stolpskottet Posted March 19, 2006 Report Posted March 19, 2006 Jag ska till Brilliant mariner och jobba som skyddsvakt nästa vecka! Vad kan man kräva i utrustningsväg, skyddsvästar etc? Vi kommer anställas av FM för det här. Skulle vara intressant att se vad andra har för synpunkter och tankar. Vad har VPL vakt/insats styrkor för utr på skarpa uppgifter? Quote
"SSA" Gunny Posted March 20, 2006 Report Posted March 20, 2006 Jag ska till Brilliant mariner och jobba som skyddsvakt nästa vecka!Vad kan man kräva i utrustningsväg, skyddsvästar etc? Vi kommer anställas av FM för det här. Skulle vara intressant att se vad andra har för synpunkter och tankar. Vad har VPL vakt/insats styrkor för utr på skarpa uppgifter? Vi bruka få sådana jobb ibland när kasuner ska öppnas och vara öppna hela dagen i flera dagar, skyddsväst 94 och hjälm är ända skyddsutr som vi har då förutom vapen och m90 Quote
Hornet Posted March 20, 2006 Report Posted March 20, 2006 (edited) jahapp en till som ska ditt då ses vi där Skyddsutrustning du ska ha, lär du nog få order om. Edited March 20, 2006 by Sandqvist Quote
stolpskottet Posted March 20, 2006 Author Report Posted March 20, 2006 ok! då vet jag lite mer än ingenting iaf! Quote
Hornet Posted March 20, 2006 Report Posted March 20, 2006 kan ju skriva ner var vi har fått order om att ha med 9 dagar i Gbg Stridsutrustning Stridspackning Sovsäk liknande Civila kläder Inga synliga knivar Quote
PIC Posted March 20, 2006 Report Posted March 20, 2006 Inga synliga knivar Eh anledningen till detta?? Quote
A.Lundquist Posted March 21, 2006 Report Posted March 21, 2006 Vi kan räkna med att få ut Kroppsskydd 94 hörde ja... jippiiiii.... Quote
Hornet Posted March 21, 2006 Report Posted March 21, 2006 jippiii? :P Blir tungt och kul och Lundquist du får fan ta och slänga in mig på MSn snart elelr något ;) Quote
Vesku Posted March 21, 2006 Report Posted March 21, 2006 Jag ska till Brilliant mariner och jobba som skyddsvakt nästa vecka!Vad kan man kräva i utrustningsväg, skyddsvästar etc? Vi kommer anställas av FM för det här. Vad är Brilliant mariner för något? Quote
Mirage Posted March 21, 2006 Report Posted March 21, 2006 Inga synliga knivar Eh anledningen till detta?? Den förklaringen jag har fått är att vi inte är undantagna i knivlagen. Jag ska till Brilliant mariner och jobba som skyddsvakt nästa vecka! Vad kan man kräva i utrustningsväg, skyddsvästar etc? Vi kommer anställas av FM för det här. Vad är Brilliant mariner för något? Information från Marinen Quote
Fk Satan Posted March 21, 2006 Report Posted March 21, 2006 Jag ska till Brilliant mariner och jobba som skyddsvakt nästa vecka!Vad kan man kräva i utrustningsväg, skyddsvästar etc? Vi kommer anställas av FM för det här. Skulle vara intressant att se vad andra har för synpunkter och tankar. Vad har VPL vakt/insats styrkor för utr på skarpa uppgifter? Utrustning är enl Order från chef. Det är snarare din chef som du skall fråga inte oss här inne... Quote
1314 Posted March 21, 2006 Report Posted March 21, 2006 Han skrev "jobba" som skyddsvakt. Kanske är det så att det inte är med HV? Bara en fundering. Om det är så kan det ju vara lämpligt att veta vilken utrustning han bör ha av FM. Quote
Fk Satan Posted March 21, 2006 Report Posted March 21, 2006 Han skrev "jobba" som skyddsvakt. Kanske är det så att det inte är med HV? Bara en fundering. Om det är så kan det ju vara lämpligt att veta vilken utrustning han bör ha av FM. Fortfande chefens order. OCh ska man jobba som skyddsvakt så har du alltid en chef. Det är han som talar om för dig vilken utrustning som gäller för det aktuella objektet. Det är chefen för vilken bevakningspersonalen lyder under när den tjänstgör för bevakning som beslutar om bevakningsinstruktionen, den är i regel skriftlig. Quote
