Foftot Posted April 8, 2007 Report Posted April 8, 2007 så nu e jag också med Faers nilsson. kommer ju rycka in som stridsfordonsförare. hoppas att jag får köra 122an min inskrivningsförettare skrev ner att jag hade det som önskemål allfall=) Quote
Dazzle Posted April 9, 2007 Report Posted April 9, 2007 http://www.mercai.com/foto.asp?dir=sierralima Där har ni lite bilder från 67:e kompaniet på P7. Härligt o se alla gula namnbrickor igen Quote
Marmoth Posted April 14, 2007 Report Posted April 14, 2007 Nu ligger man risigt till. 100 stycken på P7 ska få besked om att de inte får rycka in i januari 2008. "På P 7 utanför Lund stoppas utbildningen av 100 personer, bland annat mekaniker och sjukvårdare." Känns som om det gäller 3:e kompaniet. Quote
Faers Posted April 14, 2007 Report Posted April 14, 2007 Nu ligger man risigt till. 100 stycken på P7 ska få besked om att de inte får rycka in i januari 2008. "På P 7 utanför Lund stoppas utbildningen av 100 personer, bland annat mekaniker och sjukvårdare." Känns som om det gäller 3:e kompaniet. Känns som om det gäller MIG!! Jag ska ringa på måndag och prata med PV dock Quote
Faers Posted May 28, 2007 Report Posted May 28, 2007 Nu har ajg ringt, och det blev Insats i Juli istället Ngn annan P7are som hittat hit än? Quote
grodan_boll Posted June 4, 2007 Report Posted June 4, 2007 Nu har ännu en P7:are hittat hit. PSK jan 2008. Förhoppningsvis om inte nerskärningarna drabbar än Quote
Crosshill Posted June 18, 2007 Report Posted June 18, 2007 Jag har funderat på att maila P7 och fråga de vilket kompani man är placerad i. Det var en snubbe i forumet på lumpen.nu som sa att de redan borde ha placerat folk till kompanierna. Hade varit rätt roligt att kunna se vilka fordon man har chans att få köra nu, beroende på vilket kompani man hamnar i. Skjuter lite från höften här orkar/hinner inte bäddra fram för att se om någon besvarat din fråga. Förarna på stridsvagn 122 är PB uttagna och har minst 12 månaders utbildning, mig veterligen är förarna på stridsfordon 90 inte det, utan de är sk E-soldater. Jag kan ha fel i detta fallet. Det jag vet är att du MÅSTE ha körkort, vet inte hur gammal du är, men du har ju hösten på dig nu att skaffa det. Om du inte har körkort kommer du att omplaceras. Om du undrar så räcker det med ett B körkort. Quote
Crosshill Posted June 18, 2007 Report Posted June 18, 2007 Sen vad det gäller övningsfältet.. har inte p7 ett av sveriges största? Knappast ett av Sveriges största övningsfält. Däremot är fältet hyffsat stort och ganska öppet vilket gör att det lämpar sig väl för pansarförband. P7 säger själva att det har Sveriges största pansarövningsfält. Därom tvistar nog de lärde. Finns större övningsfält men på dessa får man inte öva med pansarfordon, strv 122 och liknande förstör en hel del när de framrycker. Quote
Crosshill Posted June 18, 2007 Report Posted June 18, 2007 Men om någon vet så för ni gärna hjälpa mig med lite frågor. Jag har hamnat på 4:de, dvs wemenhög, och som jag har hört så är det tydligen dåligt. Jag ville så klart hamna på 67:de, men det sket sig.. Jag har tjänsten StrfPB, men villka Stfrf finns det på 4:de? Och villka uppgifter har de.. Jag vet att dte är Stab grk, men vad finns det mer? OCh kan man som StrfPB haman på typ lastbilar? spaning på Revinge har strf 90 Quote
grodan_boll Posted June 20, 2007 Report Posted June 20, 2007 Någon som hört något nytt om hur nerskärningarna drabbar P7? Quote
Marmoth Posted July 3, 2007 Report Posted July 3, 2007 Någon som hört något nytt om hur nerskärningarna drabbar P7? Fick detta från Pliktverket idag: Ja nu är det bestämt men vad gäller P 7 så vet vi ännu inte riktigt vilka det blir. Detta ska bli klart under veckan, så återkom förhoppningsvis för sista gången nästa vecka. Quote
T-bone Posted July 3, 2007 Report Posted July 3, 2007 så återkom förhoppningsvis för sista gången nästa vecka.[/i] Det där kan man ju tolka olika. Quote
Marmoth Posted July 3, 2007 Report Posted July 3, 2007 så återkom förhoppningsvis för sista gången nästa vecka.[/i] Det där kan man ju tolka olika. Haha ja!! Jag har legat på och tjatat en del Quote
grodan_boll Posted July 3, 2007 Report Posted July 3, 2007 Visste det något mer om vilka delar som drabbades på P7 eller är det samma som innan? Quote
Marmoth Posted July 6, 2007 Report Posted July 6, 2007 Wohooo, jag fick behålla min tjänst på P7 Grodan_boll, ring pliktverket och fråga. Men du skulle vara 67:e har jag för mig? Så du borde inte oroa dig. Quote
