Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

ska kolla runt lite, om det krisar sig så har jag en Saab med plats för 4 pers (bor i alingsås så kan hämta med gbgs omnejd)

Edit : Tittar runt lite på SJ's sida medan jag väntar på deras kundservice.. hittar inte att några tåg imorgon är inställda(förutom ett tåg som går Jönköping - stockholm med avgångs tid 06.10 tåg nr. 512 och ett som går från uddevala - stockholm med avgångstid 06.25 tåg nr 478)

Sida till lista av inställda tåg.

peppar peppar.. :S

Edited by Myran
  • Replies 493
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted (edited)
ska kolla runt lite, om det krisar sig så har jag en Saab med plats för 4 pers (bor i alingsås så kan hämta med gbgs omnejd)

Edit : Tittar runt lite på SJ's sida medan jag väntar på deras kundservice.. hittar inte att några tåg imorgon är inställda(förutom ett tåg som går Jönköping - stockholm med avgångs tid 06.10 tåg nr. 512 och ett som går från uddevala - stockholm med avgångstid 06.25 tåg nr 478)

peppar peppar.. :S

jag kikar med runt på sj.se men det ger ju inte ett shit...hade vart najs om dom hade sagt nånting om morgondagens tåg också...kanske kommer ikväll...testade kundtjänsten med...men där var det upptaget...

ingen som vet nåt om bussar heller??

Hade vart fint om man kunde hakat på nån annars min bil är en liten celica och har bara plats för 1 mer än mig om man skall åka långt..;-)

Edited by Pvt Hedlund
Posted (edited)

Fick tag på kundtjänsten hos SJ, till mig svarade dom att det kommer kanske att gå men att dom måste höra med banverket, så det beror helt på om det har hamnat någon stor skit på spåren eller dyl. (duh)

Däremot sade han jag pratade med att om tågen inte går så kommer nästan garanterat ersättningsbussar gå. ;-)

Edited by Myran
Posted

ah det låter ju betryggande...man kan väl bara hoppas på det bästa...ska sova hos flickan idag och behöver åka nu...det känns ju inte alls stressat..! hehe dags att komma fram till sj nu! men står i kö så det löser la sig...

vi har ju iaf nåt att prata om imorn! om vi får prata överhuvetaget..;-)

Posted

oh well.. Kommer stå vid gbg station imorgon och se om tåget går.. om inte annat så får det bli bilen.. :)

Posted (edited)
Ser inte ut att vara några problem under morgondagen för oss som åker från uddevalla-herrljunga herrljunga-skövde.

Pratade just med Sj, tåget kommer med all sannorlikhet INTE att gå. vi från uddevalla med omnäjd får fixa en backup illa kvikt.

Enligt SJ´s hemsida är linjen mellan uddevalla-herrljunga herrljunga-skövde ännu inte avstängt 15 januari.

samma här, om inte tåget går, tar jag vägen om uddevalla å till skövde med min bil, nån som vill med i så fall?:P

Edited by Govik
Posted
oh well.. Kommer stå vid gbg station imorgon och se om tåget går.. om inte annat så får det bli bilen.. :dribble:

Okay myran, sätt en röd ros i bröstfickan så man vet att det är du isåfall..;) så kan man komma upp och be på sina bara knän om att få följa med.. men jag menar nu har det enna "slutat" blåsa så dom borde ju hinna dra väck allt tills imorn...mitt tåg går 0942 så dom har ju ett tag på sig..;)

NU pirrar det!

//Hedlund :banghead:

Posted (edited)
Ser inte ut att vara några problem under morgondagen för oss som åker från uddevalla-herrljunga herrljunga-skövde.

Pratade just med Sj, tåget kommer med all sannorlikhet INTE att gå. vi från uddevalla med omnäjd får fixa en backup illa kvikt.

Enligt SJ´s hemsida är linjen mellan uddevalla-herrljunga herrljunga-skövde ännu inte avstängt 15 januari.

samma här, om inte tåget går, tar jag vägen om uddevalla å till skövde med min bil, nån som vill med i så fall?:P

Det skall tydligen vara en extrem sport att åka med govik, så hur kan man säga nej till något sådant!

"Tågen i Västra Götaland, Halland, Blekinge och Småland kommer inte att komma igång förrän tidigast i morgon måndag, eventuellt ännu senare."

spännande....

Edited by HultenP4
Posted

asså det hära tåg shittet blir lite kaka på kaka...nervositet på nervositet.. fy bubblan....man har ju annat att tänka på!

snart dags att nana så man kommer upp imorn...har försökt ringa sj en jekla massa gånger men får la testa lite till innan man ska kvarta.. jävla service dom har iaf...:baskerPa:

Posted (edited)

http://www.sj.se/sj/jsp/polopoly.jsp?d=288...=sv&a=38823

Det ser mörkt ut.....

Tågtrafiken inställd

Västra Sverige

Tills vidare är all tågtrafik inställd i västra Sverige på grund av rådande väderlek.

Sträcka Datum Tågnummer Hänvisning

Se nedan

2007-01-14

samtliga

Se nedan *)

Se nedan

2007-01-15

samtliga

Se nedan *)

.......

Edited by Myran
Posted

sådär nu går jag till sängs, den som lever imorgon får se om man kommer fram! ush sicket sätt att gå och lägga sig på...är ju helt uppe i varv....jaja vi ses i skövde imorgon kamrater!

//hedlund

Posted (edited)

Det ser ju inte bra ut med tågtrafiken, men men får väl se vad som händer.

Det här känns inte kul, är hur pigg som helst. Skulle behöva ett par timmars sömn iaf.

Edited by Perra12
  • 2 weeks later...
Posted
Så där ja, pojkar.

