Jump to content

Detaljfoto efterfrågas

Sgt Tulo

Recommended Posts

Skulle någon vänlig själ vilja lägga upp bilder/länkar till bilder på hjälm 90? Jag skulle vilja ha rakt framifrån, från sidan och ovanifrån samt inredning. Gärna så högupplösta som möjligt. Tanken är att modellera hjälmen i 3dstudio.

Ja, jag har kollat på www.SoldF.com, men vyerna är inte helt i vinkel med hjälmens axlar.

Tack på förhand!

Edit: Utan hjälmduk!

/Sgt Tulo

Edited by Sgt Tulo

Om jag utgår ifrån att du (eller någon annan) inte vet vad 3ds Max är så renderar man ut (så gott man kan) fotorealistiska bilder av 3d-modeller efter att ha lagt på texturer och ljus. Jag fick inspiration av "Den tunna röda linjen" till en scen, fast med svensk utrustning. Tänkte ge mig på den.

Exempel på vad man kan göra om man är duktig (det möpigaste jag kunde hitta vid en snabb sökning):

Exempel 1

Exempel 2

Ser ju bara ut som lite gamalt hedligt photoshoppande?

Upplys mig, vad är fördelarna med att använda 3ds Max istället för PS?

Målis mycket fundersam. :baskerPa:

En av de riktigt stora fördelarna är att om man har två bilder man skall sammanfoga så kan man inte rotera eller vrida och vända på dem allt för mycket innan det börjar se lite för suspekt ut.

En 3D-modell kan man vrida hur 17 man vill och så kan man ändå fixa till en oerhört effektfull bild.

• Forumsledning

oj.. skillnad på att måla i 3DMax och PS .. ?! hehe

Vad är det för skillnad på 3D och 2D ..nästan samma fråga.

Det kanske kvittar men jag vill svara

Du målar med Photoshop, i 2D alltså, och så är du klar med din målning, men så kommer du på att, fan.. jag vill ju ha bilden från en annan vinkel.

-Resultat = Måla om allt.

Du "målar" i 3DStudio, i 3D alltså, och så är du klar med din målning, men så kommer du på, fan.. jag vill ju ha bilden från en annan vinkel.

-Resultat = du vrider lite på den till önskad vinkel.

:baskerPa:

Som Kimster säger, men lite bättre analogi av max (och andra 3d-prog) vore att tänka på det som att modellera nånting i lera, att måla i fina färger och ta ett foto av det. Sen att man magiskt kan få sin lermodell att röra på sig och filma spektaklet gör inte saken sämre =)

Kan vi dra upp några av föredelarna med max + photoshop ist för bara photoshop. Säg att man vill göra harrier på stranden-bilden och man har redan bilden på stranden utan planet. Antingen får man då leta upp ett foto på en harrier ur exakt rätt vinkel, med samma ljuskällor och bara använda photoshop. Vilket ger x antal timmar bildletning och antagligen inte optimalt resultat. Eller så bygger man en modell av objektet i 3d, ställer in sitt ljus så det matchar strandbilden, lägger den som bakgrund och renderar harriern. Och då kan man även använda modellen till annat.

Here's one I prepared earlier:

http://members.chello.se/straha/barney/skjold_sthlm.jpg

Fast jag är inte lika bra på fotorealistiska renderingar sen de som gjort de tidigare bilderna (var bara ett snabbt test med), mina talanger ligger mer åt realtidshållet ;)

Edited by Straha

Nope, tyvärr inte. Annars skulle jag hostat upp det i förra posten ;)

Enda jag har är det som finns på soldf och lite minnen.

Ingenting är bestämt ang en ev bf2version än. Så fort det har bestämts något så kommer det att komma upp på hemsidan. =)