Tracer Posted June 4, 2005 Report Share Posted June 4, 2005 Hej är på jakt efter oliv/militärgrön kardborre i ark eller band ca 50 mm eller bredare, jag har letat på olika nätbutiker (shelby, Point North mfl.) men ej hittat. Kardborren skall användas på fältuniformen för att fästa tillägstecken, gradebetäckningar och andra märken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted June 4, 2005 Report Share Posted June 4, 2005 Kolla RECON Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vargas Posted June 4, 2005 Report Share Posted June 4, 2005 (edited) Kolla RECON Recon har slutat med sin sömnadsavdelning och satsar numera bara på att sälja färdiga grejer. Hör med http://www.gripband.se/ Dom verkar ha en del skumt, men vi snackar ett gäng metrar per beställning ... Edited June 4, 2005 by Vargas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tracer Posted June 4, 2005 Author Report Share Posted June 4, 2005 Tackar Vargas, Gripband verkar ha en hel del =) ska ringa dem på tisdag. Ingen annan som behöver karborre, hör av er då kan vi gå ihop och köpa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wolfie666 Posted June 4, 2005 Report Share Posted June 4, 2005 Kolla RECON Recon har slutat med sin sömnadsavdelning och satsar numera bara på att sälja färdiga grejer. Hör med http://www.gripband.se/ Dom verkar ha en del skumt, men vi snackar ett gäng metrar per beställning ... Tjenis! Det går fortfarande att beställa sömnadsprylar från recon men man måste ibland beställa lite mer. Vad jag har hört. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vargas Posted June 4, 2005 Report Share Posted June 4, 2005 Jag citerar oblygt ett inlägg från "ett annat forum" som fokuserar på prylar ... Har precis pratat med Måns och det stämmer. Sömnadsmaterielavdelningen är nedlagd pga för dålig lönsamhet. En order med lite olika spännen och någon meter nylon ger ju inte direkt några inkomster på grund av all hantering. Han vill inget lova men eventuellt kommer den att återuppstå och då med färdiga förpackningar med nylon, spännen mm, så att det blir mer volym. Vi hoppas på det bästa inför framtiden! För en bättre leverantör går inte att hitta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted June 4, 2005 Report Share Posted June 4, 2005 Kolla här: www.supplycaptain.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tracer Posted June 13, 2005 Author Report Share Posted June 13, 2005 Nu har jag beställt 2 meter grön karborrband i 10 cm bredd från grippband. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Källberg Posted March 25, 2012 Report Share Posted March 25, 2012 Bumpar tråd Finns det nån bra webbshop som säljer smalare kardborreband? (se tygmärke ovanför namnskylt på FU90) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordor Posted March 25, 2012 Report Share Posted March 25, 2012 finns på tacupgear http://www.tacupgear.com/kardborreplattor/kardborreplatta-brst-12x3-grn-gra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1.skalman Posted March 26, 2012 Report Share Posted March 26, 2012 http://www.gearsoft.se/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Källberg Posted March 26, 2012 Report Share Posted March 26, 2012 Tack för hjälpen! Det blev Tac-Up gear! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slashi Posted April 19, 2012 Report Share Posted April 19, 2012 Kan starkt rekommendera tacupgear. Mycket snabb leverans alla de tre gånger jag beställt och bra priser! Sen så finns även nametag tror det är .se som har väldigt mycket märken till svenska uniformer. De har även kardborreband (smala) för just namn märken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joel Kraft Posted May 10, 2012 Report Share Posted May 10, 2012 Hur är det med M/90 L, har hört något om att den kommer med ark för utbildningstecken påsydda? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
903Lew Posted May 10, 2012 Report Share Posted May 10, 2012 Vissa kommer med färdigsydd platta på båda armarna, vissa med platta på en arm. De riktigt gamla har inga plattor. Även om jag tycker det är lite småfånigt (hur ofta byter folk förband?) förstår jag varför - att låta knektarna sy märken på arbetstid är ett synnerligen dumt sätt att spendera skattepengar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted May 10, 2012 Report Share Posted May 10, 2012 Vissa kommer med färdigsydd platta på båda armarna, vissa med platta på en arm. De riktigt gamla har inga plattor. Även om jag tycker det är lite småfånigt (hur ofta byter folk förband?) förstår jag varför - att låta knektarna sy märken på arbetstid är ett synnerligen dumt sätt att spendera skattepengar. Dessutom händer det att man måste byta märken fram och tillbaka ibland. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wolfie666 Posted June 4, 2012 Report Share Posted June 4, 2012 (edited) En dum fråga men vilken del av plattan sys fast på uniformen? Behöver man andra märken eller går det bra med vanliga? :Malaj: Edited June 4, 2012 by wolfie666 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted June 4, 2012 Report Share Posted June 4, 2012 En dum fråga men vilken del av plattan sys fast på uniformen? Behöver man andra märken eller går det bra med vanliga? :Malaj: Den mjukare är ju att rekommendera... Du behöver märken som har karborre, då den hårdare så den passar på den mjukare delen som du har sytt fast. En del märken har det från lev. en del inte, mao kan vanliga märken ha karborre och vanliga märken kanske inte har märken. Sammanfattningsvis gäller att både plagget och de märken du avser bära på detta måste ha varandras motsvarande kardborrefästanordning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GC1 Posted June 4, 2012 Report Share Posted June 4, 2012 På alla plagg jag sett sitter den "mjuka" delen på plagget och den "taggiga" på märket, och det gäller inte bara FM utan även 5.11 och Arcteryx mfl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RiP Posted June 6, 2012 Report Share Posted June 6, 2012 Kan starkt rekommendera tacupgear. Mycket snabb leverans alla de tre gånger jag beställt och bra priser! Sen så finns även nametag tror det är .se som har väldigt mycket märken till svenska uniformer. De har även kardborreband (smala) för just namn märken. Lite sent, men för den som fortfarande söker så hittade jag det jag sökte här: http://www.nametag.se/kardborreband-c-108.html /R Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts