Jump to content

Recommended Posts

Posted
Tältlag 1, jag skulle igentligen ha legat i 4 men Blom ändrade det.

aaah blom. haha jo han e konstig den. Rätt sur oftast. Men han va aschysst när jag hade skadat benet så var han så snäll så haha En liten kattunge :surprise: (Hoppas inte han ser detta.... :unsure: )

Posted (edited)

Hehe. Vi var ute hos er lördag kväll och tände era kaminer.

Var rätt kul att se er. Ni var komiga som fan! :happy:

Om någon av er sov i tältet som totalt gasades igen så ber jag om ursäkt för detta (Pappret vi använde för att skapa drag i kaminröret slocknade och täppte igen)

Hörde att ni gick vilse i skogen GK? Den är klassisk! Alltid några nya som ska irra bort sig.

Jag och mina kollegor kommer nog att gå som GB på slutövningen. Be till Kallén att ni kommer med mig eller Sigurdson för vi e bäst i LK :winner:

Edited by J.Nilsson
Posted
Tältlag 1, jag skulle igentligen ha legat i 4 men B*** ändrade det.

Den här B, som ni trots Blåguls påpekan nämnde vid namn, är han möjligtvis furir och gjorde lumpen på K3 förra året?

Posted
Tältlag 1, jag skulle igentligen ha legat i 4 men B*** ändrade det.

Den här B, som ni trots Blåguls påpekan nämnde vid namn, är han möjligtvis furir och gjorde lumpen på K3 förra året?

Oj.. Förlåt tänkte inte riktigt. Vet ej om han gjorde lumpen på K3 tror han gjorde det :winner: Men vet ej.

Posted
Hehe. Vi var ute hos er lördag kväll och tände era kaminer.

Var rätt kul att se er. Ni var komiga som fan! :happy:

Om någon av er sov i tältet som totalt gasades igen så ber jag om ursäkt för detta (Pappret vi använde för att skapa drag i kaminröret slocknade och täppte igen)

Hörde att ni gick vilse i skogen GK? Den är klassisk! Alltid några nya som ska irra bort sig.

Jag och mina kollegor kommer nog att gå som GB på slutövningen. Be till Kallén att ni kommer med mig eller Sigurdson för vi e bäst i LK :winner:

Noterar.Utför. Menige NilssoN!

Posted
Oj.. Förlåt tänkte inte riktigt. Vet ej om han gjorde lumpen på K3 tror han gjorde det :winner: Men vet ej.

Tänk, tryck, tala. :happy:

Jag tror jag gick ungdomsledarkursen med honom i somras. Är han från Kkna?

Posted (edited)

Tänk, tryck, tala. :happy:

Jag tror jag gick ungdomsledarkursen med honom i somras. Är han från Kkna?

Ja :)`Fänrik.skoog

Edited by Viper_FE
Posted

Låt oss inte överdriva forumsgraderna, då kommer det snabbt bli löjligt. I det verkliga livet är jag bara en liten ungdom (dock med rätt många utbildningstimmar och uppdrag utanför normal U-vht).

Posted

haha Jo nu ska vi inte börja med att gå OT... då kommer Blågul in igen. (Sorry det var OT...tror jag.) Men ok men några här som ska fortsätta sen i Markförsvar som Insats ifall det blir krig? Resten av livet då.. (Det är ej OT efter som det är FVRF.)

Posted

Okej.

Ni har insett det själva ni är OT nu. Bara att ni kommer in på topic igen.

Har plockat bort några inlägg som var lite väl OT.

Vill ni "chatta" med varandra använd PM, utväxla MSN-adresser, skapa en egen IRC-kanal etc.

/BlåGul

• 5 months later...
Posted

Vad trevligt! Jag gick med i FVRF för sisådär 2 år sen, fått hem lite papper osådär men aldrig om någon övning eller om hur man anmäler sig till någon.

Någon här som kan berätta för mig hur det går till?

