Airborne_87 Posted April 26, 2006 Report Posted April 26, 2006 Sådå gubbar, 27 dagar kvar! Någon som börjar bli nervös...? Asså jag vet inte hur jag känner mig.. många olika känslor! Quote
Jonne Posted April 26, 2006 Report Posted April 26, 2006 Sådå gubbar, 27 dagar kvar! Någon som börjar bli nervös...? Asså jag vet inte hur jag känner mig.. många olika känslor! Känn inte, bara ge järnet! :P Always stay agile, mobile and hostile! Quote
resq Posted May 2, 2006 Report Posted May 2, 2006 Här har man gått o blivit sjuk - känns för jävla taskigt såhär inpå mönstringen. Har någon av er andra dragit på er förkylning eller slapp ni? Känner ett flertal som sitter hemma och snorar nu. Hoppas innerligt att det släpper snart så jag kan komma vidare med träningen.. för hemskt det här! Quote
Der Soder Posted May 2, 2006 Report Posted May 2, 2006 Fy fan! Har är man ute och springer och ger allt för att få sig en vinröd basker och så får man känningar av det alla fruktar "benhinneinflamation"! Jag tror i och försig inte att det är riktigt så illa som det skulle kunna vara men det känns ändå varje gång jag rör på mig. Därför försöker jag minimera min förflyttning. Jag hoppas innerliggt att det släpper innna fredag. Då är det ju info-helg och det skulle vara roligt att delta på denna utan att få ont i benet. Jag ska ringa min läkar-moster sedan och höra vad hon säger. Det borde vara ganska exakt tre veckor kvar tills vi antingen springer milen eller pressar armhäv nu.... TÄNK PÅ DET! Quote
Jonne Posted May 2, 2006 Report Posted May 2, 2006 Fy fan! Har är man ute och springer och ger allt för att få sig en vinröd basker och så får man känningar av det alla fruktar "benhinneinflamation"! Jag tror i och försig inte att det är riktigt så illa som det skulle kunna vara men det känns ändå varje gång jag rör på mig. Därför försöker jag minimera min förflyttning.Jag hoppas innerliggt att det släpper innna fredag. Då är det ju info-helg och det skulle vara roligt att delta på denna utan att få ont i benet. Jag ska ringa min läkar-moster sedan och höra vad hon säger. Det borde vara ganska exakt tre veckor kvar tills vi antingen springer milen eller pressar armhäv nu.... TÄNK PÅ DET! Har själv haft liknande känningar, men det var bara en nerv som fått en smäll. Hang in there!! Bli inte för modfälld, cykeln är ett bra alternativ till löpning. Jag skulle föreslå att du cyklar framtills extramönstringen. Sen ger du järnet och skiter i om det gör ont. Man får ju bara en chans. Quote
Der Soder Posted May 2, 2006 Report Posted May 2, 2006 ...sen ger du järnet och skiter i om det gör ont. Man får ju bara en chans... Fan Jonne! Du kanske är släkt med min moster... Hon svarade precis som dig! Troligen så är även jag släkt med min moster för jag brukar vara av den typen som inte slutar förrän jag absolut måste. Jag lovar att även om jag måste gråta (inombords givetvis) så ska jag ge precis allt om tre veckor! Fram tills dess ska jag dock ta det mycket piano och i stort sett bara anstränga mig på infohelgen innan extramönstringen. Quote
Jonne Posted May 2, 2006 Report Posted May 2, 2006 ...sen ger du järnet och skiter i om det gör ont. Man får ju bara en chans... Fan Jonne! Du kanske är släkt med min moster... Hon svarade precis som dig! Troligen så är även jag släkt med min moster för jag brukar vara av den typen som inte slutar förrän jag absolut måste. Jag lovar att även om jag måste gråta (inombords givetvis) så ska jag ge precis allt om tre veckor! Fram tills dess ska jag dock ta det mycket piano och i stort sett bara anstränga mig på infohelgen innan extramönstringen. Haha! ja vem vet... Men det är gött att du e den typen du beskriver. Man måste va lite så om man överhuvudtaget ska ta sig igenom fjs utbildning. Fett ös medvetslös Quote
