Forumsledning Kimster Posted April 19, 2005 Forumsledning Report Posted April 19, 2005 Om ett och samma förband här i sverige åker på utlandstjänst kan jag tänka mig att de behåller sina baskrar. MP kompaniet gjorde ju så oxå sades det i en annan tråd som tog upp just detta.Så borde det iaf vara tycker jag. Andra utländska förband gör ju så av naturlig orsak. Så om tex K4 sätter upp en jägarpluton som exempelvis skickas till kosovo, men 3 soldater råkar ha gjort GU på P7 eller K3 kanske, vilken basker bär då dessa soldater, den K4 har, den P7/K3 har, Arméns basker eller rent av fältmössa? ..öh läs igen. Om 3 soldater kommer från P7 är det inte ett helt förband från K4.. Quote
Pego Posted April 19, 2005 Report Posted April 19, 2005 Om ett och samma förband här i sverige åker på utlandstjänst kan jag tänka mig att de behåller sina baskrar. MP kompaniet gjorde ju så oxå sades det i en annan tråd som tog upp just detta.Så borde det iaf vara tycker jag. Andra utländska förband gör ju så av naturlig orsak. Så om tex K4 sätter upp en jägarpluton som exempelvis skickas till kosovo, men 3 soldater råkar ha gjort GU på P7 eller K3 kanske, vilken basker bär då dessa soldater, den K4 har, den P7/K3 har, Arméns basker eller rent av fältmössa? ..öh läs igen. Om 3 soldater kommer från P7 är det inte ett helt förband från K4.. nä det e sant i för sig, får hoppas det inte inträffar då Quote
Rickard N Posted April 19, 2005 Report Posted April 19, 2005 Jag skulle anta att de bär den utrustning de är beordrade att bära. Ser inte problemet. Quote
Fu Dahlberg Posted April 19, 2005 Report Posted April 19, 2005 Du kan ju bära en annan basker än den du är tilldelad under GUn... Ta NL... där bär alla T2 baskern... oavsettt om de är jägers eller pansarnissar från GUn Jag har aldrig riktigt förstått vad problemet är... Quote
HoneyFresh Posted April 23, 2005 Report Posted April 23, 2005 Man förtjänar inte basker längre... den utdelas. Japp. Ligger på Stadsskytte på LG. Far baskarn om 2 v. (UTAN BASKERPROV) Besvikelse, JA! Quote
Rickard N Posted April 24, 2005 Report Posted April 24, 2005 Varför då? Den är inte utbildningstecken för er bevisligen. Quote
Krook Posted April 24, 2005 Report Posted April 24, 2005 Se fram emot Stadsskyttebågen i stället. Den är ert utbildningstecken. /Krook Quote
Recommended Posts