Krook Posted March 12, 2005 Report Posted March 12, 2005 Om man blir antagen på den vakanta platse har men 1mån innan man skall in på första utbildningen Det är väl bra? Då slipper du ju gå och längta så länge. Som en 6-åring i mitten av december. :P Det verkar som om det är rätt många sökande på vakansplatserna. Folk som har ändrat sig? "Det var min sista mission" /Krook Quote
Guest Jebban Posted March 12, 2005 Report Posted March 12, 2005 Den där väntan på att komma igång är inte att leka med... LA04 hade ju gärna fått dra igång nu... /Jebban nu lite ivrigare... Quote
Rapphönan Posted March 12, 2005 Report Posted March 12, 2005 Krook>>> Är det verkligen så? Det vore ju som att vilja börja lågstadiet när man är redo att börja mellanstadiet. Läge att söka PC alt troppch om jag vore dem. Quote
Krook Posted March 12, 2005 Report Posted March 12, 2005 Krook>>> Är det verkligen så? Det vore ju som att vilja börja lågstadiet när man är redo att börja mellanstadiet. Läge att söka PC alt troppch om jag vore dem. Målet för Yrkesofficersprogrammet är förmåga att tjänstgöra som grpch-toch och som systemledare i insatsorganisationen. Efter genomförd Fortsatt Befattningsutbildning Nivå 6 (FB6) är förmågan höjd till plutch. Detta må låta konstigt men officerare trycks nedåt i organisationen allt mer. På sikt så kommer alla gruppchefer vara YO/Fk alt. RO/Fk. Detta pga den ökade tekniska komplexiteten som ger längre utbildningstider och ökat mtrlansvar. Om man inte har varit ute tidigare kan jag tycka att det är lämpligt att börja på en lagom nivå, t.ex. grpch, efter examen. Framför allt om man inte har mycket annan erfarenhet. De flesta har sökt tjänster i nivå 6-8. Dock så är det svårt för en nyutexaminerad signalofficer att få tjänster i nivå 6. /Krook Quote
Rapphönan Posted March 12, 2005 Report Posted March 12, 2005 Krook>> Ja det låter sunt. Men till de här vakanserna är den tekniska expertisen hållen till användarnivå, som mest, i comcenter. Övrig tjänst är vakttjänst samt expeditionstjänst. De kanske kan kännas lite reggregerande för dem. Men Liberia är ju attraktivt! Quote
Krook Posted March 12, 2005 Report Posted March 12, 2005 Krook>> Ja det låter sunt. Men till de här vakanserna är den tekniska expertisen hållen till användarnivå, som mest, i comcenter. Hm, i min värld beror det på hur pass kompetent personalen, hur driftsäker utrustningen är samt hur stationär/mobil man är. Dessutom brukar det finnas utrymme för förbättringar under de första åren av en mission. Skulle du tacka nej om du skulle kunna få med en med GU som TS-syte och YOP på LedS? (Det är inte jag) Då kan ju du använda denna person till mer än bara bemanna signal. /Krook Quote
Greven Posted March 12, 2005 Report Posted March 12, 2005 Ärdet någon som känner någon som behöver någon skyttegrpc av guds nåde till Liberia så hojta till........ jag är beredd att betala en ganska go summa för en plats! Vill ha basker blå! Quote
Rapphönan Posted March 12, 2005 Report Posted March 12, 2005 Krook>> Nej det skulle jag inte tacka nej till. Alltid bra med folk som är familjära med det senaste inom organisationen. Quote
miss dragon Posted March 12, 2005 Report Posted March 12, 2005 Enligt uppgifter på hemsidan http://www.mil.se/int/article.php?id=3552 finns det att läsa: [citat] "Bekräftelse När du skickar din ansökan kommer du inte att få någon bekräftelse. Endast personal som är aktuell för tjänstgöring kommer att kontaktas. Du kommer alltså inte att få besked om du inte är uttagen." [/citat] Om detta sedan stämmer eller inte kanske beror på fall till fall?? Jag har aldrig fått svar på just vakansansökan, men pratar man med rätt person vid ett eventuellt telefonsamtal kanske det är annorlunda?? Bara en tanke... /MsD Quote
JohanB Posted March 14, 2005 Report Posted March 14, 2005 En fråga !! Är det någon som vet vem (vad han heter samt vilket regemente han kommer ifrån) som är kompch på LA04 över reservdelsmännen ?? Skriv svar här eller PM till mig. Tack på förhand Quote
Term Posted March 14, 2005 Report Posted March 14, 2005 Krook>> Ja det låter sunt. Men till de här vakanserna är den tekniska expertisen hållen till användarnivå, som mest, i comcenter. Hm, i min värld beror det på hur pass kompetent personalen, hur driftsäker utrustningen är samt hur stationär/mobil man är. Dessutom brukar det finnas utrymme för förbättringar under de första åren av en mission. Skulle du tacka nej om du skulle kunna få med en med GU som TS-syte och YOP på LedS? (Det är inte jag) Då kan ju du använda denna person till mer än bara bemanna signal. /Krook Ja men nu kom jag ju med som Signalist/Stabsbiträde men jag gjorde ju iaf värnplikten som APS-grpch (Ts-grpch) och hade på vårat Stabskomp den bästa tekniska utbildngen efter TS-Sytek. Och jag har hållit på med det mesta som Armén hade att erbjuda inom sambandsteknik fram tom 2001? Så jag har ju iaf en bra teknisk komperens och kan ju lite mer än en vanlig signalist iaf men å andra sidan så vet man ju inte vad dom på rekryteringen letar efter för folk? Men jag är ju glad att jag kom med! Quote