grodan_boll Posted July 8, 2007 Report Posted July 8, 2007 Wohooo, jag fick behålla min tjänst på P7 Grodan_boll, ring pliktverket och fråga. Men du skulle vara 67:e har jag för mig? Så du borde inte oroa dig. Jo jag har ringt och de påstod att jag fick behålla min tjänst. Men det känns väl som att man inte ska säga för mkt innan man står där innanför grindarna. Quote
Foftot Posted July 9, 2007 Report Posted July 9, 2007 (edited) Fick ett brev från pliktverket idag dom har ändrat min tjänst från GC901 till GC902 så nu kan det bli båda förare och skytt. Men 28 januari ska jag inn iallfall:D Edited July 9, 2007 by foffe Quote
Marmoth Posted July 9, 2007 Report Posted July 9, 2007 Fick ett brev från pliktverket idag dom har ändrat min tjänst från GC901 till GC902 så nu kan det bli båda förare och skytt.Men 28 januari ska jag inn iallfall:D Nu blev jag nästan avis Jag blev bara omplacerad inom P7 men fick vara kvar som GC901. Alltså är det antagligen 4e eller 67e kompaniet som jag hamnat på. Ska ringa och fråga! Du har nog hamnat på 67e som förare/skytt. Quote
HannesFury Posted July 18, 2007 Report Posted July 18, 2007 Helloo there guys and flicks! jag ska rycka in i Januari , som s.k. plutonsjukvårdare (vilken jag hört inte finns längre) Va hände me den där träffen förresten? lite tråkigt om vi inte blir fler än tre-fyra? Quote
KalleZ Posted July 28, 2007 Report Posted July 28, 2007 (edited) Pansarskytte Här är kompanifilmen från Quebeq Lima (Pansarskytte på Revingehed) år 06/07 Har inte sett den själv än men jag tror att den är helt okej ;) Slänger upp en film till lite senare i veckan! Ha det bra så ses vi kanske i Januari Edited July 28, 2007 by KalleZ Quote
Marmoth Posted July 31, 2007 Report Posted July 31, 2007 PansarskytteHär är kompanifilmen från Quebeq Lima (Pansarskytte på Revingehed) år 06/07 Har inte sett den själv än men jag tror att den är helt okej ;) Slänger upp en film till lite senare i veckan! Ha det bra så ses vi kanske i Januari Riktigt nice film! Blev riktigt taggad av att se Leoparden i vissa sekvenser! Vi ses förhoppningsvis Quote
KalleZ Posted August 1, 2007 Report Posted August 1, 2007 Jo, det är ju ganska stor skillnad på den och strf 90 det som är ännu fetare är när pansarskytte och stridsvagn strider tillsammans. Vi gjorde inte det så ofta förra året, men det var skoj Quote
Marmoth Posted August 2, 2007 Report Posted August 2, 2007 Jo, det är ju ganska stor skillnad på den och strf 90 det som är ännu fetare är när pansarskytte och stridsvagn strider tillsammans. Vi gjorde inte det så ofta förra året, men det var skoj Nu hänger jag inte med :P Nu lät det som om du redan har gjort lumpen, och att vi kanske ses i januari? Hur går det ihop? Ja, ska bli skojj att se vad man får köra för något. Quote
KalleZ Posted August 5, 2007 Report Posted August 5, 2007 Jo, det är ju ganska stor skillnad på den och strf 90 det som är ännu fetare är när pansarskytte och stridsvagn strider tillsammans. Vi gjorde inte det så ofta förra året, men det var skoj Nu hänger jag inte med :P Nu lät det som om du redan har gjort lumpen, och att vi kanske ses i januari? Hur går det ihop? Ja, ska bli skojj att se vad man får köra för något. ja, jag gjorde lumpen förra året.. muckade nu i juni, men ska nog vara anställd som BFA i januari... med andra ord hjälpa till att utbilda er ungdomar Quote
grodan_boll Posted August 6, 2007 Report Posted August 6, 2007 Här kommer en film tillCherlie Quebec Tack för två bra filmer! Quote
grodan_boll Posted August 13, 2007 Report Posted August 13, 2007 Någon som vet om inkallelserna kommer denna månaden eller inte? Quote
david_88 Posted August 23, 2007 Author Report Posted August 23, 2007 Nu har de börjat trilla in.. Min polare har fått sin.. (6:e komp).... någon mer som fått dem? Quote
Marmoth Posted August 23, 2007 Report Posted August 23, 2007 Nu har de börjat trilla in.. Min polare har fått sin.. (6:e komp).... någon mer som fått dem? Nej ... men jag hoppas att jag får den imorgon isåfall! Quote
grodan_boll Posted August 27, 2007 Report Posted August 27, 2007 Nu har de börjat trilla in.. Min polare har fått sin.. (6:e komp).... någon mer som fått dem? Nej ... men jag hoppas att jag får den imorgon isåfall! Det var som fan... någon mer som fått den än? Quote
Recommended Posts