Jump to content

Recommended Posts

Posted
Aa, Sebb är från 3:e plut. ;-) Trevligt att råkas. Själv är jag från 4:e plut. :dong:

Det skulle vara jävligt kul att läsa denna artikel. Bor ju som sagt inte i "GP-området", och dumma som de är lägger de inte upp det på Nätet.

Men en från plutonen ska ta med tidningen på mån. ;)

Jasså det är DU som skiter i MIN toalett, pissar i MIN pissränna och spottar i MITT tvättställ? :)

haha nää skämt åsido. jodå reportaget var galet roligt skrivet och det finns en hel del bilder. den skildrar 3:e plut väldigt bra iaf.=)

vad gäller sjukdomar Liqi så är vi på 3:e inte lika drabbade som de på 4:e och har bara haft en sjuk till skillnad från deras, rätta mig om jag har fel DavvE, 15 sjuka.

Vi har något som kallas immunförsvar. Å andra sidan är vi rätt vana vid bajsbakterier då vi städar toaletten varje dag. :banghead:

• Replies 493
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted (edited)

Njae det har väl inte vart helt lätt. Vi var tvugna att ställa in stridsutb förra i torsdags för att mer än halva plutonen var tvugna att sjukmönstra.

Själv blev jag liggande på logementet med nära 41 graders feber :)

Edited by JonnyHazzard
Posted (edited)

Haha, Sebb.

Fan, det är ju ni som går i våran korridor, lämnar skitiga kvastar i städskrubben och inte kan ta bort matrester efter er i disken! :) Hehe Aja, slutskämtat.

Nej vi har märkt det, det är ju jävligt bra att ni inte har drabbats lika hårt som oss. Haha eller så kan det bero på att en är sjuk på varje logement så blir ju hela plutonen pucktvåor! Men nu efter lovet hoppas jag att alla är friska, det borde de ju vara. Ja, du har nog rätt, runt 15 st skulle jag tro ink mig själv. Hehe ja det kanske är därför ni inte är sjuka... å andra sidan vet ju inte vi vad ni gör av allt skit! :banghead:

Edit: Stavning...

Edited by DavvE
Posted
Haha, Sebb.

Fan, det är ju ni som går i våran korridor, lämnar skitiga kvastar i städskrubben och inte kan ta bort matrester efter er i disken! :) Hehe Aja, slutskämtat.

Nej vi har märkt det, det är ju jävligt bra att ni inte har drabbats lika hårt som oss. Haha eller så kan det bero på att en är sjuk på varje logement så blir ju hela plutonen pucktvåor! Men nu efter lovet hoppas jag att alla är friska, det borde de ju vara. Ja, du har nog rätt, runt 15 st skulle jag tro ink mig själv. Hehe ja det kanske är därför ni inte är sjuka... å andra sidan vet ju inte vi vad ni gör av allt skit! :-P

Jag tror du blandar ihop oss med SoT plut. Vi sköter oss ALLTID! :lala:

Vad vi gör av skiten är none of your business, men jag kan ju säga såhär... har du nånsin undrat varför befälen alltid har så dålig andedräkt?

Ja, hoppas ni är friska och glada nu efter vistelsen i det civila mörkret. Ska ni också bada isvak i veckan eller?

Slut, Kom.

Posted

Jaha, okej :).

Hehe okej. Joo det hoppas jag med, det borde ju alla var iaf. Hmm det vet jag inget om. Men jag tror inte det. Chefen sa hela schemat i fredas, nämde inget om det. Det skulle vara en syn...

Posted

Verkar som om ni inte kan mäta er med 1.plut, enligt major friskaste och renligaste plutonen på kompaniet :worthy:

En dag hade vi fyra förkylda, annars har vi bara haft nån knäskadad och en med sträckt hälsena (jag).

Vi kan minsann städa om oss, annat än man kan säga om 2. rbplut, sjukast på kompaniet :rockon:

Posted
Verkar som om ni inte kan mäta er med 1.plut, enligt major friskaste och renligaste plutonen på kompaniet :)

En dag hade vi fyra förkylda, annars har vi bara haft nån knäskadad och en med sträckt hälsena (jag).

