carl0s Posted February 25, 2006 Report Posted February 25, 2006 joviisst, det har varit två rikigt roliga veckor.. Var rätt fräckt med stridsparstird med skarp ammo, o sedan löst + hgr =) Frågan om vi har gjort nåt mer!? =) Quote
Lord Posted February 25, 2006 Report Posted February 25, 2006 Ja vi har blivit mästare på att trädsurfa då bajsystemet hela tiden var försvunnet :P Quote
carl0s Posted February 25, 2006 Report Posted February 25, 2006 Ja vi har blivit mästare på att trädsurfa då bajsystemet hela tiden var försvunnet :P haha, det var fanimej en "nära döden" upplevelse varje gång =P Quote
Chulito Posted February 25, 2006 Report Posted February 25, 2006 (edited) Fy fan för fält! Kallt, jävligt, trångt och ingen sömn! Positiva saker var den goda isomaten och alla stridsövningar (speciellt den med skarp handgranat) Edited February 25, 2006 by Chulito Quote
Lord Posted February 25, 2006 Report Posted February 25, 2006 (edited) jag tycker fält var helt ok. Förbannat mycket bekvämligare än vad jag väntat mig. Så kallt var det inte bara man klädde sig rätt och höll igång kroppen. Angående sömnen så var även den bra tycker jag. Man behöver inte sova i 8 timmar för att vara pigg, det räcker bra med 5-6 timmar natten. Drar man på sig alla kläder man har i trossen och sedan sätter sig på en stubbe och komar så blir det kallt och sen har man inget mer att dra på sig efter det. själv andvände jag komarocken 2-3 gånger under de två veckorna bara. Föredrog värmetröjan och sedan rörde man bara på sig för det mesta. Edited February 25, 2006 by Lord Quote
Oskar.vS Posted February 26, 2006 Report Posted February 26, 2006 Någon som vågar ge sig in på vad dom ska söka nu på måndag? mitt huvud gör fan ont Quote
carl0s Posted February 26, 2006 Report Posted February 26, 2006 Någon som vågar ge sig in på vad dom ska söka nu på måndag? mitt huvud gör fan ont ? Quote
Greenment Posted February 26, 2006 Report Posted February 26, 2006 Väddö är speciell jag tror jag aldrig har frusit så mycket som jag gjorde på väddö under min vpl.. Iof så var det ca -15 och med vindhastigheter över det normala så vare tamefan respekt =) kommer ni och gå torleif marschen på väddö? Quote
carl0s Posted February 26, 2006 Report Posted February 26, 2006 Det är bara vi på Stridsbåtskompaniet/GSU som ligger därute nu.. Har en vecka kvar där, och på torsdag nästa vecka bär det av tillbaka till Berga. Ang Thorleif vet jag inte, vill man veta? Quote
Chulito Posted February 26, 2006 Report Posted February 26, 2006 Får vi permis på torsdag eller fredag? Quote
carl0s Posted February 26, 2006 Report Posted February 26, 2006 Får vi permis på torsdag eller fredag? Torsdag! Quote
wide Posted February 26, 2006 Report Posted February 26, 2006 Sluta vara på Väddö! Dels blir jag avundsjuk, jag vill också vara i fält, och så är de förbanat tråkigt å behöva städa när ni är borta :P Quote
carl0s Posted February 26, 2006 Report Posted February 26, 2006 Sluta vara på Väddö! Dels blir jag avundsjuk, jag vill också vara i fält, och så är de förbanat tråkigt å behöva städa när ni är borta :P haha, du vill inte var ute i fält på Väddö, 8 nätter blev det för oss =P Quote
wide Posted February 26, 2006 Report Posted February 26, 2006 Klart jag vill=) iofs så hade vi tur med vädret under våran GSU på Väddö. En Lt var föga imponerad på de vädret vi hade på Väddö, men vi hade en fält vecka som va ganska så blöt. Enmanstält när det blåser utabara helvete och är hagelstorm är också uppfriskande. Quote
