Pappsen Posted October 19, 2005 Author Report Posted October 19, 2005 http://www.itar-tass.com/eng/level2.html?N...36809&PageNum=0 "Masorin is leading a commission of officers from the Navy’s Main Staff who will inspect the combat readiness of some surface ships and submarines, as well as coastal units." Närmare än somalia... Quote
KD803 Posted October 19, 2005 Report Posted October 19, 2005 Närmare än somalia... Nu hittade jag dock inget i den länken som sade att det var riktat mot Sverige. Demonstrationerna i Somalia däremot... Hur många flyktingar från Somalia kan tänkas tillhöra samma klan som polischefen? Quote
Pappsen Posted October 20, 2005 Author Report Posted October 20, 2005 ahaa, så långt tänkte inte min lilla hjärna. jag såg framför mig en marscherande arme, från afrika genom europa... ja du förstår flåt mig. hotet med flottan i murmansk, tja dom står stridsberedda, men beredda för strid mot vem? rätt onödigt med invasionsstyrkor om man inte planerar att bruka dem, eller hur? Vi har ju "alltid" sett ivan som vår kontrahent, vore intressant att veta hur snacket går i deras baser. Ett tänkt övningstillfälle där kapten Jurij instruerar gruppcheferna: "Gorkij, du hör ett mulleerr från väääster!!! Bakom höjdeen välleeer horder av svennar fram vrålaaande med sina bleka stämmooorr, HURAAAAAA FOOEER GOOEERAAAN HUORAAA. Snabbt nu Gorkij, vad är din order, AGERA din }£$$}$@}]}\.." Quote
KD803 Posted October 20, 2005 Report Posted October 20, 2005 hotet med flottan i murmansk, tja dom står stridsberedda, men beredda för strid mot vem? rätt onödigt med invasionsstyrkor om man inte planerar att bruka dem, eller hur? Till skillnad från våra politiker så antar jag att Putin & co vill behålla sin handlingsfrihet. Bara för att de har förmågan så behöver det inte betyda att de tänker invadera någon. Precis som vi inte planerar (antar jag) att genomföra ett attackanfall mot ryska örlogsfartyg i Östersjön, även om vi fortfarande har förmågan. Quote
Pappsen Posted October 20, 2005 Author Report Posted October 20, 2005 (edited) Nähädu, vi har inte haft (på mycket länge) och har inte förmåga att atackera en annan stat. Vi har en (numera starkt decimerad) försvarsSTYRKA. Dom har en invasionsARMÈ. Det är skilnad på differangen dära. Edited October 20, 2005 by Pappsen Quote
KD803 Posted October 20, 2005 Report Posted October 20, 2005 Nähädu, vi har inte haft (på mycket länge) och har inte förmåga att atackera en annan stat. Vi har fortfarande förmåga att utföra anfall mot ryska örlogsfartyg i Östersjön. Förmodligen så övar Flygvapnet det ibland också. Det innebär inte att vi tänker göra det. Det finns många länder som har mer eller mindre omfattande förmåga att utföra amfibieoperationer. Innebär det att de hela tiden har för avsikt att anfalla någon? Ryssland vill uppenbarligen ha den handlingsfrihet som sådana styrkor innebär. Att de ser till att de är insatsberedda betyder väl inte därför att de tänker använda dem? Quote
Recommended Posts