Hornet Posted March 21, 2006 Report Posted March 21, 2006 (edited) Lite info om vad som sk vara med är ju aldrig fel :P Kommer nog bli en lagom stor övning får hoppas något kul går in i vår hamn Participating Units NATO Forces CC-Mar HQ Northwood COMSUBNORTH NATO Undersea Research Centre, La Spezia (NURC) NAEWF MEWSG with TRACSVAN and EW POD’s Standing NRF Maritime Group 1 COMSNMG1 with staff (embarked on HMCS ATHABASKAN) HMCS ATHABASKAN (Flagship) FGS MECKLENBURG-VORPOMMERN ORP GENERAL PULASKI NRP VASCO DA GAMA USS SIMPSON Standing NRF Mine Countermeasures Group 1 COMSNMCMG1 with staff (embarked on FGS RHEIN) FGS RHEIN (Flagship) BNS CROCUS FGS PASSAU HNLMS SCHIEDAM HnoMS MAALOEY HMS BANGOR National Assets Participating ANBL NCAGS officers Shipping Control Point HNLMS VAN AMSTEL HNLMS HELLEVOETSLUIS HNLMS VLAARDINGEN HNLMS MIDDLEBURG (TBC) HNLMS ZIERIKZEE (TBC) CANADA 1 MPA Staff Officers MCM Divers DENMARK Naval District Kattegat AS Aalborg AS Karup NCGAGS Organisation 2 Staff Officers NAVEOD DA Forward Supply Unit Naval Home Guard District 1 and 2 1 T-17 (training aircraft) 1 EOD-team (Ashore) HDMS OLFERT FISHER HDMS PETER TORDENSKIOLD HDMS GLENTEN HDMS RAVNEN HDMS SKADEN HDMS HAVKATTEN HDMS STOEREN ESTONIA 2-3 Staff Officers ENS SULEV FINLAND 2-3 Staff Officers FNS POHJANMAA FRANCE 1 MPA 1 Clearance Diver Team FS PRIMAUGUET FS LYRE FS CEPHEE FS PERLE GERMANY 1 CTF staff 1 CTG staff (embarked FGS KARLSRUHE) Forward Logistic Site Wilhelmshaven 2 PA 200 1 MPA FGS KARLSRUHE FGS S72 PUMA FGS S73 HERMELIN FGS S75 ZOBEL FGS ELBE FGS AMMERSEE ITALY IT part of SILF Medical Role 2 Team (TBC) ITS SAN GIORGIO LATVIA LVNS VIRSAITIS (COM BALTRON embarked) LVNS NEMEIS LITHUANIA 1 MCM TA LNS KURSIS NORWAY Staff Officer Mobile NCAGS Unit 1 MPA Home Guard HNoMS TJELL HNoMS GEIR HNoMS RAVN HNoMS STEEG HNoMS VALKYRIEN HNoMS UTSTEIN HNoMS TRONDHEIM HNoMS NARVIK POLAND Staff Officers ORP FLAMING ORP KONDOR SPAIN COMSPMARFOR with staff (embarked SPS CASTILLA) COMGRUFLOT with staff (embarked SPS GALICIA) GEBRIMAR with staff (embarked SPS GALICIA) SP part of 1 LF Battalion 1 Naval Special Warfare Team SPS CASTILLA SPS GALICIA SPS PRINCIPE DE ASTURIAS SPS ALMIRANTE JUAN DE BORBON SPS PATINO SWEDEN Staff Officers Shipping Control Point (Goetheborg) FNSU (Forward national support unit) 1 MCM TA 1 EOD Team HSwMS GAVLE HSwMS SUNDSVALL HSwMS Visborg HSwMS SODERMANLAND HSwMS VEN HSwMS KULLEN HSwMS TROSSO TURKEY Staff Officer 1 FFG UNITED KINGDOM FDU 3 Staff Officers 3 NAVY LYNX 1 MERLIN RFA FORT GEORGE (TBC) UNITED STATES OF AMERICA Staff Officers 1 MPA USS ALBANY USS LARAMIE 1 EOD Team UKRAINE 3 Staff Officers 1 LF COY 1 IL-76 1 Harbour Protection Team Någon på forumet som ska vara med? Edited March 21, 2006 by Sandqvist Quote
dxl Posted March 21, 2006 Report Posted March 21, 2006 (edited) Ska ni vara skyddsvakter så får ni nog ganska tråkigt är min gissning. Knappast så att ni kommer pipa om och hänga med på en lösövning. Däremot så kan det ju bli mycket fina fototillfällen är jag övertygad om. Hur som helst, lycka till med allt. Edited March 21, 2006 by dxl Quote
Hornet Posted March 21, 2006 Report Posted March 21, 2006 Nej det vet man ju men hmm bra betalt att stå och hänga på ;) Men ja fota lär man ju göra om man får och då kanske lite bilder hamnar på ett forum nära er... Quote
skaya Posted May 28, 2007 Report Posted May 28, 2007 Fota? Som skyddsvakt bör du orientera dig om eventuella tilläggsförbud innan du bestämmer dig för något sådant. Quote
Hornet Posted May 28, 2007 Report Posted May 28, 2007 Som forums postare bär du förstått att detta var över ett år sedan :P Mar 21 2006, 16:45 Quote
Kockis Posted May 30, 2007 Report Posted May 30, 2007 Det hade ju varit riktigt fint att hänga med SÖD ut och sänka lite målfartyg Jag börjar sakna det livet mer och mer. Det kanske blir en ansökan till yop igen. Vad är det ni ska vakta? Båtar eller kasurner? Quote
stolpskottet Posted May 30, 2007 Author Report Posted May 30, 2007 Det hade ju varit riktigt fint att hänga med SÖD ut och sänka lite målfartyg Jag börjar sakna det livet mer och mer. Det kanske blir en ansökan till yop igen. Vad är det ni ska vakta? Båtar eller kasurner? Som nämnts tidgare så är uppdraget slutfört för över 1 år sedan. Det vi vaktade var bla olika marina EOD-team från bla frankrike och danmark. Har även för mig att det var någon båt som också fick vaktbesök av oss! Finns bilder/mer text i en tråd på forumet, tror Hornet har bättre kolla på det då det var han som postade bilderna! Quote
Hornet Posted May 30, 2007 Report Posted May 30, 2007 Båtar och människor var väl det vi vaktade samt basen. Bilderna vet ifan var jag postade dom men det var nog i seriösa fält bilder eller något sådant. Quote
Recommended Posts