simon Posted April 29, 2006 Report Posted April 29, 2006 Jag verkar ha försnillat lappen om infohelgen. Kan någon snäll själ skriva av vad som står på den? Quote
Wardy Posted April 29, 2006 Report Posted April 29, 2006 Jag verkar ha försnillat lappen om infohelgen. Kan någon snäll själ skriva av vad som står på den? Till dig som skall göra värnplikt vid Skaraborgs regemente under 2006/2007 Härmed inbjuder skaraborgs regemente P4 dig till informationsmöte inför värnplokten 2006/2007 under helgen 6-7 maj. Inryckningen sker klockan 12:00 under lördagen vid respektive kompani. Vägvisning sker från infarten till kvarn. Program Information från respektive kompani. Föreläsning om internationell tjänst. Information om fysisk status, förberedelser inför värnplikt. Utdlning av kängor, för att du skall kunna "gå in" dem innan inryckning. Information från värnpliktiga från förra årets värnpliktskull. utryckningen sker klockan 12:00 under söndagen. Under informationshelgen kommer du att bo i det logement som du senare kommer att bo i under din värnplikt. mat kommer att serveras i militärrestaurangen utanför P4 vakt. Under lördagen den 6 maj serveras luch klockan 11:00 före inryckning. Under söndagen 7 maj serveras luch efter utryckning. Under träffen kommer du att använda dina egna civila kläder. Därför skall du medta oömma tåliga kläder och även körtkort/id. Resor med buss kommer att avgå från: Jönköping Rese C Bussgods 09:30 Linköping Jvgsn 10:00 Örebro Fredsgatan 09:00 Eskilstuna Bussterm 08:00 Katrineholm Busstorget 09:00 Hoppas du fick de svar du behövde Quote
Womack Posted April 29, 2006 Report Posted April 29, 2006 (edited) "Välkommen till en spännande och utmanande tid vid Skaraborgs refemente P4 i skövde. I den här foldern kan du läsa om hur hela Försvarsmakten förändras och värnplikten med den. Skaraborgs regemente står väl rustat inför denna förändring. Vid P4 finns ett av de mest modernt utrustade förbanden i Europa, med en officerskår som har mycket internationell erfarenhet samt bra utbildningsbetingelser. Det är här, i detta förband som du ska spela en mycket viktig roll. Din insats avgör! Därför är du som rycker in vid P4 i augusti inbjuden till en informationshelg inför din kommande värnplikt. Syftet med träffen är att du ska få en möjlighet att förbereda dig inför värnplikten på bästa sätt. Under träffen får du information som är viktig inför din kommande tjänst samt träffa dina blidande befäl. Du får också träffa dina framtida kamrater som kommer att genomföra värnplikten tillsammans med dig. För att du dessutom på bästa sätt ska kunna förbereda dig inför inryckningen, kommer du få ut dina kängor utkvitterade samt information om hur du fysiskt kan förbereda dig inför din värnplikt. Inbjudan Härmed inbjuder Skaraborgs regemente P4 dig till informationsmöte inför värnplikten 2006/2007 under helgen 6-7 maj. Inryckning sker 12.00 under lördagen vid respektive kompani. Vägvisning sker från vakten på P4 skövde. Program * Information från respektive kompani * Föreläsning om internationell tjänst * Information om fysisk status, förberedelser inför värnplikt * Utdelning av kängor, för att du ska kunna gå in dem innan inryckning. * Information från värnpliktiga från förra årets värnpliktskull Utryckning sker klockan 12.00 under söndagen Under infohelgen kommer du bo i det logement som du senare kommer att bo i under din värnplikt. Mat kommer att serveras i militärresturangen utanför P4 vakt. Under lördagen den 6 maj serveras lunch 11.00 före inryckning. Under söndagen den 7 maj serveras lunch efter utryckningen. Under träffen kommer du att använda dina egna civila kläder, välj därför oömma tåliga kläder och ta dessutom med träningskläder för utomhusbruk. Ta även med körkort. Resor med buss kommer att avgå från: Ort Plats Tid Göteborg Nils Eriksonsgatan vid 5;an huset, hotell Europa 0830 Uddevalla Järnvägsstation 0900 Borås Järnvägsstation 0900 Jönköping ReseC Bussgods 0900 Linköping Fjärrbusstation 0800 Karlstad Busstation drottninggatan 0900 Örebro Fredsgatan 0830 Anmäl dig genom att fylla i och klippa ut talongen nedan och sänd det till P4 via bifogat svarskuvert senast 060407 Vid frågor kontakta K-A Brink på telefonnummer 0500416392 eller via epost: [email protected] " Edit: Pucktvåa Edited April 29, 2006 by Womack Quote
simon Posted April 29, 2006 Report Posted April 29, 2006 (edited) Tack båda, vi syns om en vecka!! Edited April 29, 2006 by simon Quote