Vad tycker ni om de första två veckorna?

lagom tungt, kul, och bra befäl har vi! jag tycker det verkar riktigt bra än så länge! bara jag sliper afganistan så...

Posted
Så där ja, pojkar.

Vad tycker ni om de första två veckorna?

lagom tungt, kul, och bra befäl har vi! jag tycker det verkar riktigt bra än så länge! bara jag sliper afganistan så...

Ja fan. Askul ju! Vadå slipper Afghanistan, det är ju det som är målet!

Ptja.. Vet inte huruvida man får lämna namn, så jag säger "fänrik G". Ni som ligger på 4 sk. plut, vet vem jag menar.

Utan för sjukan:

- Det är en dålig ovana ni håller där Andersson.

- JA Fänrik! Jag ska sluta!

Inte rökt sen dess.. Vilket är typ förra tisdagen (9:e) eller nått sånt.

Ganska ironiskt då fänrik själv snusar o_O

Vår stf löjtnant, när han fick se resultaten från första skjutningen:

Ni är en bra skytt Andersson, men er skjutställning är ju helt åt helvete!

*Jag ligger typ näst sist, med en 20m lucka, på en 200m värmeslinga som vi skulle springa*

*Fänrik G kommer springandes*

- Går det tungt Andersson?!

- Nej fänrik!

- Men va fan motivera kroppen då!

- Nu springer vi fänrik! (måste lätit aslöjligt)

*springer allt jag nånsin orkar typ 50m, å halv kollapsar*

Men det är sånt som gör befälen glada! Att man visar att man vill, och gör så gott man kan!

Det mest fysiskt ansträngade hitills för min del var när vi skulle åka hem från senaste PEK passet.

Stf löjtnant: Bussen står dääääär borta! Åker den, får ni marschera tillbaka!

Sprinta typ 200m med full stridspackning, å fänrik, å stf löjtnant åkte breve i en lastbil å flina.

Haha, men det va kul!

Kan knappt bärga mig tills vi skall springa 2km på 11:15.

MÅSTE klara det, så jag har chans att komma med till Afghanistan :unsure:

Posted (edited)

Min uppfattning om det här inrycket, baserat på det jag sett och det jag hört från känningar på Wilska, så verkar det verkligen som en nitlott att rycka in på sommaren. Det fina sommarvädret verkar göra det mycket lättare för befälen att jävlas med soldaterna.

Att "ni" kunde gå till soldathemmet redan klockan halv 8 fjärde kvällen, i civila kläder, och slänga i er en kebabtallrik sved nog i många augustiögon... :-P

Edited by simon
Posted

Förstår vad du menar, men det är helt och hållet avsiktligt av befälen. De har uttryckligen sagt att de går "lite varsammare fram" med oss, i alla fall vår pluton, eftersom vi inte har råd med att förlora fler; vi var underbemannade redan från dag 1.

Vi kanske får lite gap och skrik lagom till augusti :-P

Posted

Japp, vi tappade förhållandevis många i början, vilket märks av nu när vagnarna skall fyllas med besättningar!

Absolut no hard feelings över det, men det kändes lite surt :-P

Vad händer de kommande veckorna då?

Lycka till! :)

Posted
Japp, vi tappade förhållandevis många i början, vilket märks av nu när vagnarna skall fyllas med besättningar!

Absolut no hard feelings över det, men det kändes lite surt :navy:

Däremot har jag förstått att de varken haft fruktstund eller befälsledd vila. Så tro inte att augusti inrycket var särskilt hårt.

Posted
Min uppfattning om det här inrycket, baserat på det jag sett och det jag hört från känningar på Wilska, så verkar det verkligen som en nitlott att rycka in på sommaren. Det fina sommarvädret verkar göra det mycket lättare för befälen att jävlas med soldaterna.

Att "ni" kunde gå till soldathemmet redan klockan halv 8 fjärde kvällen, i civila kläder, och slänga i er en kebabtallrik sved nog i många augustiögon... :navy:

vart är du löjtnad?

Posted (edited)
Däremot har jag förstått att de varken haft fruktstund eller befälsledd vila. Så tro inte att augusti inrycket var särskilt hårt.

Hårt var det inte absolut inte, men jag hävdar att allting är relativt ;-)

Fruktstunden var bästa stunden på dagen :-P

"Ett äpple var, ät. Tid för detta; 30 sekunder!"

Befälsstyrda vilan dagen innan första skarpskjutningen med Ak5:an var iofs ganska behövlig efter konstanta kvällstjänster fram till minst 2230... :navy:

Edited by simon
Posted

Så ja, om 1.5 timme sitter man på bussen på väg tillbaka...

Gött att komma tillbaka till lite ordning och reda, eller vad säger ni? ;)

Posted

vilka kompanier finns nu på P4? vad försvan när Wilska kom tillbaka?

Lifkompaniet (Stabsgranatkastarkompani)

Skånings kompani (Mekaniserat skyttekompani)

Wilska kompani (Lätt Mekaniserat skyttekompani)

Wartofta kompani (Stridsvagnskompani)

Södra Wadsbo kompani (Trosskompani)

Norra Wadsbo kompani (Ledning/Stridsvagnstransportkompani)

Grenadjärkompaniet [kvarn] (Mekaniserat skyttekompani)

Posted
3924, där har du hela listan på P4:s kompanier!

:)

så alla är fortfarande aktiva, nu när de starta upp ett "nytt" kompani?

Jag som har upplevt P4 som trångt redan när jag var där 2000.

Lite synd att mil.se inte hängt med, med info om kompaniet på hemsidan.

Låg själv på LBB så jag är lite nyfiken på den nya lätta mek bataljonen.