Vi kan minsann städa om oss, annat än man kan säga om 2. rbplut, sjukast på kompaniet :worthy:

jaja visst vettö! får väl se hur bra ni klarar er "800mil i DEN riktningen" :rockon:

Posted
Verkar som om ni inte kan mäta er med 1.plut, enligt major friskaste och renligaste plutonen på kompaniet :)

Vi kan minsann städa om oss, annat än man kan säga om 2. rbplut, sjukast på kompaniet :worthy:

jaja visst vettö! får väl se hur bra ni klarar er "800mil i DEN riktningen" :rockon:

Pja, vi får ju alltsomoftast höra just "1000 mil i den riktningen", så där går ni ju bet :)

Hur går det förresten med benhinneinflammationen eller vad det var?

Posted

Vi kan minsann städa om oss, annat än man kan säga om 2. rbplut, sjukast på kompaniet :D

jaja visst vettö! får väl se hur bra ni klarar er "800mil i DEN riktningen" :lala:

Pja, vi får ju alltsomoftast höra just "1000 mil i den riktningen", så där går ni ju bet :)

Hur går det förresten med benhinneinflammationen eller vad det var?

du menar inflammationen i muskelfästet? jodå det är bara bra nu!

***BORTTAGET AV BLÅGUL***

Posted

Jahopp killar/tjejer?! Har ni tränat nu under ledigheten?

Har ni också fått ut ett träningskontrakt som ni ska följa, samt skriva träningsdagbok. Det har inte gått bra med det i alla fall. Varit alldeles för slö för att träna.

Posted

Hehe okej, det låter inte bra! I och för sig så har inte jag heller tränat så mycket som jag skulle ha gjort! :Malaj:

Men det får jag ta tag i som fysansvarig på måndag... :lol:

Har ni haft en bra ledighet då?

Posted
Hehe okej, det låter inte bra! I och för sig så har inte jag heller tränat så mycket som jag skulle ha gjort! :Malaj:

Men det får jag ta tag i som fysansvarig på måndag... :lol:

Har ni haft en bra ledighet då?

Ja, det har varigt under bart men började längta redan i torsdags...

Vi skulle väl öva strid i veckan?

Posted

Hehe, jag har också haft det bra...

Var på konsert med The Haunted bara det höjer stridsvärdet från en 5:a (max) till en 6:a. Samt att jag var på Magnus Betnér, han var jävligt bra!

Hmm, Ja jag tror det.. Och vecka 9 blir det skjutvecka. :)

Posted
Haha, Sebb.

Fan, det är ju ni som går i våran korridor, lämnar skitiga kvastar i städskrubben och inte kan ta bort matrester efter er i disken! :happy: Hehe Aja, slutskämtat.

Nej vi har märkt det, det är ju jävligt bra att ni inte har drabbats lika hårt som oss. Haha eller så kan det bero på att en är sjuk på varje logement så blir ju hela plutonen pucktvåor! Men nu efter lovet hoppas jag att alla är friska, det borde de ju vara. Ja, du har nog rätt, runt 15 st skulle jag tro ink mig själv. Hehe ja det kanske är därför ni inte är sjuka... å andra sidan vet ju inte vi vad ni gör av allt skit! :-P

Vad vi gör av skiten är none of your business, men jag kan ju säga såhär... har du nånsin undrat varför befälen alltid har så dålig andedräkt?

Ja, hoppas ni är friska och glada nu efter vistelsen i det civila mörkret. Ska ni också bada isvak i veckan eller?

Slut, Kom.

SoT sköter sig alltid :) , vi är ju stommen som wilska bygger på för bövelen. The shining example of what is to be expected of the company!

Posted
Haha, Sebb.

Fan, det är ju ni som går i våran korridor, lämnar skitiga kvastar i städskrubben och inte kan ta bort matrester efter er i disken! :happy: Hehe Aja, slutskämtat.

Slut, Kom.

