Danielsson Posted January 29, 2007 Author Report Posted January 29, 2007 Tältlag 1, jag skulle igentligen ha legat i 4 men Blom ändrade det. Quote
Viper_FE Posted January 30, 2007 Report Posted January 30, 2007 Tältlag 1, jag skulle igentligen ha legat i 4 men Blom ändrade det. aaah blom. haha jo han e konstig den. Rätt sur oftast. Men han va aschysst när jag hade skadat benet så var han så snäll så haha En liten kattunge (Hoppas inte han ser detta.... ) Quote
J.Nilsson Posted January 30, 2007 Report Posted January 30, 2007 (edited) Hehe. Vi var ute hos er lördag kväll och tände era kaminer. Var rätt kul att se er. Ni var komiga som fan! Om någon av er sov i tältet som totalt gasades igen så ber jag om ursäkt för detta (Pappret vi använde för att skapa drag i kaminröret slocknade och täppte igen) Hörde att ni gick vilse i skogen GK? Den är klassisk! Alltid några nya som ska irra bort sig. Jag och mina kollegor kommer nog att gå som GB på slutövningen. Be till Kallén att ni kommer med mig eller Sigurdson för vi e bäst i LK Edited January 30, 2007 by J.Nilsson Quote
Beafer Posted January 30, 2007 Report Posted January 30, 2007 Tältlag 1, jag skulle igentligen ha legat i 4 men B*** ändrade det. Den här B, som ni trots Blåguls påpekan nämnde vid namn, är han möjligtvis furir och gjorde lumpen på K3 förra året? Quote
Viper_FE Posted January 30, 2007 Report Posted January 30, 2007 Tältlag 1, jag skulle igentligen ha legat i 4 men B*** ändrade det. Den här B, som ni trots Blåguls påpekan nämnde vid namn, är han möjligtvis furir och gjorde lumpen på K3 förra året? Oj.. Förlåt tänkte inte riktigt. Vet ej om han gjorde lumpen på K3 tror han gjorde det Men vet ej. Quote
Viper_FE Posted January 30, 2007 Report Posted January 30, 2007 Hehe. Vi var ute hos er lördag kväll och tände era kaminer. Var rätt kul att se er. Ni var komiga som fan! Om någon av er sov i tältet som totalt gasades igen så ber jag om ursäkt för detta (Pappret vi använde för att skapa drag i kaminröret slocknade och täppte igen) Hörde att ni gick vilse i skogen GK? Den är klassisk! Alltid några nya som ska irra bort sig. Jag och mina kollegor kommer nog att gå som GB på slutövningen. Be till Kallén att ni kommer med mig eller Sigurdson för vi e bäst i LK Noterar.Utför. Menige NilssoN! Quote
Beafer Posted January 30, 2007 Report Posted January 30, 2007 Oj.. Förlåt tänkte inte riktigt. Vet ej om han gjorde lumpen på K3 tror han gjorde det Men vet ej. Tänk, tryck, tala. Jag tror jag gick ungdomsledarkursen med honom i somras. Är han från Kkna? Quote
Viper_FE Posted January 30, 2007 Report Posted January 30, 2007 (edited) Oj.. Förlåt tänkte inte riktigt. Vet ej om han gjorde lumpen på K3 tror han gjorde det Men vet ej. Tänk, tryck, tala. Jag tror jag gick ungdomsledarkursen med honom i somras. Är han från Kkna? Ja `Fänrik.skoog Edited January 30, 2007 by Viper_FE Quote
Beafer Posted January 30, 2007 Report Posted January 30, 2007 Låt oss inte överdriva forumsgraderna, då kommer det snabbt bli löjligt. I det verkliga livet är jag bara en liten ungdom (dock med rätt många utbildningstimmar och uppdrag utanför normal U-vht). Quote
Viper_FE Posted January 30, 2007 Report Posted January 30, 2007 haha Jo nu ska vi inte börja med att gå OT... då kommer Blågul in igen. (Sorry det var OT...tror jag.) Men ok men några här som ska fortsätta sen i Markförsvar som Insats ifall det blir krig? Resten av livet då.. (Det är ej OT efter som det är FVRF.) Quote
Fk Satan Posted January 30, 2007 Report Posted January 30, 2007 Okej. Ni har insett det själva ni är OT nu. Bara att ni kommer in på topic igen. Har plockat bort några inlägg som var lite väl OT. Vill ni "chatta" med varandra använd PM, utväxla MSN-adresser, skapa en egen IRC-kanal etc. /BlåGul Quote
Skarec Posted July 3, 2007 Report Posted July 3, 2007 Vad trevligt! Jag gick med i FVRF för sisådär 2 år sen, fått hem lite papper osådär men aldrig om någon övning eller om hur man anmäler sig till någon. Någon här som kan berätta för mig hur det går till? Quote
skaya Posted July 3, 2007 Report Posted July 3, 2007 Ta kontakt med dina ungdomsledare och hör. Vart bor du någonstans? Quote
Skarec Posted July 4, 2007 Report Posted July 4, 2007 Jag bor i Stockholm, vilken ungdomsledare är lämpligast? Quote