Guest Halifax Posted May 9, 2006 Report Posted May 9, 2006 Vi ses på FJS v.22 grabbar! Lycka till! Quote
Guest joxxe Posted May 10, 2006 Report Posted May 10, 2006 Vilka ska ner den 22a maj? Är det bara jag eller :P ? Quote
Der Soder Posted May 10, 2006 Report Posted May 10, 2006 Frukta inte, jag kommer och kämpar med (inte mot, som en del tror) dig! Vi ska visa befälen att 87:orna allt är en årskull att räkna med Quote
Airborne_87 Posted May 10, 2006 Report Posted May 10, 2006 Haha det är inte mycket kvar nu! Hur känns det ni som redan ska mönstra den 22a? Förresten, ni som var på infohelgen på K3, hur gick det på testerna för er? Kanske är oviktigt men intressant :P 5 km - 20min50 Armhäv - 50 st Situps - 50 st Statiskt ryggläge - 2 min 30 Vänligen A Quote
resq Posted May 10, 2006 Report Posted May 10, 2006 Haha det är inte mycket kvar nu! Hur känns det ni som redan ska mönstra den 22a? Förresten, ni som var på infohelgen på K3, hur gick det på testerna för er? Kanske är oviktigt men intressant :P 5 km - 20min50 Armhäv - 50 st Situps - 50 st Statiskt ryggläge - 2 min 30 Vänligen A Är avis på dig som har hyffsat god marginal på armhävningarna och situpsen. Själv springer jag lika snabbt som dig och klarade 2:28 på ryggtestet. Armhävningarna är inget problem - det är när det blir strikt som det kan bli lite jobbigt. La av vid 32 eftersom jag inte lyckades hålla takten, men det var enbart för att jag inte kunde hålla samma takt som signalen. Jag misstänker (och hoppas) att de kör i kollektiv takt nere på FJS! Är riktigt dålig på situps - något jag hela tiden får brottas med. Speciellt den sortens situps vi gjorde nere på K3 i helgen på söndagmorgonen. Dvs. då man sträcker ut händerna och tar upp kroppen tills händerna är i knähöjd (ni förstår vad jag menar.) Har ni några tips på några alternativa ställningarna man kan köra tillsvidare? Ha det bra! Quote
Der Soder Posted May 10, 2006 Report Posted May 10, 2006 Hur vet ni vad ni fick för tider på löpningen? Jag har inte en aning men jag kom in bland de 20 första, det går dock inte att räkna så eftersom alla startade på olika tider. Ryggövningen klarade jag 3,10. Armhäven 33 Situps 82 (60) Gällande armhäven hade jag samma taktproblem som resq. Nu har jag börjat pressa armhäv som aldrig förr... Situpsen var ganska konstiga, jag gjorde ungefär 60 riktiga, sedan började jag glida med fötterna och nr 61 och framåt skulle aldrig vara godkända på en extramönstring. Jag låg dock kvar och gjorde mina fusk-situps tills killen med "kustjägare" på jackan kom. Då kunde jag inte med att maska längre... Vilka nummer och logement var ni? Jag var nr 219 på log 266... Quote
Waldemar Posted May 10, 2006 Report Posted May 10, 2006 (edited) Jag har efter omprövning fått förhöjd befälslämplighet och skickat in kallelse till extramönstringen. Fick höra att de brukar ta in alla som uppfyller kraven, så jag är väldigt glad idag =) Vill ställa en fråga till er som var på K3s infohelg. Hur utförde ni era armhävningar? Med blicken framåt eller ned i marken? Det sistnämda är betydligt lättare för undertecknad ^^ edit: resq - har för mig att man springer hela sträckan (förutom uppvärmningen) i eget tempo hos FJS. Tror att man hos KJ springer de första fem km samlat. Tror att det är inskrivningsförrättarens uppgifter. Edited May 10, 2006 by Waldemar Quote