Svartberg Posted March 2, 2006 Report Posted March 2, 2006 Väddö är...mindre kul ibland.. Tänkte bjuda på en fin ångestbild från vår sml 2:a för att ge er tillbaka ångesten lite.. :P Attackudden februari, mums.. Quote
Lord Posted March 3, 2006 Report Posted March 3, 2006 Ok, men nu är vi tillbaka från Väddö och kommer förmodligen att överta städområdena igen. Gratulerar till att ni blivit korpraler nu. Såg hur ni gled dunt i era M/87 med två pommes frites på axlarna Quote
carl0s Posted March 16, 2006 Report Posted March 16, 2006 Övning Thorleif är nu avklarad =) Tungt, jobbigt.. Vi skött oss rikigt bra Loord.. Quote
Amfibieslusken Posted March 16, 2006 Report Posted March 16, 2006 När ni har gått er UBK (eller ja, övning Amfibie då) så kommer Thorleifmarschen att kännas som en promenad i parken i jämförelse. Quote
Oskar.vS Posted March 17, 2006 Report Posted March 17, 2006 När ni har gått er UBK (eller ja, övning Amfibie då) så kommer Thorleifmarschen att kännas som en promenad i parken i jämförelse. Tyckte inte själva marcherna va några direkta problem på thorleif. Det va la mer hur komig man va efter 8 dagars värme innifrån Quote
twintip Posted March 19, 2006 Report Posted March 19, 2006 jag tycker fält var helt ok. Förbannat mycket bekvämligare än vad jag väntat mig. Så kallt var det inte bara man klädde sig rätt och höll igång kroppen. Angående sömnen så var även den bra tycker jag. Man behöver inte sova i 8 timmar för att vara pigg, det räcker bra med 5-6 timmar natten. Och vem brukar sova 8 timmar? 4-5 är faktiskt perfekt. Tänker minst lika bra vid den sömntiden. Quote
Oskar.vS Posted April 1, 2006 Report Posted April 1, 2006 Vilken vecka går ni ut? 24 ... har jag räknat fel? Quote
Chulito Posted April 1, 2006 Report Posted April 1, 2006 (edited) Hur mycket sommarlov får ni andra amfibiesoldater då? Vi i bordningsstyrkan får från 21 juni till 24 juli, nästan 4.5 vecka Edited April 1, 2006 by Chulito Quote
carl0s Posted April 1, 2006 Report Posted April 1, 2006 Hur mycket sommarlov får ni andra amfibiesoldater då? Vi i bordningsstyrkan får från 16 juni till 27 juli, ca. 4.5 vecka Vi har tre veckor.. Sen har vi nu vecka 15+21 också. ligger några veckor under hösten med =) Quote
Chulito Posted April 16, 2006 Report Posted April 16, 2006 Kan inte nån snäll själ förklara lite vad Övning amfibie innebär mer specifikt? Hur mycket får man sova? Får man tillgång till rent vatten? Endast J-stat till mat? Är det någon typ av utbildningskontroll eller endast "uthållighetskontroll"? Quote
Amfibieslusken Posted April 16, 2006 Report Posted April 16, 2006 Använder ännu en gång ett uttjatat uttryck; Den som lever får se. Men kort sagt så är det en utbildningskontroll under svåra förhållanden, så resten kan du kanske räkna ut själv. Quote
Guest 241 Magnusson Posted April 17, 2006 Report Posted April 17, 2006 Sova blir det lite med. kan räkna minuter som du kommer sova. Självklart får du till gång till rent vatten. S glöm ine att dricka mycket och fylla på. Du kommer gå väldigt mycket, paddla båt, bära bår, orientera, skjuta m.m Fast glöm inte att utbildningskontrollerna ändras från år till år. Lycka till Kamrat Mange Quote
Recommended Posts