homeguard Posted December 28, 2002 Report Posted December 28, 2002 Är det någon snäll stridskamrat som kan förklara för mig hur jag får in mitt förbandstecken i min "profile". Jag har det på min hårddisk i jpeg. Quote
The Swede Posted December 28, 2002 Report Posted December 28, 2002 Först så måste bilden ligga ute på nätet (om det är ett förbandstecken för något regemente kan du nog hämta det )HÄR Gå sen in på "My Controls" (uppe till höger) Därefter klickar du på "Edit Avatar Settings" (i listan till vänster) Där får du sen klistra in adressen till ditt märke och eventuellt justera storleken. Jag har för mig att de flesta förbandsmärken blir bäst i storlek 80x55 (hxb) The Swede Quote
Racoon Pioneer Posted December 28, 2002 Report Posted December 28, 2002 Ja det där med att man har en massa coola bilder på hårdisken som man inte kan visa är lite bekymmersamt. Är det ngt som går att programmera in, ngn uppladdningsfunktion alltså? /RP Quote
The Swede Posted December 28, 2002 Report Posted December 28, 2002 Nope. Du måste lägga upp bilderna på nätet först. Skaffa en gratis hemsida via någon leverantör om du inte har hemsidesutrymme till ditt abonemang. Tänk dock på att vissa inte tillåter att man länkar direkt till deras sidor, t.ex. Angelfire. The Swede Quote
Guest Nicolai Posted December 28, 2002 Report Posted December 28, 2002 Jag kan nästan ingenting om sådant här, men kan man inte posta in bilden på ett forum och sedan använda den? Rätta mig om jag har fel. Quote
Forumsledning Kimster Posted December 28, 2002 Forumsledning Report Posted December 28, 2002 Nej som The Swede säger så måste alla bilder på forumet finnas tillgängligt online på internet. Forumet sparar bara text, inte bilder. Quote
Guest Nicolai Posted December 28, 2002 Report Posted December 28, 2002 Man kan inte alltid ha rätt. Quote
Recommended Posts