Krook Posted March 14, 2005 Report Posted March 14, 2005 Besked ang. signalistvakanserna beräknas komma denna vecka. Åtminstone till de som får platserna. /Krook Quote
JohanB Posted March 15, 2005 Report Posted March 15, 2005 Är det någon som vet om det är i denna vecka dom skickar ut beskeden på vakanser till LA04 Förråd/reserdelsman ?? Man är ju så nyfiken på om man haft turen att komma med. Quote
Term Posted March 15, 2005 Report Posted March 15, 2005 Är det någon som vet om det är i denna vecka dom skickar ut beskeden på vakanser till LA04 Förråd/reserdelsman ?? Man är ju så nyfiken på om man haft turen att komma med. Med tanke på att Signalist vakanserna tillsätts denna vecka så borde ju även Förråds vakanserna tillsättas denna vecka? Men som vanligt så kan man inte veta något exakt förrän det är klart! Quote
JohanB Posted March 17, 2005 Report Posted March 17, 2005 Någon som sökt vakant tjänst på LA04 (förråd) som fått svar ännu ??? Quote
Krook Posted March 17, 2005 Report Posted March 17, 2005 Besked ang. signalistvakanserna beräknas komma denna vecka.Åtminstone till de som får platserna. /Krook Beslut är uppskjutet en vecka, enligt uppgift. Quote
Rapphönan Posted March 18, 2005 Report Posted March 18, 2005 (edited) Krook>> Nädå det är klart. Iaf till de 2 vakanserna i Sbgrupp CSE. Edited March 18, 2005 by Rapphönan Quote
Krook Posted March 18, 2005 Report Posted March 18, 2005 Krook>> Nädå det är klart. Iaf till de 2 vakanserna i Sbgrupp CSE. Det är uppfattat! Då hade jag fått fel info alt. någon har mörkat (ej fått tjänsten kanske?) Någon på forumet som fick tjänsterna? /Krook Quote
JohanB Posted March 18, 2005 Report Posted March 18, 2005 Måste fråga; Reservdelsman vad tillhör man då, Förråd eller ??? Ursäkta alla mina dumma frågor, har inte riktigt koll. Quote
jaegare Posted March 18, 2005 Report Posted March 18, 2005 Måste fråga; Reservdelsman vad tillhör man då, Förråd eller ??? Ursäkta alla mina dumma frågor, har inte riktigt koll. Då tillhör du rep. Quote
nina Posted March 18, 2005 Report Posted March 18, 2005 Tja, det ringdes runt i onsdags kväll så de kan inte ha varit "tagna" så speciellt länge... Quote
CHARLIE2 Posted March 21, 2005 Report Posted March 21, 2005 Tja Ja jag fick min inkallelseorder för stabsass/samband tjänsten idag. Hade tidigare fått muntligt besked men ville vänta tills pappersarbetet var färdigt. Den andra tjänsten är också tillsatt. Mvh Andreas och snart om allt går bra Quote
Guest ecp1 Posted March 24, 2005 Report Posted March 24, 2005 ok det är mycket snack om ledningstroppen och de vakanser i den. vad gäller egentligen? vilka här har faktiskt blivit kontaktade av den nye troppchefen? jag har sökt dem och missat några samtal med konstigt nummer. mvh sven Quote
Term Posted March 24, 2005 Report Posted March 24, 2005 ok det är mycket snack om ledningstroppen och de vakanser i den.vad gäller egentligen? vilka här har faktiskt blivit kontaktade av den nye troppchefen? jag har sökt dem och missat några samtal med konstigt nummer. mvh sven Ja när jag pratade med troppchefen på telefon igår så var alla platser tillsatta nu och om dom inte ringt dig än så är det bara att beklaga att du ej fick någon tjänst denna gången! Quote
Guest ecp1 Posted March 25, 2005 Report Posted March 25, 2005 så term har pratat med toch nån mer som faktiskt pratat med toch? Quote
CHARLIE2 Posted March 25, 2005 Report Posted March 25, 2005 Ja sa det innan och jag säger det igen.......alla sambands vakanserna som låg ute är rekryterade. Detta enligt ledningstroppchefen, jag fick den ena och den andra är också tillsatt. Quote
Ladde Posted March 29, 2005 Report Posted March 29, 2005 Flyger man "herka" eller vanligt flyg ner till Liberia och hur lång tid tar det? Quote
BARBIE Posted March 30, 2005 Report Posted March 30, 2005 9-10 timmar tar det ner till liberia och man flyger ett vanligt passagerarplan ner som FN betalar. = inte kul vi på ettan flög ner med vodkauven från minsk . Sedan använde FM sig av hamburg int för leave trans med mellanlandning på palma de mallorca, mycket bättre. Quote
kevlarsko Posted March 30, 2005 Report Posted March 30, 2005 Att vi sen roterade hem i ett flygplan från SUDAN AIR känns ju också lite sådär... (Jag har kvar en spypåse med bolagets logga som bevis ) Quote
Svanberg Posted March 30, 2005 Report Posted March 30, 2005 Att vi sen roterade hem i ett flygplan från SUDAN AIR känns ju också lite sådär... (Jag har kvar en spypåse med bolagets logga som bevis ) Tyvärr säger din spypåse inget... har en påse själv från nämnda flygresa och den är från Royal Air(marroco?), besättningen var tydligen jordansk. Så härkomsten av flygplanet är högst oklart, men vad förväntar man sig när man har med FN att göra. Quote
Recommended Posts