Womack Posted May 2, 2006 Report Posted May 2, 2006 Min kompis som skulle med på infon bangade ur idag, han åker till Danmark istället. Bara att ladda upp Mp3;n med musik och batteri :P Quote
MatsN Posted May 2, 2006 Report Posted May 2, 2006 Min polare bangade med, massa jävla prov elelr va hans snackade om.. IB-eleverna måste tydligen göra sina prov samtidigt, i hela världen..? ^o) Fan, gå en normal linje tyckte jag, men de dög tydligen icke. :P Någon som har en hint om vad vi skall göra där..? :P Sitter o funderar på om dom kommer djävlas nåt med oss, eller om de kommer vara som en vanlig infodag o plugget.. Polaren ska te K3 (tror jag..), o dem hade de sagt till att helst inte åka dit i egen bil, då de skulle ha brist på sömn... Får vi nån del av kakan, eller kommer dom dadda med oss? Några gissningar? =) Quote
Womack Posted May 2, 2006 Report Posted May 2, 2006 Jag tänkte ju mig myspys i logementen med tända ljus, kakor och sagostund Skämt åsido; Jag tror inte det är några konstigheter direkt. Quote
Mech.Inf Posted May 2, 2006 Author Report Posted May 2, 2006 (edited) Jag tänkte ju mig myspys i logementen med tända ljus, kakor och sagostund Skämt åsido; Jag tror inte det är några konstigheter direkt. Som dom skrev i brevet. Antagligen någon föreläsning, info mm. Sen är det väl inte omöjligt om det blir någon form av fys. //Martin (som är på klassresa till helgen ) Edited May 2, 2006 by Svensk.M Quote
MatsN Posted May 2, 2006 Report Posted May 2, 2006 Jaja, det lär hur som helst bli jävligt ball. Martin, vi som e där återger för dig när vi/du kommer tebaka, o jag lovar att jag skall undanhålla eventuella övermänskligt roliga händelser så att det skall låta som att du inte missade nåt särskillt!!! Gonatt boys! Quote
simon Posted May 3, 2006 Report Posted May 3, 2006 Blir bilburen färd via Nissastigen, över Mullsjö - Bottnaryd. Quote
Arion Posted May 3, 2006 Report Posted May 3, 2006 (edited) Är ju dags snart! Någon som ska åka bil till Borensberg från Skara/Skövde området? Edited May 3, 2006 by Arion Quote
Wardy Posted May 4, 2006 Report Posted May 4, 2006 Är ju dags snart! Någon som ska åka bil till Borensberg från Skara/Skövde området? mm ja ska till Borensberg....Dvs kvarn på Grenadjärkompaniet Granatkastarsoldat Quote
Arion Posted May 4, 2006 Report Posted May 4, 2006 Är ju dags snart! Någon som ska åka bil till Borensberg från Skara/Skövde området? mm ja ska till Borensberg....Dvs kvarn på Grenadjärkompaniet Granatkastarsoldat Men ska du åka bil från Skara/Skövde?, kan ju kanske vara ide att samåka isåfall, är ju en bit dit Quote
simon Posted May 6, 2006 Report Posted May 6, 2006 Åker till Skövde om 40 mins. Ser fram emot en trevlig och informativ helg! Quote
Womack Posted May 7, 2006 Report Posted May 7, 2006 Såja! Nyligen hemkommen från en mycket intressant informationshelg. Har varit både kul och lärorikt, och har träffat en hel del skönt folk Det jag uppskattade mest var nog berättelser om/kring utlandstjänstgöring, både negativa och positiva aspekter. Samt var det förstås mycket trevligt att klättra omkring i Lvkv;n och kila hur det såg ut Det som inte var så kul däremot var att vi inte fick ut några kängor pga av att dom inte var klara än, men annars upplevde jag det hela som givande. Så vad tyckte ni andra? Reflektioner! Quote
MatsN Posted May 7, 2006 Report Posted May 7, 2006 Tycker det var helt ok!!! Att vi inte fick kängorna är enligt mig TOTALT IG... Det var i första hand därför jag åkte... Sen fick man ju träffa framtida kamrater och befäl, vilket var ett väldigt plus! Väldigt intressant med informationen om utlandstjänst, och verkar vara trevligt folk i allmänhet!!! Hade dom fixat käng-detaljen så hade det varit en skitbra helg! =) //Mats, som gärna skippar resten av plugget o åker tillbaka imorron... Quote
