Jump to content
Sign in to follow this  
Gulo-Gulo

Nerladdnings forum?

Recommended Posts

Ja... tankte gar det att ha ett forum for nedladdning av manualer ex. Sold mtr och liknande som laggs in har pa forumet?

Galler ju da att nagon har dessa i Pdf eftersom det inte finns pa FMs sida.

Bara en tanke alltsa.

Suger min ide sa stang traden.

Idén är inte dum, dock:

§ 16. Spridning av upphovsrättsskyddat material, såsom filmer, program, spel eller musik är förbjudet, såvida Du ej har tillstånd från dess ägare eller äger materialet själv.

Idén är inte dum, dock:
§ 16. Spridning av upphovsrättsskyddat material, såsom filmer, program, spel eller musik är förbjudet, såvida Du ej har tillstånd från dess ägare eller äger materialet själv.
Jag har tidigare talat med "bok och blankett" (dvs FMLOG) ang. distribution av H Överlevnad som PDF, och det var inga problem så länge det inte rör sig om "kommerciellt syfte" - motsvarande borde gälla för annan FM litt.

Ringer du runt till alla upphovsrättshavare förutom FM och kollar då? :D

EDIT: Fippelfingrar

Edited by Vc_90

Njäe... :(

Jag tänkte enbart på FM publikationer - det är väl det enda man läser, eller? :P

Jag tänkte enbart på FM publikationer - det är väl det enda man läser, eller? :P

Det finns ju en anledning till varför dom tagit bort reglementena från hemsidan, tror ni då att dom vill att vi tillhandahåller dom för nerladdning?

The Swede :wacko:

Det finns ju en anledning till varför dom tagit bort reglementena från hemsidan, tror ni då att dom vill att vi tillhandahåller dom för nerladdning?

The Swede :D

Kan någon skaffa ett skrifligt tillstånd från rätt instanser , så vore det nog inga problem...

//Fu Dahlberg - Som föredrar den Amerikanska modellen, där allt skapat av myndigheter hamnar i public domain.

Men igentligen! Alla handlingar som upprättas hos svenska myndigheter kan begäras ut av

medborgarna med hänsyn till offentlighetsprincipen sålänge det inte hemligstämplats.

Att läsa reglementen bör väl vara en medborgerlig rättighet (skyldighet? :clap:).

Men igentligen! Alla handlingar som upprättas hos svenska myndigheter kan begäras ut av

medborgarna med hänsyn till offentlighetsprincipen sålänge det inte hemligstämplats.

Att läsa reglementen bör väl vara en medborgerlig rättighet (skyldighet? :D).

Jo, så kan tyckas men att lägga upp dom på en ftp-server är dock inte tillåtet.

Försvaret har beslutat att reglementena inte längre ska vara tillgängliga för gemene man att ladda ner som ftp-filer.

Då kan inte vi göra en egen sida där folk kan ladda ner dessa filer UTAN skriftligt medgivande från FM och med tanke på skälet till varför nerladdningssidan togs bort så tror jag att ett sånt tillstånd skulle vara väldigt svårt att få.

Sen får vi tycka vad vi vill om vad som är rätt och fel i denna fråga.

The Swede :clap:

Edit: Här blev man tvåa så att det står härliga till...

Edited by eskil