Jump to content

Bilder på er själva i uniform..

Recommended Posts

• Replies 151
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Trevligt besök ute på vår checkpoint........Juli 2000

War is hell

Väcker liv i en tråd....

Posted Images

Lite vapenvård, Kosovo, VCP 3 (?)2002.

vrd3ri.jpg

"Postammo letdown" Kosovo 2002, Camp Victoria.

postammo6wy.jpg

KU F7 2005, någonstans utanför Karlstad.

kufbj4sx.jpg

Hitta en gemensam nämnare på bilderna och vinn en bulle.. ;)

• 4 weeks later...

f720052321gc.jpg

En kväll på F7, våren 2005.

vinterkurs5090610no.jpg

Vinterkurs i Hemavan, v 509.

korum06dec20050941at.jpg

Fanbärare vid Tingvalla Hemvärnsbataljons julkorum, december 2005. Jag bär Värmlands Regementes fana.

pict12826rb.jpg

Jag är signalist på vår "slutövning" med HVU, våren 2005.

En bild från senaste övningen .

En samövning med det Danska insats HV i Tirsturp (tror att de hette så )

Där av att vi blev utrustade med C7a1 ett skönt vapen .

dscn03285dd.th.jpg

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Lynx_39
      Hej,

Har ni farföräldrar eller liknande i faggorna, kolla med dem - är intresserad av bilder från tiden det begav sig - föredömligen scannade i digital form.

Trodde själv jag hade kollat av allt i min egen närhet då jag började prata med morfar om min forskning kring pansarbil m/41 som rullade på Gotland och som i princip INGEN vet så mycket om...då visade det sig att han själv gjort rekryten 1947 på I 18 som hästskötare - då jag visade ett antal olika pansarbilar på foton kunde han pricka in vad han hade sett i fält - pb m/41.

Dessa "farbröder" håller på en massa intressanta minnen, ofta från beredskapsåren - det är viktigt att vi tar tillvara på dessa - så ut och intervjua era nära och kära.

Lynx_39

• By CfrHGB
      Jag har sett många som klagar på alla de posingbilder som finns och frågar nu alla er på forumet om ni har några bilder som visar hur man "borde" se ut i fält.
      Allt fterfrågas, patrull, framryckning, o-plats, spaning, eldledning, prickskyttebilder, you name it...
      Jag efterlyser i princip vad som helst såvida de visar välcamouflerade soldter på väg mot några intet om anande fi ;)

Dela med er!!!

PS: Kan vara kul om nu hade tagit bilder framifrån, så som eventuella fi skulle sett er, och kanske även ritat ut var ni verkligen befan er

Har jag svamlat allt för mycket eller förstod ni åtminstonde lite

- REGLER FÖR ATT FÅ POSTA I DENNA TRÅD -
      Ni skall ha kollat upp att bilderna kan visas för alla
      Bara för att DU som äger bilderna kan se dem innebär inte automatiskt att resten kan.
      Det får inte vara en sida där man måste logga in på nått sätt
      Det får inte vara en sida med spärrad bandbred
      Det får inte vara bilder som på nått annat sätt gör att alla inte kan se bilderna
      Det finns trådar som tipsar om servrar där man kan lägga upp bilder utan kostnad. Läs dom om ni inte vet.
    • By Mässbesökaren
      Hej forumet.

(Hittar ej rätt plats för frågan här på forumet. Admin, flytta mig gärna om jag hamnat fel!)

Jag och en kamrat har tagit fram ett kortspel med militär/försvarsmakts-tema. Ifrån början var detta ett Jippo till en återträff där bilderna på korten bestod av bilder på faktiska gruppmedlemmar. Uppskattningen har dock varit hög och vi har fått höra att det kan vara värt att försöka ta det ifrån jippo till ett faktiskt kortspel. 

Jag vet dock att det är svårt med bilder i sådana här sammanhang. Att använda försvarets bilder är naturligtvis uteslutet, men är det någon som vet hur det ligger till med privata foton?

Jag talar naturligtvis inte om bilder på känslig information eller utrustning, utan privata fotografier på t,ex kulspruteskytt i eldställning, skenmineringar och soldater och fordon i övrigt.

Tack på förhand/
      Mässbesökaren
    • By Pal
      Upphittade bilder.

http://imgur.com/a/ZBniy
    • By Darkwand
      https://www.flickr.com/photos/bundeswehrfoto/

• Create New...