simon Posted May 7, 2006 Report Posted May 7, 2006 (edited) Back to life. Jao, som ni andra har sagt så var edt en väldigt lyckad helg. Folket som kommer rycka in på Wartofta kommer jag lätt kunna trivas med, och befälen verkar helt klart schyssta! Infon var lättsmält och många frågor besvarades. Kul att tjejrekordet verkar ha slagits på kompaniet. Inte mindre än 10 tjejer kom till Skövde och Wartofta, som i övrigt hade en besöksratio på 60-70% av totala antalet inskrivna på kompaniet. Kort, Wartofta utbildar i år 2 Strv-plutoner á 4 vagnar, samt en stab-/stridstross-pluton. Vi GC700:or kommer först och främst att bilda Förar- och Vagnchefs-materialet. Dessutom verkade vi vara det enda kompaniet som slapp ta oss på led när vi skulle förflytta oss nånstans under helgen. Istället gick vi i klungor och snackade med varandra och befälen. Helt klart lite skönare, tycker jag. Bataljonen som skall utbildas kommande år på P4 är Viktor Johan/Victor Juliet (41:a bataljonen). Frågor på det? Jao, håller med MatsN, nu skulle man gärna åka upp imorrn igen. Motivationsgraden steg ytterliggare några procent! Tycker också det var synd att kängor inte följde med hem, men sånt är livet, vi får ta skoskaven i augusti istället... Edited May 7, 2006 by simon Quote
Womack Posted May 7, 2006 Report Posted May 7, 2006 (edited) Men ingen jag pratade med i mitt logement verkade ha något med lvkv;n att göra. Så jag hamnade nog med random people. Edited May 7, 2006 by Womack Quote
smirnoff Posted May 7, 2006 Report Posted May 7, 2006 Simon intressant! Så vi som är Gc700 kommer antigen bli vagnchefer eller förare? medan gc902 blir skyttar och laddare Quote
simon Posted May 8, 2006 Report Posted May 8, 2006 (edited) @Womack Hos oss var det bara att ta en ledig säng, så man sov knappast med det folket som man kommer arbeta tillsammans med senare. @Smirnoff Så är det på P4. Hur de gör på I19 vill jag inte spekulera kring. EDIT: Någon som vågar spekulera i varför man går ner på 2 plutoner med 4 vagnar, istället för som förut, 3 plutoner med 3 vagnar i varje? Man förlorar ju "bara" en vagn på det viset, så ekonomin kan väl inte vara huvudargumentet? Edited May 8, 2006 by simon Quote
Womack Posted May 8, 2006 Report Posted May 8, 2006 @Simon Okej, vi hade listor och krejjer utanför varje logement. Hehe när jag satt utanför matsalen uppe vid stenarna igår innan lunch, så tänkte jag på er andra soldf;are som skulle upp. Jag försökte visualisera hur en typisk "Simon" såg ut. "-Hmm han kanske..nej inte han." Behöver jag nämna att jag sökte efter någon som var lik killen på din avatar? Upptäckte detta när jag kom hem sen, att jag undermedvetet inbillat mig att du såg ut så. :P Quote
simon Posted May 8, 2006 Report Posted May 8, 2006 Haha, I wish. Ni/du vet väl förresten vem killen i min avatar är? ;) Jag sov ju i samma kasern, våningen över er. Tänkte själv på hur du borde se ut, men gav upp ganska snabbt. Ni var ju ganska många på Lifkompaniet ni med... :P Quote
Womack Posted May 8, 2006 Report Posted May 8, 2006 Är det inte doom snubben? Eller borde jag skämmas nu kanske? :P Jag säger doom eller wolfenstein 3d Hur resonerade du kring mitt utseende? Var det lång, biffig osv antar jag? ;P Isåfall förstår jag att du inte hittade mig. Quote
Mech.Inf Posted May 8, 2006 Author Report Posted May 8, 2006 Ni verkar alla haft en toppenhelg. Synd att man missa den. Ingen från Skånings som kan berätta lite om folket och befälen? Quote
MatsN Posted May 8, 2006 Report Posted May 8, 2006 Gjorde som er andra, sat o kollade efter andra soldf'are.. :P Rätt misslyckat antar jag... Tror att det blir rätt många förvånade ansiktn nör man ser hur alla andra ser ut..! :P :P Hade varit kul o bestämma tid/plats nån gång o gnugga lite sköld.. =) //Mats som FORTFARANDE vill tillbaka.. :P Quote
simon Posted May 8, 2006 Report Posted May 8, 2006 Är det inte doom snubben? Eller borde jag skämmas nu kanske? :P Jag säger doom eller wolfenstein 3d Hur resonerade du kring mitt utseende? Var det lång, biffig osv antar jag? ;P Isåfall förstår jag att du inte hittade mig. Neä, blev inte så mycket resonerade, insåg att ni var ganska många på Lif. Jao, DOOM-killen är rätt. Han är ju för skön! Quote
Womack Posted May 8, 2006 Report Posted May 8, 2006 @Simon Minns inte exakt hur många vi va på kompaniet.. men för många för att gissa soldf;are iaf.. @MatsN Gnugga sköld? Har nog aldrig hört det uttrycket innan, vad innebär det? :P Quote
simon Posted May 8, 2006 Report Posted May 8, 2006 @Svensk.M Alla inskrivna kommer om några veckor få ut en CD-skiva med en del av den infon som vi fick intryckta i oss i helgen! Quote
MatsN Posted May 8, 2006 Report Posted May 8, 2006 (edited) Hehehe, va gnugga sköld beror på vem det är du skall gnugga sköld med.. :P Att gnugga sköld med polarna e la att "hänga" lite, umgås... Att gnugga sköld med flickvännen är att.. Lägga plockepinn..? Edited May 8, 2006 by MatsN Quote
Recommended Posts