Wannabe Kustis Posted May 10, 2006 Report Posted May 10, 2006 Vad var ryggövningen för något? Låg ni på en bänk med överkroppen utanför och hade kroppen helt rät så länge ni kunde eller? Quote
Guest joxxe Posted May 10, 2006 Report Posted May 10, 2006 Haha det är inte mycket kvar nu! Hur känns det ni som redan ska mönstra den 22a? Förresten, ni som var på infohelgen på K3, hur gick det på testerna för er? Kanske är oviktigt men intressant :P 5 km - 20min50 Armhäv - 50 st Situps - 50 st Statiskt ryggläge - 2 min 30 Vänligen A Är avis på dig som har hyffsat god marginal på armhävningarna och situpsen. Själv springer jag lika snabbt som dig och klarade 2:28 på ryggtestet. Armhävningarna är inget problem - det är när det blir strikt som det kan bli lite jobbigt. La av vid 32 eftersom jag inte lyckades hålla takten, men det var enbart för att jag inte kunde hålla samma takt som signalen. Jag misstänker (och hoppas) att de kör i kollektiv takt nere på FJS! Är riktigt dålig på situps - något jag hela tiden får brottas med. Speciellt den sortens situps vi gjorde nere på K3 i helgen på söndagmorgonen. Dvs. då man sträcker ut händerna och tar upp kroppen tills händerna är i knähöjd (ni förstår vad jag menar.) Har ni några tips på några alternativa ställningarna man kan köra tillsvidare? Ha det bra! Kan du förklara hur situpsen gick till? Ligga på rygg med händerna framåt och sedan böja sig uppåt tills händerna når knäna, är det så? Quote
bartil Posted May 10, 2006 Report Posted May 10, 2006 Så är det nog, ja. Det brukar vara standard i FM, iaf. vad jag har sett! Men det sättet tycker jag är lättare än "det vanliga". Sen måste man vila 1sek i överläget också eller? Quote
106 Posted May 10, 2006 Report Posted May 10, 2006 FM standard för genomförande samt krav för de moment som ingår i FMFysS hittar ni här. Quote
Airborne_87 Posted May 10, 2006 Report Posted May 10, 2006 Jag har efter omprövning fått förhöjd befälslämplighet och skickat in kallelse till extramönstringen. Fick höra att de brukar ta in alla som uppfyller kraven, så jag är väldigt glad idag =) Grattis!! Quote
Nimax Posted May 12, 2006 Report Posted May 12, 2006 Hej allihopa! Fan, det måste varit kul att få vara nere på K3 och få testa sig lite, se området osv. Jag är grymt avundsjuk. Jag har själv, enligt noggranna instruktioner om utförandet av situps, bösjsträck och rygglyftet av en kompis som var där, testat mig. Resultaten var följande: Sit-ups: 60 Böjsträck: 40 Rygglyftet: 2 min Dock var ju detta utan något nitiskt befäl på plats... Hur som helst jag tror inte man ska vara så säker på att FJS arbeter enligt FMfyss standard under sina tester. Skulle inte förvåna mig om befälen där använder sig av sin egna "FJS-standard". Så det blir till att sätta personbästa i alla grenar Jaha, då får man väl önska alla som ska ner första vändan LYCKA TILL! Så får vi se till att ses 31 juli! Bästa hälsningar. Quote
Airborne_87 Posted May 12, 2006 Report Posted May 12, 2006 Hej allihopa! Fan, det måste varit kul att få vara nere på K3 och få testa sig lite, se området osv. Jag är grymt avundsjuk. Ja, alltså det var lärorikt. Mycket intressant att "prova på" lumpen för en helg, även om det i min mening var ganska slappt. På riktigt kommer det bli mkt mer stress kan jag tänka mig.. Även roligt att se hur regementet ser ut (bästa var givetvis fjs hoppdrillningstorn!). Verkligen fint må jag säga! Quote