skaya Posted July 4, 2007 Report Posted July 4, 2007 Ungdomschefen bör ha bäst koll på kommande övningar. Quote
ViktorL Posted August 24, 2007 Report Posted August 24, 2007 Jag skulle kontaktat LSS (LuftStridsSkolan) i Uppsala. Tror de har övningar lite då och då. Annars kan du vara med oss på F17 Kallinge, finns några från Stockholm som är med där och vi har riktigt skoj på våra övningar. Quote
Fk BJU Posted December 18, 2007 Report Posted December 18, 2007 På F17 har man inte bara roligt utan har väldigt duktiga o kunniga befäl som hjälper vilsna ungdomar till rätta.Vi tar ner våra ungdomar från Småland för vi som u-ledare tycker att det är väldigt bra övningar nere på F17 tillsamans med FVRF , försvarsutbildar-u o hv-u. Quote
Vamtiin Posted June 10, 2008 Report Posted June 10, 2008 Ta kontakt med dina ungdomsledare och hör. Vart bor du någonstans? Kanske är lite sen, du kanske hittat ngn stans redan? Om du bor i den Kungliga Huvudstaden så kan du alltid söka till FBU - ULv (http://www.forsvarsutbildarna.se/lv/ulv/) där jag är med. Är ett par som kommer från Stockholm om jag inte minns helt galet... Quote
J.Nilsson Posted June 23, 2008 Report Posted June 23, 2008 Hej. FVRF ungdomssida är nu öppen för att titta på och registrera sig på dess forum. Denna sida är enbart till för FVRF ungdomar i nuläget. www.fvrf-u.se (VIKTIGT) När ni registrerar er skall ni uppge vilken avdelning ni tillhör så att jag vet att ni är med. OCH ni registrerar er med något som anger vem ni är... Så använd inte era Usernames och Nicknames från andra sidor. Dåligt Ex: Fighter22 eller Diablo536. Bra Ex: K.Karlsson eller Anders.Andersson Quote
linush Posted June 27, 2008 Report Posted June 27, 2008 Kan någon svara på ungefär när första övningen för GK börjar i år? Ifall det brukar vara samma datum dvs. Quote
skaya Posted June 28, 2008 Report Posted June 28, 2008 Vilken avdelning tillhör du linush? För FVRN har precis en sommarkurs avklarats på F21. Det finns en kommande höstkurs på samma plats, det är nästa grej som händer i FVRN. Quote
ViktorL Posted June 29, 2008 Report Posted June 29, 2008 (edited) Ska vara ärlig och säga att jag inte har den blekaste aning om när verksamheten sätter igång igen till hösten. Men har för mig att den startade v.36 förra året och ungefär samtidigt året innan dess så det är nog rimligt att den startar någon gång runt v.36 även i år. Någon med mera information eller kunskap om när det sätter igång får gärna komplettera EDIT: Upptäckte stavfel Edited June 29, 2008 by ViktorL Quote
linush Posted July 8, 2008 Report Posted July 8, 2008 Jag kontaktade J. Philipsson och han sa att övningarna började v.36, v.40 och v.47. GK börjar på fredagen v.36. Quote
O-son Posted January 10, 2009 Report Posted January 10, 2009 Jag är ungdom inom FVRF Vi tillhör det före detta F4. Quote
gyllene vingar Posted March 22, 2009 Report Posted March 22, 2009 (edited) Hej på er! själv tillhör jag region mitt, och man stöter oftast på mig i uniform på LSS i uppsala! (någon hade kanske genom mitt namn lyckats lista ut att jag har en smärre flyg fetish, gyllene vingar ni vet) @ Skarec (och andra) tillhör inte stockholm region mitt? vet i varje fall att någon sagt något om detta och att vi har haft en och annan stockholmare med på vissa övningar/kurser. om det visar sig att du skulle tillhöra oss skarec så kanske vi ses någon gång! du och andra intresserade i mellan sverige är ju självklart välkomna! (jag gillar när det är mycket elever på övningarna) slut. mvh gyllene vingar ps. rätta, rätta och rätta ifall jag har fel. Edited March 22, 2009 by gyllene vingar Quote
J.Nilsson Posted March 31, 2009 Report Posted March 31, 2009 Stockholms fd Flygvapenförbund tillhör inte någon region i dagsläget om jag mins rätt då det varit en del strul om att bilda region av många olika anledningar. Annars hade de nog tillhört region Öst. Stockholmare brukar dyka upp lite överallt. Finns ett par i Ronneby tom. Är för övrigt på F7 nu för tiden som Bitr innan inrycket i sommar. Vi syns kanske på P4 i maj. Toodeleu. Quote
swarnord Posted January 7, 2011 Report Posted January 7, 2011 Ingen som tillhör F-17? jag tillhör f-17 Quote
sillmackan Posted March 13, 2011 Report Posted March 13, 2011 Ingen som tillhör F-17? jag tillhör f-17 Ja jag med. Vilken kurs går du? Själv går man FK med Sgt. Blom i täten. Quote
Recommended Posts