Jump to content

Big foot

ABP

Recommended Posts

Posted

Förvisso då det inte fanns någon referens till TT eller någon vetenskaplig (seriös) tidskrift.

Men varför inte, det upptäcks fortfarande nya arter, dock låter det mycket som en Homo Sapiens Sapiens....

Någon som fått det här ur någon annan källa ?

Posted

De hänvisar ju faktiskt till vetenskapstidningen New Scientist i artikeln. Jag hittar dock ingen info på deras hemsida om några jätteapor. Jag vill däremot dra mig till minnes att jag såg samma artikel på text-tv förra veckan.

• Forumsledning
Posted

Vart var de pixlade totalt onämbara snubbarna för ett tag sedan?

Hur lång brukar en sån kille vara?

Är lejon ett problem för honom?

:baskerHV: Nån som glömde räkna in om alla kom med hem? LOL

"Norra Kongo" ok....

congo-map-220-030624.jpg

:D

Posted

"Någon" ringde polisen i Kungsbacka (syd gbg) för ett tag sedan och anmälde att det går en gorilla med ryggsäck längs med E6 an.

Det gjorde det! Fast gorillan visade sig vara en mycket skäggig tysk fotvandrande turist.

Tysken intervjuades tydligen i tv senare och hade skrattat gott åt det hela.

Posted

Sånt här älskar jag, hoppas det är sant. Skall bli spännande att se hur detta slutar.

Skulle ju gärna se bild bevis dock.

Så överdrivet konstigt är det dock inte. Har sett någonstans, obekräftade uppgifter dock. Att det i havet kan finnas oupptäckta arter i storleken stor haj - mindre val.

Sen finns det arter som inte alls varit upptäckta speciellt länge.

Jag TROR att det va näbbdjuret som upptäcktes på 70-80 talet. Fast jag kan minns fel. Föresten har man pricis upptäckt en ny apart redan. Tidigt iår eller om det va förra året. Inte i denna storlek dock, men som en chimpans ungefär.

EDIT: Angående ovanstående vart jag lite osäker, va kanske inte en ny art.

Men det va typ nån underart eller nåt... typ nåt litet att den har en extra tå eller annan päls eller nåt sånt... haha, ja mins inte.

EDIT2:

Scientists have described 24 monkeys new to science since 1990

_724041_mymonkey300.jpg

Nån gång under 2000 skall denna ha upptäckts.

tech_newmonkey.jpg

-97

Visst kan man vara skeptsik ändå, med tanke på storleken på den som AB skriver om. Men det är inget under.

If you belive, they put a man on the moon.

@Ful

Att en apa som väger runt hundra kilo dödar ett lejon är inte konstigt.

För det första väger ett Lejon 120-200 kg. Dvs 200 kilo är i största laget.

För det andra så förekommer det större under än så.

Bland annat ett vildsvin som gav sig på två geparder (den dog iof) men dessa geparder ger sig nog inte på ett vildsvin igen. Vildsvinet förblödde av en skada. Den dog alltså inte direkt, dessa två katter vågade inte ens gå fram och göra slut på den utan flydde, och vildsvinsmammam dog på vägen till sina ungar den skulle skydda. Storleken är ju inte allt.

Sen är det väl så att kattdjuren är farligast i farten. En gorilla tex kan vara minst lika farlig stillastående. Långa armar och en enorm råstyrka.

En muskulös och råstark människa skulle säkert kunna slå ner ett rovdjur. Skillnanden mellan oss och djuren är väl snarar rädslan och "kämparglöden". Men en blandning mellan lynx, the swede, amfibieslusken (tror det va han som va svart bältare) och en SSGare eller polis i NI (räknar med att dom kan behålla lugnet i dom mest extrema situationer) kan nog banka skiten ur dom flesta rovdjuren. :P :D

OBS! Egna tankar och funderingar. Lite fakta. Men mer fakta är att lejon är relativt klumpiga. Finns andra katt arter som är farligare än lejon. Om man tittar på tekniken.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...