Jump to content

studentpresent

dasdas

Recommended Posts

tar studenten i början på juni och morsan frågar vad jag önskar mig.. men jag har ingen aning vad jag vill ha, sa till henne att jag ville ha en bra digitalkamera.. nån som har nått tips på en bra present??

Hmm, har samma problem, jag har redan körkort. det jag behöver är en lägenhet i lund och det kan inte mi familj ge mig. Dessutom så vet jag att de har ganska kass ekonimi just nu, (studenten kostar ändå en del, speciellt om den sker på andra sidan landet).

Har en kompis som jobbar som officer. Han gav mig en camelbak i studentpresent, vilken kom väl till pass när jag ryckte in några månader senare.

Inte allt för vanlig studentpresent, antar jag. B)

jag fick en maffig systemkamera... mkt användbart om det inte hade varit för den digitala revolutionen och avsaknanden av energi att ställa mig i mörkrummet..

för det roliga med foto är ju att framkalla o kopiera...

men kamera e alltid bra, laptop (om du ska bli student), en resa

ny telefon, smycken, bestick (tråkigt men mkt användbart

Önska dig en strv 122 att åka hem i från utsläppet, dina polare blir garanaterat avundsjuka ;)

Ska du börja studera i Lund så önska dig en massa prylar till lägenheten, jag kan lova att det kostar bra mycket mer än man tror att införskaffa alla nödvändiga prylar, t-ex en damsugare, kokutrustning(ej snuskburk), tavlor o grejer.

Finns mycket kul som är tråkigt att få, men som gör sig i ett nytt hem.

Lycka till!

O oroa dig förresten inte för lägenhet i Lund, inte så rasande svårt som man tror. Det brukar fixa sig för de flesta. Dessutom ska du satsa på ett korridorboende... sjukt mkt roligare än egen lägenhet...

@ mattan, jag bor redan själv så jag har redan allt som behövs, i dubbel uppsättning eftersom vi är två som flyttar ihop.