Waldemar Posted May 12, 2006 Report Posted May 12, 2006 Fick telefon idag, ska dit 22a - om 10 dagar! Ska försöka lägga tankarna på något annat, blir en lång väntan annars. Quote
Wannabe Kustis Posted May 12, 2006 Report Posted May 12, 2006 asså de där rygglyften var ju hur skonsamt som helst för ryggen det ända som kändes var baksida lår och röven men jag kanske låg fel eller nått sånt? tycker att rygglyft man gör på golvet äter rygguthålligheten mycket bättre än den där övningen! Quote
Guest joxxe Posted May 17, 2006 Report Posted May 17, 2006 (edited) 5 dagar kvar På fredag börjar vilan, enda som utövas då är BRA(K) fram tills lördag kväll, då vilan helt tar över. Se till att käka rätt och bara slappa som fan. Edited May 17, 2006 by joxxe Quote
Waldemar Posted May 19, 2006 Report Posted May 19, 2006 Jag har gått och blivit förkyld! Snorig, halsont, tjock i skallen. :( Får hoppas att det lägger sig lite till på måndag. I vilket fall sätter sig förkylningen inte i pannbenet ^_^ Quote
Der Soder Posted May 19, 2006 Report Posted May 19, 2006 I vilket fall sätter sig förkylningen inte i pannbenet Kan vara det bästa någon sagt på hela denna tråd... Åh, vad jag hatar mig själv för att inte lyssna på mina egna signaler För tre veckor sedan fick jag känningar i benhinnan, men jag tänkte: Äh, jag är tuff, jag springer en extra lång sväng så kanske det går över... Dumma mig! Fram tills igår hade jag tänkt vila ända fram tills den 22a. Igår kunde jag dock inte hålla mig längre utan gav mig ut på en springtur, naturligtvis kom känningarna tillbaka och jag funderar nu på om jag någonsin kommer kunna bli fallskärmsjägare... Så om ni ser en lång kille som sitter och grinar, inombords givetvis, så vet ni att det var benhinnorna som fällde honom! Jag har det däremot bättre än vad du har det Waldemar. En förkylning hindrar ju faktiskt kroppens funktioner på ett sätt som inte går att påverka. Smärta från en mindre benhinneinflamation däremot hindrar ju inga funktioner, det gör ju bara ont... Quote
Tackleberry Posted May 19, 2006 Report Posted May 19, 2006 Nu är det nära för er, grabbar! Riktigt nära... Waldemar; hoppas verkligen att förkylningen går över, tänk som sagt på att ta det riktigt jäkla lugnt i helgen, håll dig inomhus, drick mycket och drick varmt och SOV så mycket det bara går. Immunförsvaret tar stryk om man sover för lite, raka motsatsen om man sover ordentligt... Der Soder: Jag vet inte om du har kollat upp det själv förut någon gång, men jag har vänner och bekanta som har haft samma problem. Klasskamraten exempelvis, var iväg och kollade upp det, sedan skaffade han rejäla löparskor från löplabbet, med rätt pronation osv. Har även för mig att han har skaffat nya inlägg.. Så det kanske kan vara något, prova! Men får hoppas att det har lugnat sig lite tills på måndag... Jag kan tänka mig att det pirrar i magen ordentligt nu... Kör hårt på måndag, om ni överlever får ni gärna skriva en rad eller två här Önskar er alla som ska extramönstra LYCKA TILL! //Calle Quote
kilander Posted May 19, 2006 Report Posted May 19, 2006 alla är vi träningsnarkomaner jag har inflamerade muskelfästen i bröstet. men precis som der soder så är det bara smärta. Sen kan ju fys testerna inte va så långa så det är nog lungt. Kör sista löpppasset ikväll sen är det vila som gäller. Quote
Airborne_87 Posted May 19, 2006 Report Posted May 19, 2006 Kilander, Waldemar, Joxxe, Der Soder och alla er andra här som ska ner på måndag: LYCKA TILL! Quote
Recommended Posts