• 1 month later...
Posted

Jag skulle kontaktat LSS (LuftStridsSkolan) i Uppsala. Tror de har övningar lite då och då.

Annars kan du vara med oss på F17 Kallinge, finns några från Stockholm som är med där och vi har riktigt skoj på våra övningar. :D

• 3 months later...
Posted

På F17 har man inte bara roligt utan har väldigt duktiga o kunniga befäl som hjälper vilsna ungdomar till rätta.Vi tar ner våra ungdomar från Småland för vi som u-ledare tycker att det är väldigt bra övningar nere på F17 tillsamans med FVRF , försvarsutbildar-u o hv-u.

• 5 months later...
Posted
Ta kontakt med dina ungdomsledare och hör.

Vart bor du någonstans?

Kanske är lite sen, du kanske hittat ngn stans redan?

Om du bor i den Kungliga Huvudstaden så kan du alltid söka till FBU - ULv (http://www.forsvarsutbildarna.se/lv/ulv/) där jag är med. Är ett par som kommer från Stockholm om jag inte minns helt galet...

• 2 weeks later...
Posted

Hej. FVRF ungdomssida är nu öppen för att titta på och registrera sig på dess forum.

Denna sida är enbart till för FVRF ungdomar i nuläget.

www.fvrf-u.se

(VIKTIGT) När ni registrerar er skall ni uppge vilken avdelning ni tillhör så att jag vet att ni är med.

OCH ni registrerar er med något som anger vem ni är... Så använd inte era Usernames och Nicknames från andra sidor.

Dåligt Ex: Fighter22 eller Diablo536.

Bra Ex: K.Karlsson eller Anders.Andersson

Posted

Kan någon svara på ungefär när första övningen för GK börjar i år? Ifall det brukar vara samma datum dvs.

Posted

Vilken avdelning tillhör du linush?

För FVRN har precis en sommarkurs avklarats på F21. Det finns en kommande höstkurs på samma plats, det är nästa grej som händer i FVRN.

Posted (edited)

Ska vara ärlig och säga att jag inte har den blekaste aning om när verksamheten sätter igång igen till hösten. Men har för mig att den startade v.36 förra året och ungefär samtidigt året innan dess så det är nog rimligt att den startar någon gång runt v.36 även i år.

Någon med mera information eller kunskap om när det sätter igång får gärna komplettera :lala:

EDIT: Upptäckte stavfel

Edited by ViktorL
  • 2 weeks later...
Posted

Jag kontaktade J. Philipsson och han sa att övningarna började v.36, v.40 och v.47. GK börjar på fredagen v.36.

• 6 months later...
  • 2 months later...
Posted (edited)

Hej på er! själv tillhör jag region mitt, och man stöter oftast på mig i uniform på LSS i uppsala! (någon hade kanske genom mitt namn lyckats lista ut att jag har en smärre flyg fetish, gyllene vingar ni vet)

@ Skarec (och andra)

tillhör inte stockholm region mitt? vet i varje fall att någon sagt något om detta och att vi har haft en och annan stockholmare med på vissa övningar/kurser. om det visar sig att du skulle tillhöra oss skarec så kanske vi ses någon gång! du och andra intresserade i mellan sverige är ju självklart välkomna! (jag gillar när det är mycket elever på övningarna)

slut.

mvh gyllene vingar

ps. rätta, rätta och rätta ifall jag har fel.

Edited by gyllene vingar
  • 2 weeks later...
Posted

Stockholms fd Flygvapenförbund tillhör inte någon region i dagsläget om jag mins rätt då det varit en del strul om att bilda region av många olika anledningar.

Annars hade de nog tillhört region Öst.

Stockholmare brukar dyka upp lite överallt. Finns ett par i Ronneby tom.

Är för övrigt på F7 nu för tiden som Bitr innan inrycket i sommar.

Vi syns kanske på P4 i maj.

Toodeleu.

• 1 year later...
  • 2 months later...