SoT sköter sig alltid :) , vi är ju stommen som wilska bygger på för bövelen. The shining example of what is to be expected of the company!

Då kan HELA SoT använda städskrubb, toalett och tvättutrymme på våning 2 tycker jag. Jag tror inte 4e misstycker eller vad säger du Davve? :camo:

Posted

Hehe, verkligen inte!!! Jag håller med helt och hållet. De kan försöka att inte gå i korridoren också! ;)

Ska bli kul med skjutvecka nästa vecka - Hgr, pskott á 20mm samt skarpstrid. :)

Vi hade asskul i fredags, hade instinktivt skytte. Skjöt 240 skott.

Posted
Hehe, verkligen inte!!! Jag håller med helt och hållet. De kan försöka att inte gå i korridoren också! ;)

Ska bli kul med skjutvecka nästa vecka - Hgr, pskott á 20mm samt skarpstrid. :sleep:

Vi hade asskul i fredags, hade instinktivt skytte. Skjöt 240 skott.

Hur blev det för er? Blev det några 20mm-pskott? Vi fick nöja oss med 9mm pga ammunitionsbrist...

Dock tog vi igen det när vi övade stridspars växelvis framryckning skarpt. 50 m lång bana, ca 60 skott per genomförande.

Posted

@Liqi

Nej, tyvärr så blev det inte det... De sa att de sparade på de till en större övning istället.

Okej, joo vi skjöt väldigt mycket med. Speciellt under nattskjutnigen. Det var grymmt. Har film på det... :sleep:

Posted
@Liqi

Nej, tyvärr så blev det inte det... De sa att de sparade på de till en större övning istället.

Okej, joo vi skjöt väldigt mycket med. Speciellt under nattskjutnigen. Det var grymmt. Har film på det... :sleep:

Hehe jag förstår. Vi hade skjutit slut på vår vanliga 5.56-ammunition under mörkerskjutningen, så de sista två omgångarna fick ammunitionsutjämna så de hade ungefär 10 vanliga patroner i magasinet, resten fick vi fylla upp med spårljus. Det var grannt som fan :rolleyes:

Som tur för mig så ingick jag i lyspatrullen sista genomförandet så jag fick se hela spektaklet.

Posted
Jag vill inte verka omogen eller nått. Men e det nån som har nån aning om vem som är Bajsmannen som stryker omkrning på P4?

Nej, men jag lovar att den dagen han/hon/de lämnar avtryck på MIN toalett så kommer jag att "Hunt them down and punish them" för att citera G.W.Bush :lala:

Posted (edited)
Har ni en bajsman på Wilska? Har inte hört om något dylikt på mitt kompani.

Det är inte bara på wilska, det har på träffats bajs på väggen i en annan kasern på P4 med.

Edited by Skyttegruppbefäl
Posted
Har ni en bajsman på Wilska? Har inte hört om något dylikt på mitt kompani.

Det är inte bara på wilska, det har på träffats bajs på väggen i en annan kasern på P4 med.

Jag tror det var skånings som åkte på lite skit...

Posted (edited)

Haha, Bajsmannen! Han/Hon/Den/Det måste ju för fan vara helt j**la dum i huvudet!

Personen kanske är bajsfascist! :)

Edited by DavvE
Posted

Självklart drabbades vi av denne okände/-a fekaliemissbrukare.

Lagom trevligt att städa toaletterna morgontrött och djävlig för att upptäcka att någon -kastat- en skit så den fastnat och satt sig på väggen ca 0.5m från golvet.

Som tur är har vi tappra krigare som mer än gärna tar på sig lite skitgöra, så det var snabbt åtgärdat :)

Posted

Personen i fråga måste ju ha varit full, eller på något annat sätt påverkad.

Det finns också en liten chans att personen är sjuk av något slag...

Posted
Personen i fråga måste ju ha varit full, eller på något annat sätt påverkad.

Det finns också en liten chans att personen är sjuk av något slag...

eller så har någon JÄVLIGT tråkigt. riktar mina misstankar mot vaktstyrkan...