Jump to content

Recommended Posts

Posted
Men lite kasst på förådet och maten smakar skit annars bara bra.

Tydligen är maten så dålig att ni måste åka ända till Barkarby för att äta? :P

photo00169se.th.jpg

Träffade på denna påväg hem från jobbet, iof träffade jag på flera men denna fastnade på bild. Kass bild dock men det är en mobilkamera.

• Replies 777
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Någon här som kommer att rycka in den 30 jan, och skall åka upp från gbg ?

/m21: som är bra nöjd med att ha fått tjänst tillslut.

Jag tänkte ta bilen från Gbg till LG på söndag. Är det någon som vill åka med så är det lungt.

Posted
Någon som kommer till stockholm kl 04 den 30:de?

kommer till sthlm den 29:e 23 tiden. ska träffa nån så lär väl kanske vara på centralstationen vid den tiden

Någon som kommer till stockholm kl 04 den 30:de?

kommer till sthlm den 29:e 23 tiden. ska träffa nån så lär väl kanske vara på centralstationen vid den tiden

Posted

Hallå alla blivande kollegor!

Om ett par timmar bär det av till Malmö för vidare transport till Stockholm.

Ett litet tips för oss som ska åka X2000 idag/inatt, gå in på www.internetombord.nu och skriv ut en kupong så får ni 1h gratis surfande :)

Ha de gott!

Posted

Fan va fint!

Vart uppringd om en gruppchefsvakans imorse. Tackade givetvis JA!

Ses på måndag grabbar.

//Clark :)

Posted
Fan va fint!

Ses på måndag grabbar.

//Clark :)

Då var du du som fick den istället för mig! :(

Posted

Fan va fint!

Ses på måndag grabbar.

//Clark :baskerFN:

Då var du du som fick den istället för mig! :(

Borde väl vart så. Tackade du nej eller?

Posted (edited)
clark så syns vi på mån. du hamnar i samma plut som mig... stf på fc :unsure:

Trevligt. Fan va kul det ska bli. Hoppas bara att SÄPO inte gräver upp nånting :clap:

Edited by Clark
Posted
Skulle vara intressant att få reda på hur många rapporterade malariafall som LA-missionerna är uppe i ?

/ SFC Hansson

Fall från LA03 borde ju trilla in vilken dag som helst.

Posted

Skulle vara intressant att få reda på hur många rapporterade malariafall som LA-missionerna är uppe i ?

/ SFC Hansson

Snackade med läkaren på LG för tre veckor sedan, då hade han inte hört något men han sa att det börjar bli dax för de första fallen.

Posted

/ SFC Hansson

Snackade med läkaren på LG för tre veckor sedan, då hade han inte hört något men han sa att det börjar bli dax för de första fallen.

Vad jag hört var det åtta eller nio stycken på LA01 som fick malaria och ett fall på LA02.

Posted

Fick tips av en kompis att FHM har i sitt senaste nummer ett reportage om FN-styrkan i Liberia.

http://fhm.spray.se/ShowArticle.aspx?jcs=2...til.FHM.Nyheter

Ut och köp!

Jag har läst artikeln i senaste numret av FHM - och det var la inget man gick i taket av direkt... :baskerFN:

Lite coola bilder, visst, och ett hyfsat långt reportage (ca tre uppslag...) men då FHM till största del handlar om snabba bilar, snygga brudar och de senaste trenderna inom mode, elektronik, sprit och annat som anses typiskt, shablonmässigt manligt tyckte jag att artikeln skruvats och stöpts lite väl mycket i samma form...

Jag har ju ännu inte varit i Afrika (ska med LA05) men med hänsyn till det lilla jag faktiskt vet, och är insatt i, tycker ju jag att sanningshalten va sådär (?)

För en person (läs: "civil") som inte har ngt att referera till kan man lätt tro att det är fullt krig och massakrer och barnsoldater hör till de svenska "über-super-soldaternas" vardag...

Mina fem.

Fast det är klart: all publicitet är bra publicitet. Kan ju inte skada om US får lite mer uppmärksamhet i de svenska folkhemmen... Jag ser ju - trots allt - hellre att svenska folket har ovan beskrivna bild utav livet i Liberia än att de får för sig att vi bara kommer ligga på beachen å spela volleyboll... Med "fel" reporter kunde kanske resultatet blivit detta istället...?

Vad säger ni andra som läst det? :baskerPa:

Läste FHM reportaget på leaven här om dagen. Skrattade så jag satte semlan i halsen. "Bakom fiendens linjer" hehehe. "Soldaterna får ringa ett samtal om dagen".. mmm trooligt...

Livlig fantasi kan man iaf inte säga att reportrarna saknar. Men vad gör man inte för att sälja några lösnummer?

Posted

/ SFC Hansson

Vad jag hört var det åtta eller nio stycken på LA01 som fick malaria och ett fall på LA02.

Snarare 9 än inga!

Posted

Fick erbjudande om samma tjänst jag redan tackat nej en gång till igår. PC verkade kunna sy ihop sakerna för mig men nu verkar det inte lika uppåt längre, nåja har ju redan kommit över att man missar LA05 en gång...

Posted

fasen va det har blitt tyst härinne....e ni för trötta för att avrapportera hur eran utblidning fortskrider....vi gammelyxor e ju naturligtvis intresserade hur det går för er....håll fanan högt :baskerFN::worthy::)

Posted

naj rapporterar väl då. denna vecka har gbs:en genomfört orderträning samt övat framryckningsformer fått lite info av en präst som bott i liberia. har även idag genomfört lite träning i gta.n. nästa vecka fortsätter med strid o sib på lövgrenska sjukhuset o annat intressant. just de. hade grtilsats utbildning o panga lite kravallpatron mot plywood figurer( kan konstatera att jag inte vill stå på fel sida om den kulan)

Posted

Sen har vi ju General konsul Lennart Xxxxx som fixar alla Visa till oss. Har inte förstått hans anknytning till Liberia. Men visa fixar ju det i alla fal!

Posted (edited)

Någon som vet vem som är Compchf eller plutonschf på Förråd LA05 ??? :lol:

Någon som vet mailadress ?? PM:a gärna

JohanB

Edited by JohanB
Posted
Någon som vet vem som är Compchf eller plutonschf på Förråd LA05 ??? :navy:

JohanB

Är det reservdelsvakansen du vill åt ska du nog inte höra med chef förråd (förråd är inte samma som reservdel), du bör då höra med plutonchef rep-pluton.

Posted

Någon som vet vem som är Compchf eller plutonschf på Förråd LA05 ??? :dribble:

JohanB

Är det reservdelsvakansen du vill åt ska du nog inte höra med chef förråd (förråd är inte samma som reservdel), du bör då höra med plutonchef rep-pluton.

Oppps mitt fel ...... :lol:

Självklart är det plutonschefen på rep-pluton jag söker !!

Posted

hallo...nån som har koll på vem som är plutonchef där det finns en vakant 203 skytt plats...?

• 3 weeks later...
Posted

jaha då var man hemma på sista lediga helgen och åker till afrika på måndag..

utb har varit bra och det är jävligt bra folk, vi har dessutom fått ut 90T som vi ska åka ner med..

:clap: läckert!