APC-mannen Posted September 4, 2004 Report Posted September 4, 2004 Jag bor i Gävle, mina föräldrar i Borås. Ibland vill vi skicka bilder och filmsnuttar till varandra. Mail går ju inte när det kan handla om 500 MB vissa gånger. MSN går ju inte heller. Vi har kört via DC ibland, men jag undrar om det inte finns något smidigt program att använda istället. Kanske man kan "ringa upp" ett visst IP-nummer och etablera en kontakt så? Netmeeting har vi provat att få igång, men utan resultat. Finns det någon som knänner till något annat enkelt och smidigt program?
Fu Johanson Posted September 4, 2004 Report Posted September 4, 2004 Jag brukar använda IM-program som MSN Messenger och Yahoo Messenger för att skicka filer för det mesta, runt 800 MB stora filer har jag överfört som mest. Varför funkar inte MSN för dig? Så länge inte uppkopplingen lägger av mitt i funkar det bra, om den gör det får man börja om från början då inte programmet fattar att man redan har skickat en viss del av filen. Dock tror jag att Trillian låter en fortsätta en avbruten påbörjad filöverföring från där man sist befann sig.
APC-mannen Posted September 4, 2004 Author Report Posted September 4, 2004 @Fu Johanson: Hos mina föräldrar brukar MSN inte funka så bra, den loggar ut av sig själv osv. Vad det beror på har jag ingen aning om. @Smeghead: Och HUR går man då till väga...?
Sg Joker Posted September 4, 2004 Report Posted September 4, 2004 Instämmer med Smeghead, fixa ett enkelt FTP program typ Bulletproof FTP, lägg upp ett konto på dyndns.com och kör på..
KaffeKalle Posted September 4, 2004 Report Posted September 4, 2004 Eller något så enkelt som icq? Har inte haft några problem med att skicka GB efter GB med icq..
The Swede Posted September 4, 2004 Report Posted September 4, 2004 Håller med Kaffekalle. ICQ fungerar hur bra som helst för mig. Jag både skickar och tar emot bilder utan problem. The Swede
Guest Old No.7 Posted September 4, 2004 Report Posted September 4, 2004 seså istället för o dra in massa extra skit på datorn som bara kommer hänga den ännumer vilket leder till mer irritation så: Bränn och skicka på posten! /Hill - Som tycker datorer är överskattade
xteam Posted September 4, 2004 Report Posted September 4, 2004 Instämmer med The Swede och Smeghead. FTP samt ICQ. Använder det dagligen för filer upp till 4.7Gb/st. xteam
KaffeKalle Posted September 4, 2004 Report Posted September 4, 2004 Använder det dagligen för filer upp till 4.7Gb/st. Hahaha, ett sådant sammanträffande med just 4,7GB.. *host host* Månne är det RIAA's svarta bilar som kommer runt hörnet vid ditt hus..?
BlackIce Posted September 4, 2004 Report Posted September 4, 2004 Så länge inte uppkopplingen lägger av mitt i funkar det bra, om den gör det får man börja om från början då inte programmet fattar att man redan har skickat en viss del av filen. Det fattar inte jag riktigt... Är det nån data-expert som kan tala om för mig vart alla dom redan överförda delarna av en fil tar vägen? Jag menar har man överfört 98% av en stor fil och datorn lägger av så försvinner allting, i min värld så borde 98% ha kopierats till den andra datorn men icke Hoppas det inte blev för otydligt...
xteam Posted September 5, 2004 Report Posted September 5, 2004 Använder det dagligen för filer upp till 4.7Gb/st. Hahaha, ett sådant sammanträffande med just 4,7GB.. *host host* Månne är det RIAA's svarta bilar som kommer runt hörnet vid ditt hus..? förstår absolut inte vad du menar ;) xteam
APC-mannen Posted September 5, 2004 Author Report Posted September 5, 2004 Tack för tipsen så här långt. Ska testa det här med ftp, gäller bara att försöka få farsan med på det nu...
NisseNord Posted September 5, 2004 Report Posted September 5, 2004 Jag brukar köra med ftp, men efterson min farsa är inte så jättebra på datore, så har han lite jobbigt med ftpklienter. Då tyckte han det var enklare när jag mappade upp min ftp i "Mina Nätverksplatser". Bara ett tips.
FkN Posted September 5, 2004 Report Posted September 5, 2004 FTP är helt klart smidigast, då mess-programmen ibland krångar. Serv-U <- bra program att sätta upp en ftp server med. FlashFXP <- Utmärkt ftp program.
LeadHead Posted September 5, 2004 Report Posted September 5, 2004 Skype kanske skulle kunna funka. Det är ett ett IP-telefoniprogram/IM med P2P-teknik från skaparna av Kazaa
Kiwi Posted September 6, 2004 Report Posted September 6, 2004 Lägga ihop en torrent? Då kan du tanka 1% idag och resten i morrn om du vill.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.