Jump to content

studentpresent

dasdas

Recommended Posts

tar studenten i början på juni och morsan frågar vad jag önskar mig.. men jag har ingen aning vad jag vill ha, sa till henne att jag ville ha en bra digitalkamera.. nån som har nått tips på en bra present??

Hmm, har samma problem, jag har redan körkort. det jag behöver är en lägenhet i lund och det kan inte mi familj ge mig. Dessutom så vet jag att de har ganska kass ekonimi just nu, (studenten kostar ändå en del, speciellt om den sker på andra sidan landet).

Har en kompis som jobbar som officer. Han gav mig en camelbak i studentpresent, vilken kom väl till pass när jag ryckte in några månader senare.

Inte allt för vanlig studentpresent, antar jag. B)

jag fick en maffig systemkamera... mkt användbart om det inte hade varit för den digitala revolutionen och avsaknanden av energi att ställa mig i mörkrummet..

för det roliga med foto är ju att framkalla o kopiera...

men kamera e alltid bra, laptop (om du ska bli student), en resa

ny telefon, smycken, bestick (tråkigt men mkt användbart

Önska dig en strv 122 att åka hem i från utsläppet, dina polare blir garanaterat avundsjuka ;)

Ska du börja studera i Lund så önska dig en massa prylar till lägenheten, jag kan lova att det kostar bra mycket mer än man tror att införskaffa alla nödvändiga prylar, t-ex en damsugare, kokutrustning(ej snuskburk), tavlor o grejer.

Finns mycket kul som är tråkigt att få, men som gör sig i ett nytt hem.

Lycka till!

O oroa dig förresten inte för lägenhet i Lund, inte så rasande svårt som man tror. Det brukar fixa sig för de flesta. Dessutom ska du satsa på ett korridorboende... sjukt mkt roligare än egen lägenhet...

@ mattan, jag bor redan själv så jag har redan allt som behövs, i dubbel uppsättning eftersom vi är två som flyttar ihop.

Kamera har jag redan med, en härlig liten digital sak. Och rycka in fick jag inte för läkaren. En bärbar har jag med redan, fast den dör nog snart, och en ny kostar alldeles för mycket så då måste jag hitta en begagnad som är bra och det är liksom nått jag själv ska göra för att för rätt krafs.

Funderar på att få lägenheten i student, bor i en bostadsrätt som just nu min mamma äger, förr fick inte personer under 18 äga. Det var hon som betalade för den men ny har jag fått sålt den för 18 000, så att jag får överskottet i student.

Önska dig en strv 122 att åka hem i från utsläppet, dina polare blir garanaterat avundsjuka ;)

Ska du börja studera i Lund så önska dig en massa prylar till lägenheten, jag kan lova att det kostar bra mycket mer än man tror att införskaffa alla nödvändiga prylar, t-ex en damsugare, kokutrustning(ej snuskburk), tavlor o grejer.

Finns mycket kul som är tråkigt att få, men som gör sig i ett nytt hem.

Lycka till!

Vääääääldigt svårt att få tillstånd, en polare försökte, iofs med en centurion då, och de river asfalt lite bättre.

tar studenten i början på juni och morsan frågar vad jag önskar mig.. men jag har ingen aning vad jag vill ha, sa till henne att jag ville ha en bra digitalkamera.. nån som har nått tips på en bra present??

Digitalkamera duger.. det ska jag önska mig nu :D Men mina föräldrar brukar inte fira mycket så jag får väl inget hehe

Vääääääldigt svårt att få tillstånd, en polare försökte, iofs med en centurion då, och de river asfalt lite bättre.

Frågade en Fänrik på P4 om man kunde ta civilt förarbevis för 90:an, det gick visst inte :blink:

@ fu persson

I Kiruna är lägenheten så billig, jag köpte den för 8 000. Vet en som köpte sin för 1 000, det var ifos med fönster ut mot gångväg och uppförsbacke. jag har full fjällutsikt, ser tom tuolpakuorni och kebenekaise :D , och hyra är på ca 1 700. Så är det när ens köpkrets är begränsad.

@ fu persson

egentligen så är det inte särskilt jobbigt att flytta ner, jag bor nämligen i Malmö enligt länsstyrelsen. Jag flyttade bara till Kiruna från Malmö för att gå på gymnasiet, och nu när jag tar studenten så måste jag i vilket fall som helst flytta för att vidareutbilda mig. Måste bara komma ihåg att skriva om mig till Kiruna för att ha större chans till bostad i Lund (malmö är kranskommun till lund).

edit: 180 mil fågekvägen enligt kartorna

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...