109 Eken Posted October 25, 2005 Report Posted October 25, 2005 En liten artikel från Corren.se plus ett bildspel. Vackert...
Bappelsinmannen Posted October 25, 2005 Report Posted October 25, 2005 Ojojoj, vackert är bara förnamnet....På den tiden så var flygplan...ja just det flygplan!! By the way så står det en slaktad draken ute på Dala Airport, verkar som den har stått där i minst 10 år nu.
Born Posted October 25, 2005 Report Posted October 25, 2005 Såg uppvisningsflygningarna live, inte ens chefens hårda förmaningar fick mig att hålla mig inne i värmen när man kunde gå ut genom en dörr och stå på första parkett. Måste säga att jag saknar det tunga flyget över malmen, Gripen i all ära, men när både lansen och draken flyger så är det..... Kärlek...
Danne Posted October 25, 2005 Report Posted October 25, 2005 Ja, det hade varit otroligt pinsamt om inte Johan 56 hade kommit upp i luften efter att ha stått på backen under hela den flygdagssäsong där den skulle varit stjärnan och firats hela sommaren... Vad jeg vet så lyfte den från Halmstad för första gången denna säsong igår ( säkert luftat sig före det dock).
DennisMan Posted October 26, 2005 Report Posted October 26, 2005 By the way så står det en slaktad draken ute på Dala Airport, verkar som den har stått där i minst 10 år nu. Varför står den där för? nån som vet, har sett den å undra hur den hämnat där.
achilleos Posted October 26, 2005 Report Posted October 26, 2005 Förmodligen för att öva räddningstjänsten i släckning av brand i flygplan.
Bappelsinmannen Posted October 26, 2005 Report Posted October 26, 2005 Förmodligen för att öva räddningstjänsten i släckning av brand i flygplan. Nja, den ser inte "bränd" ut, kan man ha använt den för att öva klargörning? Ska försöka fixa några bilder, lite känsligt dock eftersom jag tror att Dala Airport fortfarande klassas som militärt skyddsobjekt. //Nisse
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.