Ing Posted June 4, 2002 Report Share Posted June 4, 2002 Jag vill haaa!! Den där skjortan ser inte dum ut. Inte alls. När kommer den så man kan hämta ut den som FBU-medlem på förrådet tro? ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lillan Posted June 4, 2002 Report Share Posted June 4, 2002 Seså!! Bild, vi kräver bild ING!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted June 4, 2002 Author Report Share Posted June 4, 2002 Testa http://www.SoldF.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lillan Posted June 4, 2002 Report Share Posted June 4, 2002 En bra sida Ing, hade ingen aning om vart den fanns :P Men vart på sidan?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted June 4, 2002 Author Report Share Posted June 4, 2002 Lillan, sitter du och röker konstiga saker? På första sidan! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lillan Posted June 4, 2002 Report Share Posted June 4, 2002 Vad sluddrar du om??? Inget står på första sidan!! Och nej jag röker inte konstiga grejer, förutom cigarrer på nyår! Det är inte december än Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 4, 2002 Report Share Posted June 4, 2002 den ser underbar ut.. Men varför inte tryckknapp istället? O varför har de inte i storlek 190/85? Vissa (t.ex. jag) är ju trots allt skapta så. Men nu ska vi inte klaga när de äntligen tänkt till och tagit fram en skjortliknande historia överhuvudtaget! Grattis alla er lyckliga jävlar som slipper jackan.. hm, blir väl henke och hans gäng främst då. Men om den ingår i UniR FM vilket den lär göra så borde den väl dyka upp även på svenska regementen varma sommardagar? Typ hos de lite mer prioriterade filurerna som FJS o så åtminstone. Ing: Duger det med norsk kamo? Lillan: http://www.SoldF.com/faltuni90_l.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lillan Posted June 4, 2002 Report Share Posted June 4, 2002 Men vad underbar!!!!!tummarna upp för den! Undrar om man får tillgång till den på I1, att hämta ut till HV... *hoppas* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 4, 2002 Report Share Posted June 4, 2002 Lillan: HoHOOOHohOHOooho att hämta ut till HV... För jag förmodar väl att du sa det med glimten i ögat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lillan Posted June 4, 2002 Report Share Posted June 4, 2002 Hrmm... *harkel, host* mjoo.. *ler brett* Klart man vill ha en sådan, det blir oftast varmt sommartid, newsflash Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted June 4, 2002 Author Report Share Posted June 4, 2002 Vet inte om det duger med norsk kammo. Det ser väl lite chaskigt ut att komma i M90-byxor och norsk skjorta va? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr_kalle Posted June 4, 2002 Report Share Posted June 4, 2002 Rycker in i sommar.. vad tror ni? Får man den eller? *hoppas* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lillan Posted June 4, 2002 Report Share Posted June 4, 2002 Nej tror jag inte, som sagt... går till utlandstjänstgubbarna... *funderar* Inte stor chans att få den nej... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dalkarl Posted June 4, 2002 Report Share Posted June 4, 2002 Är sommaruniformen och "tropikuniformen" (enligt swedints hemsida) samma sak? Om så fall så enligt dom så sker inte införskaffningen förrän tidigaste 2003. Antar att utlandsstyrkan prioriteras som vanligt, vilket är rätt (förövrigt anser jag att utlandsstyrkan skall ha det senaste inom alla områden). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted June 4, 2002 Forumsledning Report Share Posted June 4, 2002 Alltså, den är på FÖRSÖK. Som allt inom FM tar det lång tid att ta fram saker. Eftersom utlandet är lite varmare än Sverige samt att risken för C-strid, mm inte är lika stor som i ett krig i Sverige. Tex. får man ju i utlandsstyrkan ha skjorta 59 under kroppsskyddet som yttersta plagg, I Sverige har massa anledningar som man hittar på såsom Gas, Napalm, C-vätska, brand, mm som tvingar en att bära långärmad tjock jacka sommartid i Sverige, så tror jag att det dröjer en tid innan den kommer i bruk i Sverige. Bara en sån sak som att man numera får ha skyddsmasken i ryggan är ju ett framsteg, de säger ju att ryssen inte kommer på 10 år och därför kan lägga ner regementen då nu har man tänkt till och tyckt att på 10år hinner "Lasse i ledet" och "Ture Tall" rota fram skyddsmasken ur stridssäcken, men att kavla ner ärmarna eller ta på sig jackan kan bli lite tight. Så ha inte förstora förhoppningar på att få ut den, speciellt inte i frivilligrörelsen. Det tog ju bra många år innan m90 uniformen kom ut....i utlandsstyrkan är man bortskämd med att få ut mycket och ny utrustning, så mycket att man inte ens kan packa med sig allt pga av viktbegränsningar....detta för att man skall ha det bästa eftersom der är ett "skarpt uppdrag" samt att andra länder ser en dagligen och då vill man visa Svenska försvaret från den bästa sidan. En av de viktigaste sakerna är att SE korrekt och likformig ut, det har de pushat på hela utb.tiden. Hur snabbt man skjuter eller hur fältmässig man är är inte så viktigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexandersson Posted June 4, 2002 Report Share Posted June 4, 2002 Varför 2 fickor för gradbetäckningar? Nato anpassat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest roadkill Posted June 4, 2002 Report Share Posted June 4, 2002 Hej Alla! Jag var uppe på ing1 i helgen och gjorde min HV grundutbildning. Där vad det en hel del killar som skulle ner till kosovo och hade massa övningar samt att en hel del sprang runt i den där skjortan som såg riktigt skön ut. Gissa om jag var avundsjuk när man stod där i full m90 och svettades i hettan =) . Jag vet dock inte hur sant detta är men ett av våra befäl som vi hade sa att man kunde köpa den där skjortan på förådet för ca 150:- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lillan Posted June 4, 2002 Report Share Posted June 4, 2002 150:-?? Det är väl ganska shysst för en sån skjorta? Med tanke på hur skön den såg ut... Hmmm..frågan är om det stämde... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest roadkill Posted June 4, 2002 Report Share Posted June 4, 2002 Jag ska försöka bekräfta det inom en snar framtid ska nämligen dit snart och byta lite grejjer så tänkte passa på att fråga om det stämmer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hanfot Posted June 5, 2002 Report Share Posted June 5, 2002 Håller med Ing: VILL HA...... Tror ju inte att den kommer till Lvreg så snart... *suck* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu.Bar Posted June 6, 2002 Report Share Posted June 6, 2002 ..men varför ha gradbeteckningen på detta viset? Det är väl endast praktiskt om man stiger i graderna dagligen? Jag gillar inte att se ordet "kardborre" i samband med "uniform". De två orden passar inte bra ihop. i övrigt båda tummarna upp. :thumbs: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts