Jump to content

Navy SEALs BUDS Class 234


bartil

Recommended Posts

Någon som har sett denna dokumentär i 6 delar om Navy Seal's 6 månader långa uttagning, det s.k. "BUD/S" (Basic Underwater Demolition Seal training)? Vad tyckte ni om den isf?

 

Jag tycker det var en rätt intressant dokumentär faktiskt, men jag är också lite svag för just Navy SEAL. :lol:

 

Helt sjuka vågor dom paddlar i asså!

Link to comment
Share on other sites

Har också sett den. Verkar som att våra kamrater i väst lägger stor vikt vid styrka framför kondition hos sina soldater. Det var ju inga imponerande tids-krav dom hade på löp-testet som visas i första avsnittet. Inte en enda klarade det...

 

Men det ser lite fräckt ut när dom springer på stranden måste jag erkänna :P

Link to comment
Share on other sites

"It pays to be a winner"!

Måste vara fruktansvärt jobbigt med filmteam springandes omkring hela tiden.

Stopp där grabbar, kan ni ta om det en gång till?

 

Fast nog hade jag trott att det skulle vara värre än det såg ut på filmen...

Link to comment
Share on other sites

"It pays to be a winner"!

Måste vara fruktansvärt jobbigt med filmteam springandes omkring hela tiden.

Stopp där grabbar, kan ni ta om det en gång till?

 

Fast nog hade jag trott att det skulle vara värre än det såg ut på filmen...

 

Ja samma här... om jag jämför vad jag har sett/hört om Navy SEAL och t.ex KJ så tycker jag KJ verkar vara en mycket jobbigare utbildning (därmed inte sagt att det är varandras motsvarigheter...).

 

Men man ska ju verkligen inte lita på media, + att seals vattenträning verkar vara riktigt jobbig ,O

Link to comment
Share on other sites

Ja samma här... om jag jämför vad jag har sett/hört om Navy SEAL och t.ex KJ så tycker jag KJ verkar vara en mycket jobbigare utbildning (därmed inte sagt att det är varandras motsvarigheter..

 

Det är som redan nämts i tråden endast uttagningen inte utbildningen man får följa.

Link to comment
Share on other sites

Har för mig att dom har sagt 24 veckor nånstans, men det verkar inte stämma när man tittar på det femte avsnittet där dom säger att det är 10 veckor kvar för dom efter att dom klarat dykfasen. Och vid det laget borde det ha gått fem eller sex veckor om jag inte har blandat ihop veckoräkningen allt för mycket.

 

Fast uttagningen är det väl egentligen inte? Bara första fasen i utbildningen som är till för att sålla ut de som inte klarar av utbildningen eller inte har viljestyrkan att ta sig igenom den

Link to comment
Share on other sites

hmm, är du säker på det? det var iaf nån som bara var 17-18 år med i uttagningen, som klarade den dessutom?

 

Om du laser vad som star pa denna sidan www.seal.navy.mil sa ser du maste vara 18-28 years old (17 with parental permission) plus att du maste genomga foljande steg pa vagen att bli en :tveka: SEAL.

 

1.ENLISTMENT

2.BOOT CAMP

3. "A" SCHOOL

4. BUD/S

 

Details finns har Road to SEAL Teams - From Enlistment to BUD/S

Link to comment
Share on other sites

hmm, är du säker på det? det var iaf nån som bara var 17-18 år med i uttagningen, som klarade den dessutom?

Se ovan och ja, jag är säker på det. Det kanske inte ger mina påståenden mer tyngd i dina ögon, men jag tillhör Department of the Navy, hur lite jag än vill erkänna det! :tveka: Profiler är underbara saker att läsa igenom.

Link to comment
Share on other sites

För de som är intresserade av sälarnas fysiska träning:

 

Physical Training Activities of East Coast U.S. Navy SEALs.

Prusaczyk, W. K.; Goforth, H. W., Jr.; Nelson, M. S.

Naval Health Research Center, San Diego, CA

1994

 

http://stinet.dtic.mil/cgi-bin/fulcrum_mai...2FADA291290.pdf

 

För de som vill veta hur sälutbildningen ser ut i dag:

 

Warrior Elite: The Forging of SEAL Class 228

Dick Couch

Three Rivers Press

2003

 

The Finishing School: Earning the Navy SEAL Trident

Dick Couch

Crown Publishers

2004

Link to comment
Share on other sites

Stämmer bra.

 

Denna utföres med tänkt Team och bara efter att ha blivit godkännd under denna får de sin Treudd.

 

 

Det finns människor från andra länders militära styrkor som har genomgått BUD/s, genom att ha blivit sekonderade från sina förband.

Dock är du ju ingen SEAL för att du gått igenom BUD/s.

 

SEAL,s är per definition ett Amerikanskt förband, därför måste du vara Amerikansk medborgare.

Samt inneha en "security rating " av XXXX, Gerle är mer lämpad att ge ut den informationen än vad jag är.

 

 

//R.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...