Jump to content

Recommended Posts

• Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Trodde också det med tanke på att det ser ut att vara på en stor hed som filmen är inspelad. Heder finns vad jag vet inte norr om Stockholm i alla fall. Dessutom skymtar jag diverse träslag som inte finns i Norrland. Så min gissning var P7 eller möjligtvis P4, men en kompis sade att det var I5 så jag blev lite tveksam. Sedan kunde det ju även ha varit på kvaleriregementet i Hässleholm eller var det i Kristianstad som det låg?

Posted

Något Kavalleriregemente har jag då inte sett till i Kristianstad eller Hässleholm under modern tid åtminstone, i Kristianstad låg A3 och P6, i Hässleholm låg P2 och T4.

A3 flyttades till Hässleholm -94.

Posted

Kan bekräfta att det är varken grytan eller dagsådalen (I5s övningsområden).

Och mig veterligen finns det inget hav vid Östersund. :happy:

Tycker snarast att det ser ut som antingen ravlundafältet eller Rinkabyfältet.

Posted

här kommer exakt svaret!

filmen är Rudolf Ludvigs 6e Pansarskytte Kompaniet på P7 03-04

Och det är ravlunda och revingehed som det utspelar sig.

tror oxå att där e ifrån ASÖ04 i malmö oljehamn

Tack :lala::camo:

Posted (edited)

Det är en del av Rudolf Ludvigs kompanifilm.

Det ni ser är inspelat på mästocka skjutfält (Sibövning), ravlunda skjutfält (slutskjutning med helt kompani) samt kortare sekvenser ur oljehamnen i malmö samt revinge övningsfält.

Det var ett bra kompani och en bra kompanifilm.

Edited by jake the snake
Posted

Är det någon som vet var man kan få tag på hela filmen? eller är det bara de som låg inne då som har den? Jag vet att den finns i mellan 45-60 minuters variation också.

Posted

jag tror att det bara är dom som muckade det året o officerare som har filmen men där e säkert någon som lagt upp hela på nätet.

Leta osså efter QJ kompani film den e osså cool :D

Posted
här kommer exakt svaret!

filmen är Rudolf Ludvigs 6e Pansarskytte Kompaniet på P7 03-04

Och det är ravlunda och revingehed som det utspelar sig.

tror oxå att där e ifrån ASÖ04 i malmö oljehamn

Tack :/:D

Stämmer bra.. Hur vet jag det? Jo min bror är med i en sekvens i filmen :)

Posted

Välgjord film, väldigt genomtänkt vald musik. Riktigt kul att kolla på.

Tyckte mig se en gammal polare skymta förbi på något ställe också, han låg inne där som GB då. SIB-sekvenserna ser ut att leva upp till hans beskrivningar av hur skoj det var :/

Posted
Är det någon som vet var man kan få tag på hela filmen? eller är det bara de som låg inne då som har den? Jag vet att den finns i mellan 45-60 minuters variation också.

Jag har hela filmen som en .AVI fil, men jag vet inte hur man gör för att lägga upp den så att alla kan ladda ner den. Om det finns intresse av det så får någon tala om hur jag skall göra.

Posted

Jag har hela filmen som en .AVI fil, men jag vet inte hur man gör för att lägga upp den så att alla kan ladda ner den. Om det finns intresse av det så får någon tala om hur jag skall göra.

kolla med eskil om hur du skall göra för att lägga upp den på hans ftp.

Posted

Jag låg inne på P7 Revingehed 03/04 på 6:e Kompaniet (Färs Compagnie)

Låg som skytt på stf9040a och tillhörde CR 3.Pskplut GC

Ryktet säger att vi var ett av dom bästa kompanierna både krigsmässigt och resultatmässigt. =)=)

Filmens inslag kommer ifrån :

Revingehed (Skåne)

Ravlunda skjutfält (Skåne)

Rinkeby (Skåne)

Mästocka (Halland)

Malmö hamn

ev. inslag från Skövde

Tyvärr har jag inte den riktiga filmen men jag kan garantera er att den är riktigt riktigt bra. Vill man se ett kompani med enorm laganda och som gör allt för att ha ihjäl fienden så fixa den riktiga filmen.

Speciellt ska ni se den svartvita stadsskyttedelen när vi var i Mästocka. 15-20 minusgrader och ett rent helvete men resultatet blev bra iallafall =)

Skryt skryt och mera skryt men måste bara säga att från vår sida var filmen slutordet på vilka som var bäst och det är antagligen därför den blev så bra!

:winner:

Filmen är gjord av en KB-elev som låg i 2.Pskplut 'BC'. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad han heter men det kommer väl fram någon gång. Ska se om jag kan vaska fram filmen och fixa upp den på en ftpserver. Isåfall slänger jag iväg en länk..

:happy:

Posted

Tycker det är tråkigt att man gör en hela SIB-delen i svartvit. En totalt överskattad effekt, som enligt mig förstör och gör det svråt att se vad som egentligen sker på skärmen.

Posted (edited)

Använd denna tjänst om du inte kan få ut den på eskils FTP. Vi vill ha filmen fort så jag rekomenderar att du laddar upp den på Filefactory först och sedan lägger in den hos eskil när han har tid :P

http://www.filefactory.com/

Edited by skinner
Posted

Nu är arbetet igång med att prångla ut filmen.

Bland annat en viss stridsfordonsskytt som i filmen ses hålla en 40 mm spränggranat med ett nöjt flin på läpparna är inkopplad på fallet, och jag tankar just nu upp den på filefactory.

Jag är lite kass på sånt här med ettor och nollor, därför kan det ta lite tid.

Hav överseende.

Posted
Bland annat en viss stridsfordonsskytt som i filmen ses hålla en 40 mm spränggranat med ett nöjt flin på läpparna

´

Haha, som han sen sprängde ett stort hål i en container med :D

Tror faktiskt det är med på filmen =)

Posted

Jag lyckas inte ladda ner den, inte ens efter att ha instalerat den där skumma download-managern.

Och inte har den dykt upp i incoming-katalogen på min FTP-server heller.... ;)

Posted (edited)

Efter att du installerat Red Swoosh kan du använda en annan download manager (Download Accelarator eller dylikt) för att tanka filmen.

*edit*

Eller inte? Efter 70% tvärdog den för mig.

Edited by Jonte