Jump to content

Kardborrband/ark


Tracer

Recommended Posts

Hej är på jakt efter oliv/militärgrön kardborre i ark eller band ca 50 mm eller bredare, jag har letat på olika nätbutiker (shelby, Point North mfl.) men ej hittat.

Kardborren skall användas på fältuniformen för att fästa tillägstecken, gradebetäckningar och andra märken.

Link to comment
Share on other sites

Kolla RECON

Recon har slutat med sin sömnadsavdelning och satsar numera bara på att sälja färdiga grejer.

Hör med http://www.gripband.se/

Dom verkar ha en del skumt, men vi snackar ett gäng metrar per beställning ... :o

Tjenis!

 

Det går fortfarande att beställa sömnadsprylar från recon men man måste ibland beställa lite mer. Vad jag har hört.

:D

Link to comment
Share on other sites

Jag citerar oblygt ett inlägg från "ett annat forum" som fokuserar på prylar ...

 

Har precis pratat med Måns och det stämmer.

Sömnadsmaterielavdelningen är nedlagd pga för dålig lönsamhet.

En order med lite olika spännen och någon meter nylon ger ju inte direkt några inkomster på grund av all hantering.

 

Han vill inget lova men eventuellt kommer den att återuppstå och då med färdiga förpackningar med nylon, spännen mm, så att det blir mer volym.

 

Vi hoppas på det bästa inför framtiden!

För en bättre leverantör går inte att hitta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 6 years later...
  • 4 weeks later...

Kan starkt rekommendera tacupgear. Mycket snabb leverans alla de tre gånger jag beställt och bra priser! Sen så finns även nametag tror det är .se som har väldigt mycket märken till svenska uniformer. De har även kardborreband (smala) för just namn märken.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vissa kommer med färdigsydd platta på båda armarna, vissa med platta på en arm. De riktigt gamla har inga plattor. Även om jag tycker det är lite småfånigt (hur ofta byter folk förband?) förstår jag varför - att låta knektarna sy märken på arbetstid är ett synnerligen dumt sätt att spendera skattepengar.

Link to comment
Share on other sites

Vissa kommer med färdigsydd platta på båda armarna, vissa med platta på en arm. De riktigt gamla har inga plattor. Även om jag tycker det är lite småfånigt (hur ofta byter folk förband?) förstår jag varför - att låta knektarna sy märken på arbetstid är ett synnerligen dumt sätt att spendera skattepengar.

Dessutom händer det att man måste byta märken fram och tillbaka ibland.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

En dum fråga men vilken del av plattan sys fast på uniformen? Behöver man andra märken eller går det bra med vanliga?

 

:Malaj: :Malaj: :tveka::happy:

Den mjukare är ju att rekommendera... Du behöver märken som har karborre, då den hårdare så den passar på den mjukare delen som du har sytt fast.

En del märken har det från lev. en del inte, mao kan vanliga märken ha karborre och vanliga märken kanske inte har märken.

 

Sammanfattningsvis gäller att både plagget och de märken du avser bära på detta måste ha varandras motsvarande kardborrefästanordning.

Link to comment
Share on other sites

Kan starkt rekommendera tacupgear. Mycket snabb leverans alla de tre gånger jag beställt och bra priser! Sen så finns även nametag tror det är .se som har väldigt mycket märken till svenska uniformer. De har även kardborreband (smala) för just namn märken.

 

Lite sent, men för den som fortfarande söker så hittade jag det jag sökte här:

http://www.nametag.se/kardborreband-c-108.html

 

/R

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...