycka till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boopidoo Posted December 5, 2006 Author Report Share Posted December 5, 2006 (edited) En anledning till att jag inte hittar dem kan vara ett inbrott som skedde när jag förvarade mitt hushåll i en väns förråd under tiden jag var i Kosovo för 5 år sedan. Dock saknade inte min kompis någonting utan sa bara att "de rört runt utan att ta någonting". Jag saknade heller som jag kunde se men öppnade aldrig de två kartonger som innehöll persedlarna. En brand (för 7 år sedan) som skedde i ett förråd kan också vara anledningen till att jag inte hittar dem, men jag kan inte komma mig till minnes att jag ens såg rester av dem då och att jag då hade allting i två kartonger. Som sagt, jag har knappt använt grejorna sedan jag hämtade ut dem utan några gånger i skogen. Det troligaste är dock att de står i ett förråd troots att jag inte hittar dem. En del har skickats från mig i Uppsala och en del har lämnats in av min far i Luleå, kan dock ej heller garantera att kan luskammat hela garaget efter grejer. Det kan mycket väl finnas en kartong han ej letat i. Oavsett vilket var inte frågan HUR de försvunnit (vilket de inte har då de måste finnas någonstans) eller VARFÖR jag inte hittar dem utan om någon vet vilket kostnad jag kan tänkas behöva betala för persedlarna jag inte kan lämna tillbaka. Jag har ringt och frågat F21 avseende kostnader men de vill inte lämna ut dessa. Har kollat upp de kostnader jag hittar här på soldf.com men hittar endast fyra av persedlarna. Jag får försöka ringa FMLog och se om jag hittar en mer komplett lista. Kan det vara så att det är FMLogs priser de kommer att kräva av mig? I så fall har jag iaf en idé om vad det kan kosta mig så här i julklappstider. Edited December 5, 2006 by boopidoo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Bodin Posted December 5, 2006 Report Share Posted December 5, 2006 Har för mig att det du blir ersättningskylldig motsvarar 70% av beloppet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KattenJansson Posted December 5, 2006 Report Share Posted December 5, 2006 Om du förklarar snällt om hur det ligger till så tror jag inte att du behöver betala något alls. tio år gamla slitna grejjer. Nej du. ta du tjuren vid hornen och ring till dom så skall du se att det ordnar sig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted December 5, 2006 Report Share Posted December 5, 2006 Intressant att inte en käft brytt sig om prylarna förrän nu, 5 år efter sista användningen. Ordning och reda! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted December 6, 2006 Report Share Posted December 6, 2006 Jag blev av med uniform i ett förrådsinbrott. Fick ut en ny utan ersättningskyldighet...Du kan säkert lösa ut detta utan att behöva ersätta persedlarna. - HvPrsk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FkN Posted December 6, 2006 Report Share Posted December 6, 2006 Jag har ringt och frågat F21 avseende kostnader men de vill inte lämna ut dessa. Har kollat upp de kostnader jag hittar här på soldf.com men hittar endast fyra av persedlarna. Jag får försöka ringa FMLog och se om jag hittar en mer komplett lista. Vill inte lämna ut dessa? Du sa alltså att du sumpat grejer som du kvitterat ut och dom kunde inte "lämna ut" vad du blir skyldig? Kan nästan garantera dig att det hela kommer bli glömt i någon gammal pärm om du helt sonika skiter i och lämnar in grejerna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HomerJ Posted December 6, 2006 Report Share Posted December 6, 2006 (edited) Hittade ett förlustunderlag för nåt år sen på nåt forum med priser och antal försvunna under ett år. Vet ej om det är för hela FM men det var en hel del som verkar ha försvunnit.Vet ej heller om all mtrl som du söker är med. Skicka ett pm om du vill ha filen. Edited December 6, 2006 by HomerJ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skarec Posted December 6, 2006 Report Share Posted December 6, 2006 Jag blev medlem i FVRF för ungefär ett år sen, det jag förväntade mig var självklart att komma ut i gratängen lite, men icke sanicke, det enda jag sett av den föreningen är 1-2 brev med inbjudan till middag. Valuta för pengarna! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
os frontale Posted December 7, 2006 Report Share Posted December 7, 2006 Jag blev medlem i FVRF för ungefär ett år sen, det jag förväntade mig var självklart att komma ut i gratängen lite, men icke sanicke, det enda jag sett av den föreningen är 1-2 brev med inbjudan till middag. Valuta för pengarna! Flygvapnet.. Gick med CFB då det var 30:- per år eller nått liknande. Ett 5-10tal kurser värda 4000-5000:- styck är valuta. Där också inte inräknat mindre tripper ut i skogen med gratis resor och "logi" i hela Sverige. Nån valuta ska man ju ha för skattepengarna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KD803 Posted December 7, 2006 Report Share Posted December 7, 2006 Jag blev medlem i FVRF för ungefär ett år sen, det jag förväntade mig var självklart att komma ut i gratängen lite, men icke sanicke, det enda jag sett av den föreningen är 1-2 brev med inbjudan till middag. Valuta för pengarna! En liten fråga, hur många av deras kurser har du sökt? Eller väntar du på en personlig inbjudan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts